Πριν 4 χρόνια έκανε πρεμιέρα το Vision-S. Ένα πρωτότυπο που προετοίμαζε το έδαφος, για το πρώτο αυτοκίνητο της Sony. Ο καιρός πέρασε, το απολύτως λειτουργικό concept car συνέχισε να εξελίσσεται, οι Ιάπωνες δεν έβαλαν σε καμιά στιγμή στην άκρη το project, σύναψαν συνεργασία με τη Honda και πλέον είναι ένα βήμα μακριά από την παραγωγή. Τόσο κοντά, που άνοιξαν οι παραγγελίες. Η τιμή, όμως, ενδεχομένως να αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα.
Η Afeela, όπως ονομάζεται ο καρπός της σύμπραξης Honda-Sony, παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο (με την ταιριαστή ονομασία 1) στην έκθεση CES, ανοίγοντας παράλληλα τα βιβλία των παραγγελιών. Προς τιμήν τους, οι Ιάπωνες δεν περιορίστηκαν σε προκαταβολές και απόκρυψη τιμής, αλλά ανακοίνωσαν κανονικά το κόστος αγοράς και τις εκδόσεις του πρώτου τους τετράτροχου. Το Afeela 1 λοιπόν, που θα ξεκινήσει να παραδίδεται στους αγοραστές μέσα στο 2026, θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις: τη βασική Origin και την πλουσιότατη Signature. Πόσο κάνει η κάθε μια; Πολλά.
Το Afeela 1 Origin τιμάται στις 89.900 δολάρια (86.881 ευρώ), ενώ το Signature στις 102.900 δολάρια (99.457 ευρώ)! Δεδομένης της παρουσίας της Sony, δεν αποτελεί έκπληξη το ότι το εσωτερικό είναι υψηλής τεχνολογίας και θα διαθέτει μεγάλη οθόνη που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό , λειτουργώντας και ως πλαϊνοί καθρέπτες μέσω των καμερών (προαιρετικά, κανονικοί καθρέπτες στάνταρ). Συνολικά υπάρχουν 45, συνεργαζόμενες με επικουρικά συστήματα και καθιστώντας το Afeela ως αυτόνομο όχημα Επιπέδου 3. Το μινιμαλιστικό ταμπλό χαρακτηρίζεται από την απουσία διακοπτών, οι οποίοι έχουν μετακομίσει στο αεροπορικού τύπου τιμόνι (που θυμίζει το Yoke των Tesla), την ώρα που οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν το δικό τους infotainment μέσω των οθονών στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Η τεράστια πανοραμική ηλιοροφή, τέλος, προσφέρει άπλετο φως στην καμπίνα.
Οι τροχοί των 21 ιντσών αναλαμβάνουν να περάσουν στο δρόμο 485 ίππους από δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα), ενώ η μπαταρία των 91 kWh εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 483 χλμ. Όσον αφορά την εμφάνιση τώρα, οι σχεδιαστές υποστηρίζουν πως παραπέμπει σε διαστημόπλοιο μέσω των ενιαίων φαναριών εμπρός-πίσω. Από πλευράς διαστάσεων, το φουτουριστικό σεντάν (ή liftback) φτάνει στα 4.915 χλστ. μήκους, 1.900 χλστ. πλάτους, 1.460 χλστ. ύψους και 3.000 χλστ. μεταξονίου, όντας λίγο μικρότερο από τη Mercedes EQE των 4.994 χλστ. μήκους και 3.119 χλστ. μεταξονίου.