Σε τί εποχές ζούμε, ε; Όχι μόνο διαβάζεις για Xiaomi και Porsche στην ίδια πρόταση, σχετικά με αυτοκίνητα, αλλά ψάχνεις να δεις αν κάνουν πουλάκια τα μάτια σου. Κι όμως, δεν χρειαζόμαστε οφθαλμίατρο. Πράγματι η εταιρία που φτιάχνει τα Redmi μπήκε στο Nurburgring, και πράγματι διέλυσε ρεκόρ μιας εκ των πιο ιστορικών αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη.
Υπεύθυνο για όλα αυτά τα απίστευτα που διαβάζουμε, είναι το νέο SU7 Ultra. Η κορυφαία και απόλυτη έκδοση του πρώτου αυτοκινήτου της Xiaomi, που μπήκε στην «Πράσινη Κόλαση» κι έκανε τα κάθε λογής Tesla Model S Plaid και Porsche Taycan Turbo GT, να μοιάζουν με καρούλια. Το SU7 Ultra ακόμα βρίσκεται στο στάδιο του πρωτοτύπου, αλλά σε φάση προ-παραγωγής. Μικρή σημασία έχει, βέβαια, όταν μπαίνει στην πιο επικίνδυνη πίστα του κόσμου και κατεβάζει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου για ηλεκτρικό, πάνω από 20 δευτερόλεπτα! Το SU7 Ultra, με τον νικητή των 24 Ωρών Nurburgring του ’23 David Pittard, γύρισε το Nordschleiffe σε 6.46.874. Πόσο είχε κάνει ο προηγούμενος κάτοχος του ρεκόρ, δηλαδή η Taycan Turbo GT; 7.07.55!
Μάλιστα το SU7 Ultra πέτυχε αυτόν τον απίθανο χρόνο σε μια και μόνο προσπάθεια (τα εύσημα και στον Pittard, βέβαια), ενώ για περίπου 10 δλ. εμφάνισε μια μικρή απώλεια ισχύος (φαίνεται στο 4.15 του video). Κοντολογίς, έχει τη δυναμική εύκολα να πάει ακόμα πιο γρήγορα. Φυσικά, εδώ να τονίσουμε το προφανές: το πρωτότυπο SU7 Ultra στην ουσία είναι αγωνιστικό αυτοκίνητο, καθώς λείπουν τα πάντα από την καμπίνα, φοράει σλικ ελαστικά και αεροδυναμικά υπάρχει ένα πακέτο, που προσφέρει 2.145 κιλά downforce. Οπότε όταν ξαναμπεί να γράψει χρόνο στο Nurburgring ως αυτοκίνητο παραγωγής, (στη φώτο παρακάτω) με νορμάλ αεροδυναμική, φορτωμένο με καθίσματα, οθόνες και εξοπλισμό, σίγουρα θα είναι πιο αργό.
Στο τεχνικό σκέλος, το μόνο σίγουρο είναι ότι το SU7 Ultra εξακοντίζεται από 3 ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 1.550 άλογα. Η Xiaomi αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 1,98 δλ., 0-200 χλμ./ώρα σε 5,86 δλ.. 0-300 χλμ./ώρα σε 15,0 δλ., 400άρι σε 9,23 δλ. και τελική 350 χλμ./ώρα, ενώ τονίζουν ότι για να μπορεί κάποιος να το αγοράσει, θα πρέπει πρώτα να περνάει από εξετάσεις. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Bilstein Evo T1 προσφέρουν 10 διαφορετικές ρυθμίσεις, ενώ τα κεραμικά δισκόφρενα (430 χλστ. μπροστά με 6πίστονες δαγκάνες, 410 χλστ. πίσω με 4πίστονες πίσω) ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 30,8 μέτρα. Το αεροδυναμικό πακέτο (με ενεργό διαχύτη κιόλας), τέλος, παρέχει 285 κιλά κάθετης δύναμης, δίχως οι Κινέζοι να διευκρινίζουν σε ποια ταχύτητα. Όσο για την αυτονομία, αυτή ανέρχεται σε 630 χλμ., μέσω μιας μπαταρίας CATL Qilin 2.0 που διαθέτει ειδικά εξελιγμένο σύστημα ψύξης, για την αποτροπή υπερθέρμανσης (δυο σερί γύρους στο ‘Ring βγάζει δίχως να ανεβάσει θερμοκρασία, σύμφωνα με την Xiaomi).
To SU7 Ultra θα μπει στην παραγωγή στις αρχές του επόμενου χρόνου, με τις προ-παραγγελίες να ξεπέρασαν τις 3.600 στα πρώτα 10 λεπτά από τη στιγμή που άνοιξαν!