Υπάρχουν πολλά θεσπέσια δείγματα restomodding, που φέρνουν στη σύγχρονη εποχή θρύλους του παρελθόντος. Αρκετά εξ αυτών αφορούν δημιουργίες της Lancia, κάτι απολύτως λογικό. Για μια από τις πιο ιστορικές μάρκες της αυτοκίνησης μιλάμε. Το συγκεκριμένο Mazda MX-5 δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Το ιδιόμορφο roadster παρουσιάστηκε στην έκθεση SEMA και θεωρητικά, αποτελεί restomod της Lancia Scorpion. Της Montecarlo, δηλαδή, αλλά με το αμερικανικό της όνομα. Η Montecarlo ήταν το κεντρομήχανο sportscar των Ιταλών από το 1975 μέχρι το 1981, έχοντας πίσω από τον οδηγό και μπροστά από τον πίσω άξονα είτε μοτέρ 1.8, είτε 2.0 λίτρων. Υπό κανονικές συνθήκες, η μετατροπή ενός MX-5 σε Montecarlo/Scorpion ισοδυναμεί με «βουνό» μηχανικών μερών και εργατωρών. Θα πρέπει το μοτέρ να πάει από μπροστά στο κέντρο, να γίνουν αμέτρητα «κόψε-ράψε» στο πλαίσιο, πατέντες, πάντρεμα ασύμβατων μεταξύ τους εξαρτημάτων και πάει λέγοντας. Αυτό είναι που κάνει ένα restomod άξιο θαυμασμό, αυτό και που επιτρέπει στο δημιουργό του να χρεώνει απίστευτα ποσά. Στην τελική αν έχεις οικονομικό πλεόνασμα, δεν σε πειράζει να πληρώνεις υπεραξίες.
Η McHugh’s Automotive Group (MAG), που βρίσκεται πίσω από το κράμα Montecarlo-MX-5, δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τέτοια πράγματα. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς, κάτω από το αμάξωμα υπάρχει μια Lancia Scorpion του 1978. Όχι εξ ολοκλήρου, αλλά σε μεγάλο μέρος. Το υπόλοιπο ανήκει στο Miata, όπως φαίνεται κι από το αμάξωμα. Πόσο Montecarlo μπορεί να είναι, όμως, όταν ο κινητήρας δεν είναι στο κέντρο; Κι εκτός αυτού, να θέλει να περάσει για V8 με ένα κακόγουστο κάλυμμα, που κρύβει έναν 2.0λιτρο τετρακύλινδρο. Δεν αναφέρεται ποιο μπλοκ πρόκειται, αλλά μάλλον για κάποιον από προηγούμενο MX-5 μιλάμε – άσχετα που εμφανισιακά και εσωτερικά, έχουμε το τελευταίο.
Μέχρι ενός σημείου εξωτερικά, καθότι πίσω παραπέμπει σε Lotus Elise! Τα σήματα της Lancia φαντάζουν -και είναι- εντελώς παράταιρα, αν και η MAG υποστηρίζει πως το αυτοκίνητο όντως είναι Montecarlo, δηλωμένη ως τέτοια στην άδεια κυκλοφορίας.