Πως θα σας ακούγονταν ότι ένα προσιτό SUV σε τιμή, κοστίζει σε καύσιμο λίγο πιο πάνω από 6 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες; Σίγουρα απίθανο, ειδικά τώρα που οι τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου βρίσκονται κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο.
Το υπερ-τσιγκούνικο σε κατανάλωση SUV, είναι το Skoda Kamiq G-TEC. Ένα γνωστό, καταξιωμένο και πιο συμφέρον από ποτέ αυτοκίνητο. Ο 1.0 TSI των 90 ίππων και 160 Nm ροπής «καίει» σε μεικτή διαδρομή 5,4 kg/100 χλμ. CNG, τα οποία με τιμή φυσικού αερίου στα 1,150€/kg ισοδυναμούν με μόλις 6,2€/100 χλμ. Ενδεικτικά ένα μικρό SUV αμιγώς βενζίνης με κατανάλωση το λιγότερο 7 λτ./100 χλμ. χρειάζεται κοντά στα 14€/100 χλμ. Οπότε το κέρδος με το Kamiq G-TEC είναι άμεσο, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.
Κυρίως καύσιμο είναι το φυσικό αέριο και όταν αδειάσουν οι τρεις δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, τότε ενεργοποιείται η βενζίνη, μέσω του βοηθητικού ρεζερβουάρ των 9 λίτρων. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις η Skoda ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα, ενώ με εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο (λόγω και του εργοστασιακού CNG).
Η τεράστια εξοικονόμηση των ευρώ, είναι ένα βασικό προσόν του Kamiq G-TEC. Ένα άλλο είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός του, από την πρώτη έκδοση Ambition. Έχουμε και λέμε: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, φώτα LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, οθόνη αφής 8 ιντσών, 2ζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με δερμάτινη επένδυση, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.
Επιπλέον, το εσωτερικό του Kamiq διακρίνεται για την προσεγμένη του ποιότητα. Αυτή ενισχύεται από το μαλακό υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό, την πολύ καλή συναρμογή και το φινίρισμα. Ο οδηγός θα βολευτεί γρήγορα και θα εκτιμήσει τις πολλές θήκες για μικροπράγματα. Στα πολύ θετικά γνωρίσματα ανήκει και η ευρυχωρία της καμπίνας του, αφού στο πίσω κάθισμα ακόμα και οι πιο ψηλοί δεν θα στριμωχτούν. Μόνο το πορτ μπαγκάζ μειώθηκε στα 278 λίτρα (έναντι 400 λτ. το βενζίνης), λόγω των απολύτως καλυμμένων και ασφαλών δεξαμενών, που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο.
EVauto.gr: Το νέο site για την ηλεκτροκίνηση!
Τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα συμπληρώνει και η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Το Kamiq G-TEC παρέχει άνεση σε κάθε είδους διαδρομή, με τις αναρτήσεις να φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Επίσης, στον αυτοκινητόδρομο κατορθώνει να πιάνει με ευκολία τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, με την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης να ενθουσιάζουν. Συν του ότι είναι ευέλικτο στις αστικές διαδρομές και εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα (μήκος 4.241 χλστ.).