Δοκιμή Opel ADAM 1.4 100PS


Η Opel είχε εμφανίσει αρκετά χρόνια πριν (το 2004 με το μοντέλο TRIXX) μια κινητικότητα σχετικά με ένα νέο μοντέλο της μίνι κατηγορίας, το οποίο ωστόσο δεν έβρισκε πρόσφορο έδαφος. Με την αγορά στην συγκεκριμένη κατηγορία να παρουσιάζει συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο, η ώρα για την μεγάλη απόφαση πλησίαζε και η Opel έκανε το μεγάλο βήμα, κατασκευάζοντας από λευκό χαρτί, το δικό της μίνι μοντέλο. Το Opel ADAM λοιπόν είναι το πρώτο μίνι αυτοκίνητο της φίρμας και προβάλλει στα κύρια χαρακτηριστικά του την όμορφη εικόνα, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το νεανικό χαρακτήρα του, ενώ ως η πιο trendy πρόταση στην γκάμα της ακολουθεί την λογική των αντιπάλων του προσφέροντας απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης (συνολικά πάνω από 140.000 συνδυασμοί). Όλα αυτά έχουν φυσικά και το τίμημά τους αφού το Opel ADAM 1.2 κοστίζει στη βασική του έκδοση λίγο κάτω από τα 13.000 ευρώ, ενώ με τον 1.4 λίτρων κινητήρα η τιμή του ξεκινά από τα 13.900 ευρώ. 

Νεανικό και θελκτικό αισθητικά

Το Opel ADAM είναι όμορφο και σύγχρονο αισθητικά προβάλλοντας τον ξεχωριστό του χαρακτήρα μέσω των μικρών του διαστάσεων και της δυναμικότητας που εκφράζει μέσω του τρίθυρου αμαξώματός του. Χωρίς να βασίζεται σε κανένα Opel μέχρι στιγμής, το ADAM διαθέτει ένα πολύ ξεχωριστό εμπρόσθιο μέρος με την μεγάλη εισαγωγή αέρα να βρίσκεται κάτω από τα φωτιστικά σώματα στο μέρος του προφυλακτήρα. Η μυώδης αισθητική του συνεχίζεται και στο πλάι με κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης εκεί την διαμόρφωση της τρίτης κολώνας ενώ η γενικότερη θελκτική του εικόνα συμπληρώνεται και από την ξεχωριστή αισθητική του πίσω μέρους.

Ποιοτικό, όμορφο αλλά και με περιορισμένους χώρους το εσωτερικό

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το ADAM στο εσωτερικό του, με την εικόνα να είναι ιδιαίτερα ευχάριστη τόσο μέσω των χρωμάτων όσο και της αισθητικής των χειριστηρίων-διακοπτών, του τιμονιού, του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας. Το ADAM εκπλήσσει ευχάριστα και ποιοτικά, δείχνοντας άμεσα ότι είναι καλοφτιαγμένο και προσεγμένο με το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό. Η εργονομία είναι καλή και ο οδηγός έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Στα μείον το μεγάλης διαμέτρου τιμόνι και η κακή θέση των θέσεων για μπουκάλια και αναψυκτικά. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μικροί και θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις άτομα ακόμα και μέσου ύψους κάτι που εκτός από τις μικρές διαστάσεις οφείλεται και στην όρθια θέση των πίσω καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών έχει μικρό άνοιγμα και χωρητικότητα μόλις 170 λίτρων.

Ευχάριστο και στο δρόμο

Την πολύ καλή του εικόνα συνεχίζει το ADAM και σε επίπεδο οδικής συμπεριφορά. Έτσι στο δρόμο είναι ευχάριστο και ευέλικτο προσφέροντας ευκολία κίνησης σε αστικούς ρυθμούς ενώ και εκτός πόλης και παρά την σχετικά σφιχτή ανάρτηση και τον συνδυασμό της με 17 ιντσών ζάντες (στην έκδοση της δοκιμής) η απόσβεση είναι καλή. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι είναι μέτρια, ωστόσο το πλαίσιο και το αμάξωμα προκαλούν για πιο σπορτίφ αναζητήσεις, με την συμπεριφορά του και εκεί να παραμένει ασφαλής και προβλέψιμη.

Ράθυμος ο 1.4 λίτρων κινητήρας

Αν και πιο δυνατός από εκείνον των 1.2 λίτρων της βασικής έκδοσης, ο 1.4 λίτρων κινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής δεν συμβαδίζει με την λογική του ADAM και μετριάζει εν μέρει την πολύ καλή του εικόνα γενικότερα. Οι 100 ίπποι του μοτέρ ουσιαστικά δεν «φαίνονται» πουθενά, με την λειτουργία του να παρουσιάζει ραθυμία σε όλο το φάσμα περιστροφής του, τόσο που νιώθεις ότι το ADAM ζυγίζει πολύ περισσότερο από τα 1.120 κιλά που ανακοινώνει η Opel. Οι επιδόσεις πάντως είναι σχετικά σχετικά καλές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου όπως και η κατανάλωση που σε μεικτό κύκλο ανέρχεται στα 5,1 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων CO2 στα 119 γρ./χλμ. (σύμφωνα με την Opel). Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση περνά τα 7 λίτρα και είναι υψηλή για μίνι αυτοκίνητο.

(+): Σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά

(-): Επιδόσεις, ελαστικότητα κινητήρα, χώροι επιβατών – αποσκευών, τιμή, μέτρια αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.398
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
130/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.698
Πλάτος (χλστ.)
1.720
Ύψος (χλστ.)
1.484
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.311
Βάρος (κιλά)
1.120
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
170
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
72%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.900
Get it on Google Play Download on the App Store