Το SsangYong Tivoli είναι πλέον γνωστό και στην ελληνική αγορά καθώς διατίθεται και στη χώρα μας με πλήθος εκδόσεων εξοπλισμού αλλά και κινητήρων, τόσο ως δικίνητο όσο και ως τετρακίνητο. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε το μικρό SUV της κορεάτικης μάρκας στην δικίνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. και το μηχανικό κιβώτιο. Το Tivoli όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο SUV, το οποίο ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά καθώς δεν μοιάζει σε κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας του και όχι μόνο. Όσο και αν προσπαθήσεις να του βρεις ομοιότητες δεν θα τα καταφέρεις. Το αμάξωμά του έχει αρκετά έντονο ανάγλυφο, ενώ με το εμπρός μέρος να είναι αρκετά δυναμικό χάρη στον σχεδιασμό των φώτων και της μάσκας ενώ το πίσω ξεχωρίζει από τους έντονους ώμους και τα μεγάλα φώτα. Πλέον, η SsangYong διαθέτει και στην χώρα μας το MY2017 Tivoli το οποίο έχει να επιδείξει τηλεσκοπικό τιμόνι (που δεν υπήρχε πριν), διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών και άλλες αναβαθμίσεις όπως ρυθμιζόμενες σε κλίση πλάτες πίσω καθισμάτων, πίσω υποβραχιόνιο με ποτηροθήκη, νέα σχέδια ζαντών και νέα συστήματα ασφάλειας που θα δούμε αναλυτικά πιο κάτω.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή SsangYong Tivoli 1.6 diesel Auto 4×4
Ευρύχωρο, πρακτικό και γεμάτο συστήματα ασφάλειας
Η καμπίνα του SsangYong Tivoli είναι σύγχρονη σχεδιαστικά, με προσεγμένη κατασκευή. Η πλατιά κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής 7,0 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με την ψηφιακή οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδιού και η κεντρική κονσόλα με το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του. Τα υλικά σε γενικές γραμμές είναι καλής ποιότητας, με μαλακό πλαστικό στο άνω μέρος, ενώ συναρμογή και φινίρισμα δεν παρουσιάζουν ατέλειες. Η εργονομία δεν έχει ατέλειες, πλην των λεπτών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα οι οποίοι είναι ιδιαιτέρως πρακτικοί. Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στους πολύ καλούς χώρους ακόμη και για πέντε επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 423 λτ.
Ειδικής μνείας όμως αξίζει και ο εξαιρετικός εξοπλισμός ασφάλειας του SsangYong Tivoli ο οποίος κάνει μεγαλύτερα και πολύ ακριβότερα μοντέλα να κοκκινίζουν από ντροπή. Και αυτό γιατί διαθέτει όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας, εφαρμόζοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αναγνωρίζοντας έγκαιρα μια επικείμενη απειλή, επεμβαίνοντας αποτελεσματικά και καθιστώντας την οδηγική εμπειρία ασφαλέστερη και πιο άνετη από ποτέ. Συγκεκριμένα, η δέσμη μέτρων ενεργητικής ασφαλείας περιλαμβάνει τα εξής συστήματα: προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόνομο φρενάρισμα, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα (στρίβει μόνο του το τιμόνι για να σε επαναφέρει) αυτόματη λειτουργία προβολέων (ενεργοποίηση/ απενεργοποίηση) και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Ντίζελ είναι και (δεν) φαίνεται
Το μοτέρ του Tivoli ήταν πραγματικά θετική έκπληξη. Και αυτό γιατί ο 1.6 λτ. πετρελαιοκινητήρας e-XDi που το κινεί και αποδίδει 115 ίππους και 300 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. μπορεί και παντρεύει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά ενός κινητήρα βενζίνης και ενός πετρελαίου. Και αυτό γιατί πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και με χαμηλό θόρυβο, γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα, τόσο στις αστικές μετακινήσεις, όσο και στο ταξίδι. Μόνο όταν το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 3.000 σ.α.λ. αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για πετρελαιοκινητήρα. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, ενώ καλές είναι και οι επιδόσεις που προσφέρει. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η μέση τιμή της σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή SsangYong Tivoli με υγραέριο
Άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Ο οδηγός του Tivoli εκτιμά από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει την άνεση που προσφέρει η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Πρόσθετα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση κάνουν πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις. Το αυτοκίνητο ταξιδεύει με ασφάλεια στην εθνική οδό, ενώ στις στροφές το αμάξωμα του Tivoli παρουσιάζει λογικές κλίσεις και αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης. Το τιμόνι με τις τρεις ρυθμίσεις που επιλέγονται μέσω κουμπιού στην κονσόλα (Normal, Comfort και Sport) παρουσιάζει καλή αμεσότητα και βάρος με την επιλογή Sport. Από την άλλη το χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι στα ατού του Tivoli, καθώς ο επιλογέας έχει μεγάλες και όχι τόσο σαφείς διαδρομές. Τα φρένα του ικανοποιούν με την απόδοσή τους.
Το SsangYong Tivoli αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία των μικρών SUV. Μπορεί το σήμα του να μην έχει το κύρος και την αναγνώριση άλλων κατασκευαστών, η ουσία όμως είναι πως με οδική συμπεριφορά που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, πολύ καλό μοτέρ, γενναιόδωρο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τιμή 25.340 ευρώ αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή.
(+) Άνεση, χώροι επιβατών, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, εξοπλισμός ασφάλειας
(-) Εργονομία κουμπιών κεντρικής κονσόλας, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων