Το Tivoli είναι το πλέον δημοφιλές μοντέλο της κορεάτικης SsangYong, το οποίο από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε στην αγορά πριν από σχεδόν 2 χρόνια έκλεψε τις εντυπώσεις όχι μόνο γιατί τοποθετήθηκε στην καρδιά της πλέον αναπτυσσόμενης κατηγορίας των compact SUV, αλλά και λόγω χαρακτηριστικών όπως η πολύ μοντέρνα του εμφάνιση, η πρακτικότητά του, αλλά και η πληρότητα της γκάμας του (κινητήρες diesel και βενζίνης χαμηλού κυβισμού, 4Χ2 ή 4Χ4, με μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο). Πλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της SsangYong έρχεται για να τονίσει ακόμη περισσότερο αυτή την πληρότητα του μοντέλου της δημιουργώντας την πρώτη του έκδοση που κινείται με υγραέριο, η οποία προσφέρει πολλά περισσότερα στο πεδίο της οικονομίας χρήσης. (Δείτε εδώ και τη δοκιμή της diesel έκδοσης του Tivoli).
Το σύστημα υγραεριοκίνησης
Το υγραεριοκίνητο SsangYong Tivoli εφοδιάζεται με σύστημα LPG της ιταλικής BRC που είναι ειδικά σχεδιασμένο και εξελιγμένο σε συνεργασία με τη SsangYong, κάτι που εκτός των άλλων σημαίνει ότι διατηρείται ατόφια και η πλήρης εργοστασιακή 5ετής εγγύησή του. Το σύστημα αυτό διαθέτει μια μεγάλη δεξαμενή καυσίμου 50+4 λίτρων που τοποθετείται στη θέση της ρεζέρβας του ελαστικού και δεν κλέβει χώρο από το πορτ-μπαγκάζ, ενώ παράλληλα ο κινητήρας με τον οποίο συνδυάζεται είναι ο 1.600άρης ατμοσφαιρικός διπλού καυσίμου (βενζίνη-υγραέριο) των 128 ίππων της SsangYong. Η λειτουργία του ορίζει ότι με το ξεκίνημα το Tivoli LPG χρησιμοποιεί βενζίνη για την κίνησή του και μετά από λίγα δευτερόλεπτα το σύστημα αλλάζει αυτόματα στο υγραέριο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία ή όχι του υγραερίου μέσω του ειδικού διακόπτη στα αριστερά του τιμονιού, όπου υπάρχει και η ένδειξη της στάθμης του καυσίμου.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή SsangYong Actyon Sports 2.0 Diesel 4WD
1.050 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα
Στην πράξη, το υγραεριοκίνητο SsangYong Tivoli με τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της έκδοσης της δοκιμής μας διακρίνεται για την πολύ ομαλή λειτουργία του και την… άμεση συνεργασία με τον κινητήρα. Μόνο σε πιο γρήγορη οδήγηση το κιβώτιο θα εμφάνισει μια υστέρηση στην αλλαγή των σχέσεων ενώ και το μοτέρ θα ανεβάσει στροφές κάνοντας θόρυβο, όμως γενικότερα ο όλος συνδυασμός κιβωτίου-κινητήρα ικανοποιεί με την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση. Στο πεδίο της κατανάλωσης τώρα, όπου και αυτό είναι το κύριο ζήτημα για όποιον επιλέξει το Tivoli με το LPG, εμείς καταγράψαμε με υγραέριο μια μέση τιμή 10,0 λτ./100 χλμ. και με βενζίνη 8,5 λτ./100 χλμ. Με βάση τα δύο ρεζερβουάρ των 50 λτ. (υγραέριο) και 47 λτ. (βενζίνη), η συνολική αυτονομία που προσφέρει το Tivoli LPG με ένα γέμισμα και με τις παραπάνω καταναλώσεις είναι 1.052 λτ. Στην όλη εξίσωση μπαίνει και το μειωμένο κόστος του καυσίμου, αφού τα 50 λίτρα του υγραερίου γεμίζουν με μόνο 42 ευρώ (κόστος υγραερίου: 0,835 ευρώ/λτ.), όταν για την αντίστοιχη ποσότητα βενζίνης απαιτούνται 77,4 ευρώ (κόστος βενζίνης: 1,548 ευρώ/λτ.). Με τον τρόπο αυτό και με βάση τις παραπάνω καταναλώσεις, η απόσβεση του κόστους των +1.200 ευρώ του Tivoli με LPG έναντι του «απλού» Tivoli (οι τιμές ξεκινούν από τα 17.540 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο) μπορεί να γίνει σε μόνο 20 μήνες (υπολογισμός με 15.000 χλμ./χρόνο).
Μοντέρνο σε εμφάνιση και με πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό
Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το υγραεριοκίνητο μοντέλο δεν διαφοροποιείται σε τίποτα σε σχέση με το Tivoli που γνωρίζαμε, με την εμφάνισή του να είναι από τις πιο μοντέρνες και καλαίσθητες της κατηγορίας, ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με το κόκκινο αμάξωμα, τη μαύρη οροφή και τις μαύρες ζάντες 18 ιντσών. Στο εσωτερικό, οι γραμμές είναι πολύ σύγχρονες και η ποιότητα των μαλακών και σκληρών στην αφή υλικών άκρως προσεγμένη. Πολύ καλά τα καταφέρνει το Tivoli και στο πεδίο των χώρων, αφού 4 ενήλικες επιβάτες θα βρουν θέση δίχως προβλήματα στο εσωτερικό του. Το πορτ-μπαγκάζ με 423 λίτρα χωρητικότητας ικανοποιεί και με το παραπάνω με τον όγκο του, έχοντας και ένα αρκετά μεγάλο άνοιγμα.
Διαβάστε ακόμα: Νέο SsangYong Rexton με περισσότερη πολυτέλεια (+video)
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ασφάλεια στο δρόμο
Ούτε στα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά το Tivoli με LPG διαφέρει σε σχέση με τα υπόλοιπα που έχουμε δοκιμάσει, αφού παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου πίσω άξονα (ίδιον των 4Χ2 εκδόσεων, τα 4Χ4 με άξονα πολλαπλών συνδέσμων), το compact SUV της SsangYong έχει μια πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση που φροντίζει ώστε να συνδυάζεται η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με την ασφάλεια στο δρόμο. Παράλληλα και παρά τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής, η άνεση διατηρείται σε αρκετά καλά επίπεδα και η ανάρτηση δεν κουράζει τους επιβάτες κατά το πέρασμα από τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές, οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι λογικές και δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι δεν προσφέρει την τέλεια αίσθηση, όμως είναι ακριβές και όσο άμεσο απαιτείται, διαθέτοντας και 3 ρυθμίσεις που διαφοροποιούν ελαφρώς το βάρος του. Εκτός δρόμου, το δικίνητο Tivoli δεν δυσανασχετεί, αν και πάλι οι ζάντες 18 ιντσών και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά του αυτοκινήτου της δοκιμής απαιτούν προσεκτική χάραξη της διαδρομής.
+ Μειωμένο κόστος κατανάλωσης λόγω LPG, σχεδίαση, ποιότητα, χώροι, ποιότητα κύλισης
– Θόρυβος κινητήρα σε καταστάσεις πίεσης, κατανάλωση με LPG, υψηλά τέλη κυκλοφορίας