Η smart παρουσίασε επίσημα πριν από λίγη ώρα τα ολοκαίνουργια τρίτης γενιάς fortwo και δεύτερης γενιάς forfour, ύστερα από teaser video και διαρροές φωτογραφιών και σκίτσων. Ξεκινώντας από το νέο fortwo, διατήρησε τις κόμπακτ διαστάσεις του προγενέστερου fortwo, με MxΠxY: 2,69×1,66×1,55 μέτρα και με μεταξόνιο 1.873 χλστ. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος παρέμεινε το ίδιο, το πλάτος αυξήθηκε κατά 60 χλστ. και το μεταξόνιο κατά 6 χλστ. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 40 λτ., στα 260 λτ.
Από την άλλη πλευρά το νέο forfour είναι αισθητά μεγαλύτερο από το νέο fortwo, αλλά και πάλι με μήκος 3,49 μέτρων εντάσσεται στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων. Παράλληλα το νέο forfour έχει ακριβώς ίδιο πλάτος και ύψος με το fortwo αλλά κατά πολύ μακρύτερο μεταξόνιο στα 2.494 χλστ., όσο σχεδόν ενός μικρού αυτοκινήτου. Ωστόσο για τις αποσκευές το νέο forfour προσφέρει μόλις 185 λίτρα, τα οποία είναι λιγότερα έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων.
Τα μηχανικά σύνολα που τροφοδοτούν τα νέα smart, είναι τρικύλινδρα, όπως το 1.0 λίτρου, απόδοσης 71 ίππων και 91 Nm ροπής και το τούρμπο των 0.9 λτ. (της Renault) ισχύος 90 ίππων και 135 Nm ροπής. Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα θα προστεθεί και ο βασικός 1.000άρης με ισχύ 60 ίππων. Όλα τα μηχανικά σύνολα θα μπορούν να συνδυαστούν είτε με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (για πρώτη φορά στο fortwo), είτε με το διπλού συμπλέκτη twinamic των 6 σχέσεων. Η κατανάλωση θα ξεκινά από 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 από 93 γρ./χλμ., χωρίς να ανακοινώνονται περισσότερες λεπτομέρειες και επιδόσεις. Δυστυχώς το ντίζελ των 0.8 λτ. με την πολύ χαμηλή κατανάλωση αλλά και τους αισθητούς κραδασμούς δεν θα υπάρχει.
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας μέσω της ευρείας χρήσης ατσαλιού υπέρ υψηλής αντοχής στο tridion cell πλαίσιο, ενώ μεταξύ των στάνταρ συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας είναι και το Crosswind Assist για τους πλευρικούς ανέμους, το οποίο χρησιμοποιείται στα van της Mercedes. Από πλευράς αναρτήσεων εμπρός υπάρχει νέος άξονας με γόνατα ΜακΦέρσον με τμήματα προερχόμενα από της προηγούμενης Mercedes C-Class και πίσω διατηρήθηκε ο άξονας De Dion συνδυασμένος με μεγαλύτερης διαδρομής ελατήρια και υψηλότερου προφίλ ελαστικά για περισσότερη άνεση, τομέας όπου ανέκαθεν υστερούσαν τα fortwo.
Στον τομέα της σχεδίασης, το νέο fortwo είναι άμεσα αναγνωρίσιμο παρά το γεγονός ότι άλλαξε αισθητά και απέκτησε περισσότερα γεωμετρικά σχήματα και ευδιάκριτο πλέον εμπρός καπό. Πανομοιότυπη σχεδίαση με το νέο fortwo διαθέτει και το μακρύτερο forfour, ωστόσο από τις φωτογραφίες τουλάχιστον δείχνει πολύ κυβοειδές και όχι ιδιαίτερα κομψό. Αντιθέτως στο εσωτερικό και των δύο νέων smart κυριαρχούν οι καμπύλες και οι ευχάριστοι χρωματικοί συνδυασμοί.
Τέλος, το λανσάρισμα αμφότερων των νέων smart θα γίνει στην Ευρώπη το Νοέμβριο, ενώ από πλευράς τιμών το fortwo θα έχει παραπλήσιες με του υπάρχοντος μοντέλου και το forfour θα κοστίζει περίπου 600 ευρώ παραπάνω. Δηλαδή το fortwo αναμένεται κάτω από 11.000 ευρώ και το forfour θα ξεκινάει σχεδόν από 11.600 ευρώ.