Η νέα Skoda Fabia στην τρίτη γενιά της παρουσιάζεται εκσυγχρονισμένη σε όλα τα επίπεδα και διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με την προγενέστερη Fabia, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε διαστάσεις. Το μήκος της αγγίζει τα τέσσερα μέτρα, ενώ οι απαλές καμπύλες επιφάνειες και τα στρογγυλά σχήματα έχουν αντικατασταθεί από πιο αιχμηρές γραμμές, οι οποίες προσδίδουν στο αυτοκίνητο πιο σύγχρονη εικόνα.
Στη χώρα μας η νέα Fabia διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και με μόνο έναν πετρελαίου. Αρχικό μοτέρ είναι το 1.0 MPI 75HP (από 10.900 ευρώ), κατόπιν ο 1.2 TSI 95 HP και 110HP (από 12.200 ευρώ και 13.200 ευρώ αντίστοιχα) και ο μοναδικός ντίζελ είναι ο 1.4 TDI 90HP (από 14.900 ευρώ). Εμείς, δοκιμάζουμε τη Fabia 1.4 TDI με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, η οποία πωλείται από 17.500 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 λτ. MPI 75 hp
Χαμηλή κατανάλωση και ευκολία με το DSG
O γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.4 TDI των 90 ίππων και 230 Nm ροπής προσφέρει σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ενώ το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο DSG ταιριάζει κατάλληλα με το μηχανικό αυτό σύνολο. Το εν λόγω ντίζελ 3κύλινδρο μοτέρ εμφανίζει υπαρκτούς κραδασμούς και δεν έχει την ποιότητα λειτουργίας άλλων ανταγωνιστικών πετρελαιοκινητήρων, ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό γίνεται αισθητός. Το τράβηγμα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές είναι θετικό και «γεμάτο» στις μεσαίες, ενώ γύρω στις 4.000 σ.α.λ. και άνω πέφτει η απόδοσή του. Το DSG έχει σωστή κλιμάκωση, δεν «κρεμάει» τον κινητήρα και αλλάζει γρήγορα και ομαλά ταχύτητες, τόσο στην αυτόματη, όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι σβέλτοι, ενώ με 7η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα ο κινητήρας έχει σχεδόν 2.400 σ.α.λ. Τέλος, η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε 5,9 λτ./100 χλμ.
Άνετη και ευκολοδήγητη
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς με την Fabia 1.4 TDI θα εκτιμήσει την άνεση και την φιλικότητα που προσφέρει στην οδήγηση. Η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αποδεικνύεται λίγο ξερός σε απότομες και κυρίως εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου. Στην πόλη το αυτοκίνητο είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς, ενώ το αυτόματο κιβώτιο κάνει σημαντικά πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις. Εκτός πόλης, η Fabia 1.4 TDI κινείται με ασφάλεια και σιγουριά, αποπνέοντας στιβαρή αίσθηση στον οδηγό της. Ασφαλή συμπεριφορά και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης παρουσιάζει στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος σε πιεσμένους ρυθμούς είναι αισθητές, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ και εστιάζει περισσότερο στην άνεση, όπως γενικότερα το «στήσιμο» του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με τιμή έως 10.000 ευρώ
Ευρύχωρο εσωτερικό με σκληρά πλαστικά
Ο θάλαμος των επιβατών της νέας Fabia διαθέτει πιο σύγχρονο σχεδιασμό από πριν και κάποια νεανικά στοιχεία, όπως η επένδυση σε διαφορετικές αποχρώσεις που συναντάται στο ταμπλό (λευκή στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Ποιοτικά, το εσωτερικό του μικρού Skoda κυμαίνεται στο μέσο όρο από πλευράς υλικών, λόγω της ευρείας χρήσης σκληρών πλαστικών, τα οποία ωστόσο είναι συμπαγή και με στιβαρή συναρμογή. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει με την εργονομία, πρακτικότητα και θέση οδήγησης, οι οποίες είναι απροβλημάτιστες. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, η νέα Fabia τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 330 λίτρα είναι μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος.
(+) Άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας, πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, πρακτικότητα
(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τιμή, υπαρκτοί κραδασμοί κινητήρα, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών