Δοκιμή Skoda Fabia diesel 1.4 TDI 90 PS DSG7

Η νέα Skoda Fabia στην τρίτη γενιά της παρουσιάζεται εκσυγχρονισμένη σε όλα τα επίπεδα και διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με την προγενέστερη Fabia, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε διαστάσεις. Το μήκος της αγγίζει τα τέσσερα μέτρα, ενώ οι απαλές καμπύλες επιφάνειες και τα στρογγυλά σχήματα έχουν αντικατασταθεί από πιο αιχμηρές γραμμές, οι οποίες προσδίδουν στο αυτοκίνητο πιο σύγχρονη εικόνα.

Στη χώρα μας η νέα Fabia διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και με μόνο έναν πετρελαίου. Αρχικό μοτέρ είναι το 1.0 MPI 75HP (από 10.900 ευρώ), κατόπιν ο 1.2 TSI 95 HP και 110HP (από 12.200 ευρώ και 13.200 ευρώ αντίστοιχα) και ο μοναδικός ντίζελ είναι ο 1.4 TDI 90HP (από 14.900 ευρώ). Εμείς, δοκιμάζουμε τη Fabia 1.4 TDI με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, η οποία πωλείται από 17.500 ευρώ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 λτ. MPI 75 hp

Χαμηλή κατανάλωση και ευκολία με το DSG

O γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.4 TDI των 90 ίππων και 230 Nm ροπής προσφέρει σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ενώ το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο DSG ταιριάζει κατάλληλα με το μηχανικό αυτό σύνολο. Το εν λόγω ντίζελ 3κύλινδρο μοτέρ εμφανίζει υπαρκτούς κραδασμούς και δεν έχει την ποιότητα λειτουργίας άλλων ανταγωνιστικών πετρελαιοκινητήρων, ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό γίνεται αισθητός. Το τράβηγμα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές είναι θετικό και «γεμάτο» στις μεσαίες, ενώ γύρω στις 4.000 σ.α.λ. και άνω πέφτει η απόδοσή του. Το DSG έχει σωστή κλιμάκωση, δεν «κρεμάει» τον κινητήρα και αλλάζει γρήγορα και ομαλά ταχύτητες, τόσο στην αυτόματη, όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι σβέλτοι, ενώ με 7η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα ο κινητήρας έχει σχεδόν 2.400 σ.α.λ. Τέλος, η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε 5,9 λτ./100 χλμ.

Άνετη και ευκολοδήγητη

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς με την Fabia 1.4 TDI θα εκτιμήσει την άνεση και την φιλικότητα που προσφέρει στην οδήγηση. Η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αποδεικνύεται λίγο ξερός σε απότομες και κυρίως εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου. Στην πόλη το αυτοκίνητο είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς, ενώ το αυτόματο κιβώτιο κάνει σημαντικά πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις. Εκτός πόλης, η Fabia 1.4 TDI κινείται με ασφάλεια και σιγουριά, αποπνέοντας στιβαρή αίσθηση στον οδηγό της. Ασφαλή συμπεριφορά και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης παρουσιάζει στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος σε πιεσμένους ρυθμούς είναι αισθητές, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ και εστιάζει περισσότερο στην άνεση, όπως γενικότερα το «στήσιμο» του αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμα: Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με τιμή έως 10.000 ευρώ

Ευρύχωρο εσωτερικό με σκληρά πλαστικά

Ο θάλαμος των επιβατών της νέας Fabia διαθέτει πιο σύγχρονο σχεδιασμό από πριν και κάποια νεανικά στοιχεία, όπως η επένδυση σε διαφορετικές αποχρώσεις που συναντάται στο ταμπλό (λευκή στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Ποιοτικά, το εσωτερικό του μικρού Skoda κυμαίνεται στο μέσο όρο από πλευράς υλικών, λόγω της ευρείας χρήσης σκληρών πλαστικών, τα οποία ωστόσο είναι συμπαγή και με στιβαρή συναρμογή. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει με την εργονομία, πρακτικότητα και θέση οδήγησης, οι οποίες είναι απροβλημάτιστες. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, η νέα Fabia τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 330 λίτρα είναι μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος.

(+) Άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας, πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, πρακτικότητα

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τιμή, υπαρκτοί κραδασμοί κινητήρα, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.422
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
DSG 7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/3.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
94
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
3.992
Πλάτος (χλστ.)
1.732
Ύψος (χλστ.)
1.467
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.470
Βάρος (κιλά)
1.111
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
330
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
81%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
69%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.900
Get it on Google Play Download on the App Store