Όλα δείχνουν ότι ο φετινός χειμώνας θα είναι ο χειρότερος όλων των εποχών από πλευράς καιρικών συνθηκών, ενώ οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ο πάγος και το χιόνι αναμένεται να προκαλέσουν φθορές και λακκούβες στους δρόμους.
Σε όλη την Ευρώπη, το κακό οδόστρωμα ευθύνεται για το ένα τρίτο και πλέον των συνολικών ατυχημάτων κάθε χρόνο. Το 2011, 20 εκατομμύρια λακκούβες αναφέρθηκαν στην Ευρώπη, αλλά μόνον οι μισές αποκαταστάθηκαν – το κατά προσέγγιση κόστος ξεπερνά τα 1,2 δις ευρώ. Μάλιστα στη Βρετανία με τους πολύ καλούς δρόμους, οι τοπικές αρχές λαμβάνουν μία απαίτηση αποζημίωσης για φθορά εξ αιτίας λακκούβας κάθε 17 λεπτά – με μέση αποζημίωση 508 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Η Ford θα μας βάλει στην πρίζα με 13 νέα μοντέλα!
Ωστόσο, την απαλλαγή από δαπανηρές επισκευές υπόσχεται ένας ευφυής εικονικός χάρτης για λακκούβες, που για πρώτη φορά η Ford σήμερα αποκάλυψε ότι είναι σε φάση διερεύνησης και οι δοκιμές θα αρχίσουν αργότερα μέσα στη χρονιά. Ο χάρτης θα δείχνει στους οδηγούς, σε πραγματικό χρόνο, στις οθόνες των αυτοκινήτων, πού υπάρχουν λακκούβες, πόσο επικίνδυνες είναι και θα υποδεικνύει εναλλακτικές διαδρομές.
Το κρύο, ο πάγος και το χιόνι καταπονούν το οδόστρωμα, και μετά το λιώσιμο του πάγου ενδέχεται να προκληθούν ρωγμές, κάτι το οποίο εντείνεται από τις ανοιξιάτικες νεροποντές που γεμίζουν τις λακκούβες – προκαλώντας μπελάδες εκατομμύρια εκδρομείς του Πάσχα σε όλη την Ευρώπη. Τα μοντέλα της Ford, όπως τα Galaxy, Mondeo και S-MAX, ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ενεργών αναρτήσεων (Continuously Controlled Damping) με Pothole Mitigation που ανιχνεύει λακκούβες με τη βοήθεια αισθητήρων και προσαρμόζει την ανάρτηση με σκοπό τη μείωση της όποιας πιθανής ζημιάς.
Δείτε ακόμα: Η Ford… άλλαξε τα φώτα στα αυτοκίνητά της (+video)
Παράλληλα, οι μηχανικοί διερευνούν τη χρήση καμερών και ενσωματωμένων μόντεμ στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, Γερμανία. Σε συνδυασμό, αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούν να συλλέγουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις λακκούβες και να τις ανεβάζουν στο διαδίκτυο (cloud) – από όπου θα είναι διαθέσιμες και σε άλλους οδηγούς – σε πραγματικό χρόνο.
Περαιτέρω έρευνα γίνεται πάνω στη χρήση ενός ενεργού συστήματος ανάρτησης σχεδιασμένου για μείωση των επιπτώσεων των ανωμαλιών και των κακών οδοστρωμάτων.
Η Ford ήδη δοκιμάζει νέα οχήματα σε ένα δρόμο μήκους 1,9 χλμ. που θεωρείται εφιάλτης στο Lommel Proving Ground, στο Βέλγιο, όπου εξομοιώνονται μερικές από τις χειρότερες λακκούβες στον κόσμο.