Το Opel Grandland X αποτελεί το τρίτο μοντέλο της οικογένειας X της γερμανικής φίρμας πλαισιώνοντας τα Opel Crossland X και Opel Mokka X τα οποία είναι μικρότερα κατά 20 εκατοστά σε μήκος. Με βασικά χαρακτηριστικά τον πλούσιο εξοπλισμό, την πρακτικότητα και τους αποδοτικούς κινητήρες το Opel Grandland X ξεκινά τις πωλήσεις του στην ελληνική αγορά και εμείς είχαμε την πρώτη δοκιμή μαζί του στα πλαίσια της δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Από 24.500 ευρώ και με πλούσιο βασικό εξοπλισμό
Οι τιμές του Opel Grandland X ξεκινούν από τα 24.500 ευρώ με το βασικό Grandland X με τούρμπο κινητήρα 1.2 με τους 130 ίππους στην έκδοση X-Cite να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, σύστημα αναγνώρισης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, cruise control, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ράδιο R4.0 με bluetooth, αιρκοντίσιον, καθώς και το σύστημα Opel OnStar. Όσοι επιθυμούν τον ίδιο εξοπλισμό με κινητήρα πετρελαίου 1.6 και 120 ίππους θα πρέπει να καταβάλουν 26.300 ευρώ.
Δείτε εδώ όλες τις τιμές και τον εξοπλισμό του Opel Grandland X
Εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη
Το Opel Grandland X έχει μήκος 4.477 χλστ., πλάτος 1.856 χλστ., ύψος 1.609 χλστ. και μεταξόνιο 2.675 χλστ. Η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, το καπό με το νεύρο στο κέντρο και τα φωτιστικά σώματα με τα LED σε σχήμα διπλού φτερού είναι τα χαρακτηριστικά στοιχεία που περιμένεις από ένα μοντέλο της Opel. Σε συνδυασμό με την προαιρετική διχρωμία του αμαξώματος και την σχεδίαση του πίσω μέρους με τα κουπέ στοιχεία δημιουργούν μία εικόνα που είναι σοβαρή και πολυτελής αλλά καθόλου αδιάφορη και ολίγον νεανική.
Λειτουργικό και πρακτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό η εικόνα του Opel Grandland X διαθέτει τη σύγχρονη εταιρική ταυτότητα της φίρμας. Απλές και καθαρές γραμμές δημιουργούν ένα σύνολο που δεν ξεχωρίζει αλλά παράλληλα δεν κουράζει το μάτι. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας ψηλά στην κεντρική κονσόλα καθώς και ο πληρέστατος πίνακας οργάνων. Όμορφο το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι ενώ στα θετικά η απουσία πολλών μπουτόν που μας είχε συνηθίσει η Opel παλαιότερα. Ποιοτικά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αρκετά καλά και άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Στον τομέα της πρακτικότητας υπάρχουν όλες οι αναμενόμενες θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια. Η μόνη εργονομική ατέλεια που εντοπίσαμε κατά την πρώτη αυτή δοκιμή του Opel Grandland X έχει να κάνει με τη ρύθμιση του κλιματισμού που απαιτεί χειρισμό τόσο από τους διακόπτες στη βάση της κονσόλας όσο και από την οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αναμενόμενα καλοί αν και οι πίσω ίσως περίμεναν κάτι παραπάνω για τα πόδια τους. Το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 514 λίτρα και έχει σωστά αξιοποιήσιμο σχήμα.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Opel Mokka X 1.4 T 140 PS AT6
Κινητήρες και κιβώτια για κάθε ανάγκη
Το Opel Grandland Χ προσφέρεται για την ώρα με έναν κινητήρα βενζίνης και έναν πετρελαίου. Στη βενζίνη έχουμε τον τούρμπο τρικύλινδρο χωρητικότητας 1.2 λίτρων με απόδοση 130 ίππους και 230 Nm και στο πετρέλαιο των 1.6 λίτρων με ισχύ 120 ίππους και 300 Nm. Αμφότεροι εκτός του μηχανικού εξατάχυτου μπορούν να συνδυαστούν και με αυτόματο ίσων σχέσεων με κόστος που κυμαίνεται κοντά στα 1.500 ευρώ ανάλογα την έκδοση. Το Opel Grandland Χ προσφέρεται αποκλειστικά με κίνηση στους δύο τροχούς. Ωστόσο διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip το οποίο μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη προσφέρει στον οδηγό πέντε προγράμματα οδήγησης χρησιμοποιώντας ανάλογα τις συνθήκες (βροχή, λάσπη, άμμο, χιόνι) τη διαθέσιμη ροπή του κινητήρα. Στην κορυφαία έκδοση X-Clusive το σύστημα διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό ενώ στις εκδόσεις X-Cite και X-Plore αντί ποσού 600 ευρώ.
Εξαιρετικά άνετο στο δρόμο
Το βασικό ατού του Opel Grandland X κατά την οδήγηση είναι η άνεση από τις αναρτήσεις. Οι επιβάτες απολαμβάνουν μία πολύ ξεκούραστη μετακίνηση αδιαφορώντας για την ποιότητα και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ παράλληλα η ηχομόνωση είναι προσεγμένη. Τόσο ο 1.2 στη βενζίνη όσο και ο 1.6 στο πετρέλαιο προσφέρουν ικανοποιητικά αποθέματα ροπής και επιδόσεις που προφανώς δεν βάζουν φωτιά στο δρόμο αλλά δεν αφήνουν τον οδηγό παραπονεμένο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι θετικό με γρήγορη απόκριση στις εντολές του οδηγού ενώ επίσης καλό βαθμό λαμβάνει ο επιλογέας του κιβωτίου. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου σε αυτήν την πρώτη δοκιμή του Opel Grandland X η βενζίνη χρειάστηκε 8,3 λίτρα/100χλμ. και το πετρέλαιο 5,9 λίτρα/100χλμ.
Περισσότερα για το Opel Grandland X σύντομα όταν και θα το έχουμε για πλήρη και αναλυτική δοκιμή.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Opel Crossland X 1.6 CDTI
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Έκδοση | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo AT6 | 1.6 Diesel | 1.6 Diesel AT6 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.199 | 1.560 | 1.560 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/5.500 | 130/5.500 | 120/3.750 | 120/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 | 230/1.750 | 300/1.750 | 300/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,6 | 10,9 | 11,8 | 12,2 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 | 188 | 189 | 185 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,5-4,9 | 4,7-4,9 | 4,0-4,3 | 4,3-4,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 117-124 | 120-127 | 104-111 | 112-118 |
Βάρος (κιλά) | 1.350 | 1.370 | 1.373 | 1.433 |