Μετά την προ λίγων ημερών δοκιμή του νέου Opel Crossland X με τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 110 ίππων, επανερχόμαστε στο ολοκαίνουργιο compact Crossover της Opel, δοκιμάζοντας και τη μοναδική diesel έκδοσή του, αυτή με τον 1.600άρη κινητήρα CDTI των 99 ίππων. Το πετρελαιοκίνητο Crossland X σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο κοστίζει μεν πιο ακριβά (19.900 ευρώ έναντι 17.300 ευρώ), από την άλλη όμως κερδίζει στην κατανάλωση καυσίμου και στο κόστος που προκύπτει από αυτή για τον ιδιοκτήτη του.
Diesel με έμφαση στην οικονομία κίνησης
Ο diesel κινητήρας του Crossland X προέρχεται από την PSA Peugeot-Citroen, όπως και το κιβώτιο και το πάτωμα, με τις απαραίτητες βέβαια αλλαγές και ρυθμίσεις που απαιτούνται για ένα διαφορετικό projectαυτοκινήτου όπως το crossover της Opel. Η ονομαστική απόδοση του μοτέρ βρίσκεται στους 99 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., όμως αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ροπή, η οποία αγγίζει τα 254 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό σε συνδυασμό και με το μακρύ σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων, καταφέρνει να προσφέρει στο Crossland X αρκετά καλά νούμερα κατανάλωσης, αφού εμείς καταγράψαμε μια μέση τιμή κατανάλωσης 6,0 λτ./100 χλμ. στην πόλη και στην εθνική, όταν στο βενζινοκίνητο Crossland X η μέση κατανάλωση ήταν στα 7,7 λτ./100 χλμ. Από την άλλη βέβαια, το τράβηγμα από τον κινητήρα δεν είναι τόσο άμεσο όσο θα ήθελε ο οδηγός π.χ. σε μια γρήγορη προσπέραση, ενώ και η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων δεν ικανοποιεί απόλυτα κατά το κούμπωμα των σχέσεων.
Δείτε ακόμα: Video-Παρουσίαση του Opel Astra 1.4 λτ. Turbo 150 PS
Ευχάριστο και ευκολοδήγητο στο δρόμο
Το πετρελαιοκίνητο Crossland X χαρακτηρίζεται από την ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει και την ευελιξία του στην πόλη, εκεί όπου εκμεταλλεύεται στοιχεία όπως η πολύ καλή περιμετρική του ορατότητα, η υψηλή θέση οδήγησης και το ελαφρύ τιμόνι. Η ανάρτηση, λόγω και της διαδρομής της έχει προσανατολισμό προς την άνεση, όμως σε κάποιες περιπτώσεις και ιδίως κατά το πέρασμα από έντονες ανωμαλίες, δείχνει να είναι λίγο πιο σφιχτά ρυθμισμένη από αυτό που περιμένει κανείς από ένα αστικό crossover, μεταφέροντας κάποιες από τις ανωμαλίες στο εσωτερικό. Εκτός πόλεως, το Crossland X διατηρείται σταθερό στην ευθεία, με λογικές για την κατηγορία κλίσεις στις στροφές και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του. Τα φρένα ικανοποιούν και με το παραπάνω με την αποτελεσματικότητά τους, ενώ το τιμόνι προσφέρει και αυτό την αίσθηση που απαιτείται.
Μοδάτο αμάξωμα-Πρακτική καμπίνα
Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του το Opel Crossland X 1.6 diesel δε διαφοροποιείται σε σχέση με το βενζινοκίνητο που είχαμε δοκιμάσει. Έτσι λοιπόν, το αμάξωμα των 4,2 μέτρων διατηρείται στιλάτο και άκρως νεανικό, ιδίως με την όμορφη διχρωμία αμαξώματος-οροφής (μπλε-μαύρο) του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι ιδιαίτερα σύγχρονη και με την απαραίτητη –πλέον– παρουσία στοιχείων όπως η οθόνη αφής των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται επίσης σε καλά επίπεδα, ενώ τονισμένη είναι η πρακτικότητα, τόσο σε ό,τι αφορά στις διαθέσιμες θέσεις για μικροαντικείμενα, όσο και στην παρουσία συρόμενου πίσω καθίσματος (προαιρετικό, στάνταρ στη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού), που αυξάνει στα 520 λίτρα, την έτσι κι αλλιώς μεγάλη για την κατηγορία χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ των 410 λίτρων.
+ Σχεδίαση αμαξώματος, πρακτικότητα-χώροι επιβατών και αποσκευών, κατανάλωση, ευκολία στην οδήγηση, εξοπλισμός
– Επιδόσεις, αντιδράσεις ανάρτησης κατά το πέρασμα από ανωμαλίες