Το Opel Mokka -πλέον «Mokka X» μετά την ανανέωσή του- είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα compact crossover της αγοράς. Στη γκάμα του, εκτός από τους πολύ καλούς diesel κινητήρες του (διαβάστε εδώ τη δοκιμή μας για το Mokka X 1.6 CDTI), προσφέρεται και με δύο εκδόσεις του 1.400άρη turbo κινητήρα της Opel με 140 και 152 ίππους. Εμείς, δοκιμάζουμε την μικρότερη εκ των δύο εκδόσεων, στην εκδοχή της με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων (στάνταρ με 6τάχυτο μηχανικό), η οποία κοστίζει 22.100 ευρώ έχοντας ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.
Δυναμική σχεδίαση-Ποιοτικό εσωτερικό
Σχεδιαστικά, το Opel Mokka X μετά την περσινή ανανέωση, εκπέμπει περισσότερο από πριν έναν αισθητικό δυναμισμό, σε ένα αμάξωμα μήκους 4.275 χλστ. Χαρακτηριστικά στοιχεία της υπόστασής του αποτελούν τα εμπρόσθια LED φώτα ημέρας σε σχήμα «διπλού φτερού», αλλά και τα αντίστοιχης σχεδίασης πίσω φώτα. Παράλληλα, στους προφυλακτήρες του έχουν τοποθετηθεί αλουμινένιες ποδιές, που προσδίδουν και έναν περιπετειώδη αισθητικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Περνώντας στο εσωτερικό, εκεί το Mokka X διαθέτει μια συνολικά σύγχρονη σχεδιαστικά καμπίνα, με τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων να ξεχωρίζει. Ποιοτικά, τα πλαστικά στο ταμπλό (στο πάνω μέρος μαλακό στην αφή) ικανοποιούν και με το παραπάνω με την υφή τους, ενώ και η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο. Στους χώρους, το Mokka X θα φιλοξενήσει χωρίς προβλήματα 4 επιβάτες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ δεν είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας (356 λτ.), ωστόσο είναι εντελώς τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Μοτέρ με πολύ καλή απόδοση-Κιβώτιο που προάγει την άνεση
O 1.400άρης βενζινοκινητήρας του Opel Mokka X με άμεσο ψεκασμό και turbo, αποδίδει 140 ονομαστικούς ίππους από τις 4.900 με 6.000 σ.α.λ. και παράλληλα, 200 Nm ροπής από τις 1.850 σ.α.λ. μέχρι και τις 4.900. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και η απόδοσή του είναι πολύ καλή, με την αρκετή διαθέσιμη ροπή να προσφέρει τράβηγμα χωρίς πρόβλημα από χαμηλά. Το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται το μοτέρ αυτό έχει 6 προεπιλεγμένες σχέσεις και από πλευράς λειτουργίας φροντίζει ώστε να διευκολύνει τον οδηγό του αυτοκίνητου ιδίως στις καθημερινές συνθήκες, εκεί όπου οι σχέσεις αλλάζονται ομαλά και χωρίς μεγάλη καθυστέρηση (είτε στην αυτόματη, είτε στην manual λειτουργία). Ωστόσο, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα, το κιβώτιο δεν προσφέρει τόσο αντίστοιχα γρήγορες αλλαγές όσο απαιτούνται, εμφανίζοντας μια μικρή υστέρηση. Στην χειροκίνητη λειτουργία τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα, αν και τίθενται κάποια θέματα ευχρηστίας λόγω της ασυνήθιστης θέσης του μπουτόν αλλαγής σχέσης ακριβώς στο πάνω μέρος του επιλογέα ταχυτήτων. Από πλευράς κατανάλωσης, η Opel ανακοινώνει μια μέση τιμή 6,5 λτ./100 χλμ., εμείς όμως στην πράξη είδαμε μια τιμή κοντά στα 8,7 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε εδώ όλες τις δοκιμές Opel
Καλοστημένο και με καλή άνεση
Το Mokka X με τον κινητήρα των 140 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται αποκλειστικά προσθιοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι έχει έναν σαφώς πιο ασφάλτινο προορισμό, όπως φαίνεται και από τη ρύθμιση της ανάρτησής του. Αυτή, είναι όσο σφιχτή απαιτείται ώστε το Mokka X να εμφανίσει και έναν σπορτίφ χαρακτήρα που δύσκολα βρίσκουμε σε μοντέλα του είδους, όντας ένα από τα πιο καλοστημένα compact SUV της αγοράς. Έτσι, χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αποτελεί η πολύ καλή ασφάλεια που προσφέρει στην ευθεία και τις στροφές, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και λογικές κλίσεις από το αμάξωμα. Παράλληλα, παρά τη σχετική σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και τις 18 ιντσών ζάντες του μοντέλου της δοκιμής, η απορροφητικότητα των ανωμαλιών είναι παραπάνω από ικανοποιητική και μόνο σε πολύ έντονες λακκούβες, κακοτεχνίες κ.λπ. το αυτοκίνητο θα «νιώσει» λίγο πιο άβολα. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το τιμόνι, που είναι μεν κάπως ελαφρύ σε αίσθηση, όμως συνολικά ικανοποιεί με την πληροφόρηση και την ακρίβεια που προσφέρει.
+ Ευκολία-άνεση κατά την οδήγηση, σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, πλήρης εξοπλισμός
– Κατανάλωση υπό πίεση, απόκριση κιβωτίου στη γρήγορη οδήγηση