Το VW Polo αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, το οποίο από το 1975 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του έχει ξεπεράσει μέχρι σήμερα τις 14 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Στη νέα, 6η κατά σειρά γενιά του παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ άλλοτε, μεγαλύτερο και με πιο άκαμπτο πλαίσιο, πιο ευρύχωρο, με άριστη ποιότητα και εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας.
Δείτε ακόμη: Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με τιμή έως 10.000 ευρώ
Σε τιμές από 13.400 ευρώ
Το λανσάρισμά του ξεκίνησε στη χώρα μας σε τιμές που ξεκινούν από 13.400 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 MPI 75 PS και από 14.050 ευρώ με τον 1.0 TSI 95 PS, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και μόνο με 5θυρο αμάξωμα. Παράλληλα προσφέρεται με τους πιο ισχυρούς κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI 95/115 PS, 1.5 TSI EVO 150 PS, έναν πετρελαίου (1.6 TDI 95 PS) και για πρώτη φορά με μηχανικό σύνολο φυσικού αερίου, το 1.0 TGI 95 PS (πατήστε εδώ για τιμές – εξοπλισμούς – επιδόσεις). Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Polo στην Ελλάδα στα πλαίσια της πρώτης παρουσίασής του με τον κινητήρα 1.0 TSI 95 PS, από την Αθήνα στο Ναύπλιο και πίσω.
Μεγαλύτερο και πιο στιβαρό
Το νέο VW Polo βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, η οποία προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας, βελτιωμένη ακαμψία και μεγαλύτερες διαστάσεις, χωρίς να αυξηθεί το συνολικό βάρος του οχήματος σε σχέση με το μικρότερο προγενέστερο Polo. Το 6ης γενιάς Polo έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 81 χλστ. (4.053 χλστ.), είναι πιο πλατύ κατά 69 χλστ. (1.751 χλστ.), έχει χαμηλώσει κατά 7 χλστ. (1.446 χλστ.) και το μεταξόνιό του έχει μακρύνει κατά 94 χλστ. (2.564 χλστ.). Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική (Cd: 0.299), όχι μόνο στο πάνω μέρος του αμαξώματος, αλλά και στο κάτω μέσω της τοποθέτησης ειδικού καλύμματος σε ολόκληρο το δάπεδο.
Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα και άνετους χώρους
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του 6ης γενιάς Polo με την οριζόντια αρχιτεκτονική, την υψηλή τεχνολογία και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, η οποία συγκρίνεται με μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Ολόκληρο το ταμπλό, από τη βάση του παρμπρίζ μέχρι κάτω από το πλατύ και μοντέρνο διακοσμητικό με τις διάφορες επιλογές χρωμάτων, αποτελείται από παχύ μαλακό πλαστικό, ενώ ιδιαίτερα στιβαρή είναι η συναρμογή των διαφόρων επιφανειών και πολύ προσεγμένο το φινίρισμα.
Δείτε ακόμη: Όλα τα νέα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο CNG
Ο οδηγός βρίσκει αμέσως την κατάλληλη θέση και έχει στη διάθεσή του όλες τις πληροφορίες μέσω τόσο του πλήρη ενδείξεων πίνακα οργάνων, όσο και μέσω της οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων (στάνταρ 6,5 ιντσών και προαιρετικά 8,0 ιντσών). Παράλληλα, η δεύτερης γενιάς πλήρως ψηφιακή οθόνη Active Info Display του πίνακα οργάνων κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο νέο Polo. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- και πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι τα συστήματα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, αναγνώρισης πεζών και αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων. Βελτιωμένο παρουσιάζεται το νέο Polo και σε χώρους για όλους τους επιβάτες, προσφέροντας άνετες μετακινήσεις σε τέσσερα άτομα και μεγάλο πορτ μπαγκάζ 355 λίτρων (+75 λτ.).
Σίγουρο και άνετο στο δρόμο
Η νέα πιο στιβαρή πλατφόρμα που βασίζεται στο Polo, σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα μετατρόχια και τις επιμέρους βελτιώσεις που έχουν γίνει στις αναρτήσεις και το τιμόνι, έχουν αναβαθμίσει σημαντικά τα χαρακτηριστικά κίνησής του και το πάτημά του στο δρόμο. Κατά τη διάρκεια του αυθημερόν ταξιδιού που κάναμε από την Αθήνα στο Ναύπλιο και πίσω, το νέο Polo, μας κέρδισε με την σταθερότητα που επιδεικνύει σε γρήγορους ρυθμούς, την άνεση που προσφέρει και την σιγουριά που αποπνέει. Παράλληλα, το τιμόνι του διαθέτει βελτιωμένη κατευθυντικότητα και σωστό βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας.
Δείτε ακόμη: Νέο VW Polo GTI: Επιδόσεις και όλες οι λεπτομέρειες
Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.0 TSI 95 PS
Θετικές κριτικές αποσπά και ο μικρότερος TSI κινητήρας, ο 1.0 λτ. των 95 ίππων και με ροπή 175 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους, έχει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού και επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.070 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα). Ο 1.0 TSI 95 PS συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο μακριάς κλιμάκωσης (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.), συμβάλλοντας στη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα, η οποία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και σε σβέλτους ρυθμούς κυμάνθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ.