Το νέο Skoda Karoq ανήκει σε μια από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες της αγοράς, αυτήν των μικρομεσαίων SUV, μια κατηγορία που παρουσιάζει συνεχή ανοδική πορεία στην Ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία χρόνια και εμείς πήγαμε μέχρι τη Σικελία για να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε.
Το νέο Skoda Karoq έρχεται να αντικαταστήσει το Yeti, που παρουσιάστηκε το 2009 και ήταν το πρώτο SUV στην ιστορία της φίρμας. Πριν φτάσουμε στο Karoq, η Skoda παρουσίασε το μεγαλύτερο Kodiaq, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Το νέο Karoq βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου, κάτι που σημαίνει ότι έχει την δυνατότητα να εξοπλίζεται με όλους τους κινητήρες και τα συστήματα μετάδοσης του γκρουπ. Από πλευράς εμφάνισης ακολουθεί την νέα σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας, όπως την γνωρίσαμε και στο Kodiaq. Η επιβλητική τραπεζοειδής μάσκα με το χρωμιωμένο περίγραμμα δένει αρμονικά με τα LED φωτιστικά σώματα, τονίζοντας την δυναμική εμφάνιση του νέου Karoq. Στο πίσω μέρος, τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα με τις έντονες ακμές, επεκτείνονται και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ οι τραπεζοειδείς θόλοι των τροχών, με το πλαστικό προστατευτικό «φρυδάκι» τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του νέου Karoq.
Διαβάστε επίσης: Φλας ή αλάρμ πριν το παρκάρισμα;
Το εσωτερικό του νέου Skoda Karoq είναι ιδιαίτερα φωτεινό, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Αυτό που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που διατίθεται προαιρετικά, και έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ, ενώ το Karoq είναι το 1ο μοντέλο της Skoda που εξοπλίζεται με αυτόν, κάτι που δείχνει πόσο σημαντικό θεωρούν αυτό το μοντέλο οι άνθρωποι της εταιρείας. Η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό είναι 6,5 ή 8 ίντσες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και είναι το κέντρο του συστήματος infotainment, ενώ διαθέτει και δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones. Η υπόλοιπη εργονομία του εσωτερικού ακολουθεί την πετυχημένη συνταγή της Skoda, με την ποιότητα των υλικών να είναι πολύ καλή, όπως και το φινίρισμα. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται με μαλακό πλαστικό και τα καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη.
Το νέο Skoda Karoq τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV από πλευράς διαστάσεων και διαθέτει άνετο χώρο για τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει 521 λίτρα χωρητικότητα και φτάνει στα 1.630 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το Karoq εξοπλίζεται προαιρετικά με το σύστημα Varioflex, που επιτρέπει στα πίσω καθίσματα να μετακινούνται εμπρός-πίσω (479 έως 589 λίτρα χωρητικότητα του χώρου αποσκευών) ή και να αφαιρεθούν εκτοξεύοντας την χωρητικότητα στα 1.810 λίτρα, καλύπτοντας έτσι κάθε ανάγκη των επιβατών του.
Το νέο Skoda Karoq είναι διαθέσιμο με επιλογή πέντε κινητήρων, 2 βενζίνης και 3 diesel. Οι κινητήρες βενζίνης είναι ο 3κύλινδρος 1.0 TSI των 115 ίππων και ο 1.5 TSI EVO των 150 ίππων, με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, που συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή το αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Στους diesel κινητήρες έχουμε τον 1.6 TDI των 115 ίππων και τον 2λιτρο TDI των 150 ίππων, με επιλογή 6τάχυτου μηχανικού ή αυτόματου DSG 7 σχέσεων κιβωτίου. Η κορυφαία έκδοση του Karoq εξοπλίζεται με τον 2λιτρο TDI των 190 ίππων, αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων και 4κίνηση. Όλοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών EURO6.
Το νέο Skoda Karoq διαθέτει συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού με τεχνολογία που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Ξεχωρίζουν, το Adaptive Cruise Control, που διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, τα Blind Spot Detect και Rear Traffic Alert, που παρακολουθούν την κίνηση πίσω ενημερώνοντας με φωτεινή ένδειξη όταν κάποιο όχημα πλησιάζει επικίνδυνα αλλά και το City Emergency Brake, που ακινητοποιεί το όχημα στη κίνηση μέσα στη πόλη όταν ξαφνικά παρουσιαστεί μπροστά του εμπόδιο. Επιπλέον υπάρχει σύστημα Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας και Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας, ενώ το καλύτερο είναι το Driver Alert, το οποίο από τις μικροκινήσεις του τιμονιού «καταλαβαίνει» την κούραση του οδηγού, προτείνοντας του ένα διάλειμμα από την οδήγηση.
Ξεκινώντας την οδηγική μας γνωριμία με το νέο Skoda Karoq, το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει ευχάριστα είναι η καλή οδήγησης, που προσφέρει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και η επίσης πολύ καλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Το Karoq είναι άνετο και έχει καλή ποιότητα κύλισης. Ο 2.0 TDI κινητήρας των 150 ίππων, σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση, ταξιδεύει απροβλημάτιστα στον αυτοκινητόδρομο και έχει ασφαλή οδική συμπεριφορά στον επαρχιακό δρόμο. Ο άλλος diesel του Karoq, o 1,6 TDI των 115 ίππων με 6άρι κιβώτιο και κίνηση μπροστά, δείχνει πιο «ανάλαφρο» στον δρόμο, χωρίς να υπολείπεται σε άνεση και ποιότητα κύλισης. Και οι 2 diesel εκδόσεις που οδηγήσαμε διακρίνονται για την ησυχία τους, χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση που διαθέτουν. Ο 1,5 TSI βενζινοκινητήρας 150 ίππων δείχνει να είναι κομμένος και ραμμένoς στα μέτρα του Karoq, με πολύ καλή απόκριση και εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, ενώ και ο «μικρός» 1,0 TSI των 115 ίππων, ανταποκρίνεται απροβλημάτιστα στις απαιτήσεις, ειδικά στην έκδοση με το 7άρι αυτόματο DSG κιβώτιο, αποτελώντας μια εξαιρετική πρόταση, ειδικά για όσους αρκούνται σε αστικές, κυρίως, μετακινήσεις.
Δείτε ακόμη: Αυτές είναι οι τιμές του Skoda Karoq
Το νέο Skoda Karoq θα παρουσιαστεί επίσημα στο ελληνικό κοινό στην Έκθεση Αυτοκίνηση, 11-19 Νοεμβρίου στο Ελληνικό και σίγουρα θα στρέψει τους προβολείς πάνω του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||||
Έκδοση | 1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI 4×4 | 2.0 TDI 4×4 |
Κινητήρας (κ.εκ.) | 999 | 1.498 | 1.598 | 1.968 | 1.968 |
Ταχύτητες | 6 (7 DSG) | 6 (7 DSG) | 6 (7 DSG) | 6 (7 DSG) | 7 DSG |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 116/5.000 | 150/5.000 | 116/3.250 | 150/3.500 | 190/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000 | 250/1.500 | 250/1.500 | 340/1.750 | 400/1.900 |
0-100 χλμ./ώρα | 10,6 (10,7) | 8,4 (8,6) | 10,7 (10,9) | 8,7 (9,3) | 7,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 187 (186) | 204 (203) | 188 (188) | 196 (195) | 211 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,2 (5,0) | 5,4 (5,4) | 4,5 (4,2) | 5,0 (5,2) | 5,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 117 (114) | 122 (123) | 118 (112) | 131 (135) | 138 |
Βάρος (κιλά) | 1.340 (1.361) | 1.378 (1.393) | 1.426 (1.441) | 1.561 (1.591) | – |