Το πρώτης γενιάς Renault Twingo το είδαμε περίπου 25 χρόνια πριν και συγκεκριμένα το 1993, όταν και έφερε τα πάνω – κάτω στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων με το ανατρεπτικό στιλ του ενός όγκου αμαξώματος του, τους ζωηρούς χρωματισμούς μέσα – έξω και τους απίστευτα μεγάλους χώρους στο εσωτερικό του, ειδικά για αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Το δεύτερης γενιάς Twingo που παρουσιάστηκε το 2007 «σοβάρεψε» σχεδιαστικά και μεγάλωσε, ενώ το 2011 ανανεώθηκε και απέκτησε περισσότερο στιλ, παραμένοντας όμως στην σκιά του πρώτου μοντέλου. Με το ολοκαίνουργιο Twingo, η Renault ανέτρεψε τα δεδομένα που γνωρίζαμε για το ίδιο το μοντέλο εδώ και δύο δεκαετίες, αφού στην τρίτη γενιά του απέκτησε δύο ακόμα πόρτες (αποκλειστικά 5θυρο), ενώ κινητήρας και κίνηση μεταφέρθηκαν στον πίσω άξονα.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Το νέο Renault Twingo τρίτης γενιάς λοιπόν έχει ήδη περάσει από τα χέρια μας σε όλες τις εκδόσεις του, με την αυτόματη να αποτελεί εξαίρεση… μέχρι σήμερα τουλάχιστον όποτε και παίρνει σειρά. Όπως συμβαίνει και στην αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, το 900άρι turbo Twingo διατίθεται μόνο στην πλούσια έκδοση Excite στην τιμή των 12.910 ευρώ, ενώ στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο η τιμή αυτή διαμορφώνεται στα 14.710 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, συν κάποια επιπλέον αξεσουάρ. Παράλληλα, ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα να το διαμορφώσει όπως θέλει αισθητικά, μέσω των πολλών δυνατοτήτων εξατομίκευσης που προσφέρονται για το Twingo.
Άψογη συνεργασία κινητήρα και αυτόματου κιβωτίου
Το 3κύλινδρο τούρμπο μηχανικό σύνολο των 898 κ.εκ. με τους 90 ίππους και τα 135 Nm ροπής, το είχαμε γνωρίσει αρχικά κάτω από το εμπρός καπό του Clio 0.9 TCe και μετέπειτα στην έκδοση του Twingo με το χειροκίνητο κιβώτιο (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του). Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή. Στην περίπτωση του Twingo, όπως προαναφέραμε, το μοτέρ βρίσκεται στο πίσω μέρος, η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς και έχει να κινήσει ένα μικρότερο και ελαφρύτερο αμάξωμα βάρους 943 κιλών. Ο μικρός turbo κινητήρας παρουσιάζει γενικά πολιτισμένη λειτουργία, έχει ευχάριστο ήχο και διατηρεί με άνεση γρήγορους ρυθμούς στην εθνική οδό. Μάλιστα η συνεργασία του με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC της Renault, είναι αξιοζήλευτη καθώς οι ταχύτητες είναι γρήγορες και τόσο ομαλές στην αλλαγή που περούν απαρατήρητες, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Ενδεικτικό της αγαστής συνεργασίας τους είναι το γεγονός πως το Twingo με το αυτόματο κιβώτιο έχει καλύτερες επιδόσεις από την αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Συγκεκριμένα, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 10,8 δλ., ενώ έχει τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Ευνοημένη είναι και η κατανάλωση όμως, καθώς σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 6,7 λτ./100 χλμ.
Το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης
Πραγματικά το Renault Twingo στη συγκεκριμένη έκδοση είναι ιδανικό μέσο μεταφοράς για την πόλη. Αυτή θα έπρεπε να είναι η επιλογή όλων όσων θέλουν το Renault Twingo. Το γαλλικό μοντέλο είναι ένα από τα λίγα μίνι αυτοκίνητα που σου φτιάχνουν τη διάθεση με τον παιχνιδιάρικο σχεδιασμό του, αλλά και με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης. Οι 90 ίπποι του turbo κινητήρα είναι τόσο φιλικοί που δεν καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με πισωκίνητο αυτοκίνητο, ενώ ακόμη και σε υπερβολές, το ESP επεμβαίνει αμέσως. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ευκολία χειρισμών, το αυτόματο κιβώτιο και την εντυπωσιακή ευελιξία του (κορυφαίος στην κατηγορία κύκλος στροφής 8,59 μ.) ολοκληρώνει το παζλ του ιδανικού αυτοκινήτου πόλης. Από την άλλη η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση (αν και σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας είναι λίγο σφικτός και τα φρένα είναι δυνατά.
Μοντέρνο, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Ξεχωριστό και έντονα νεανικό στιλ διαθέτει και το εσωτερικό του Twingo με τις πολλές καμπύλες και το μοντέρνο διάκοσμο με τους πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ποιοτικά, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας τόσο σε υφή όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Ο οδηγός του νέου Twingo κάθεται σχετικά ψηλά, αναπαυτικά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Την πρακτικότητα ενισχύουν οι διάφορες θήκες για μικρά ή πιο μεγάλα αντικείμενα, ωστόσο από πλευράς εργονομίας δεν θα βολέψουν τα απομακρυσμένα μπουτόν των αλάρμ και κλειδώματος των θυρών (ψηλά στο κέντρο του ταμπλό) και οι πολύ πίσω τοποθετημένοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Στον τομέα των χώρων, το νέο Twingo είναι σε θέση να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, όμως οι πίσω θα ενοχληθούν από τα παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Ο χώρος αποσκευών των 188 λίτρων επαρκεί για λίγες αποσκευές και είναι ρηχός.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Πραγματικά το Renault Twingo στην συγκεκριμένη έκδοση είναι ιδανικό αυτοκίνητο πόλης καθώς δεν μπορεί να ζητήσει κανείς κάτι παραπάνω από μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας.
(+) Κινητήρας, επιδόσεις, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, χώροι επιβατών, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
(-) Παράθυρα με μεντεσέ πίσω, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου (35 λίτρα)