Δοκιμή Renault Twingo 0.9 TCe 90hp

Το δεύτερης γενιάς Renault Twingo το οποίο άλλαξε εντελώς σε σχέση με τις δύο προηγούμενες γενιές του, το δοκιμάσαμε αρχικά με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 70 ίππων (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Για όσους πάλι θελήσουν πιο σπορτίφ έκδοση, υπάρχει το Twingo με τον τούρμπο κινητήρα των 0.9 λτ. ισχύος 90 ίππων και με αλλαγές στα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, που το κάνουν αισθητά πιο ευχάριστο από το «απλό» Twingo.

Το 900άρι turbo Twingo διατίθεται μόνο στην πλούσια έκδοση Excite στην τιμή των 12.910 ευρώ και είναι κατά 1.130 ευρώ ακριβότερο από το 1.0 SCe 70hp Excite. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, συν κάποια επιπλέον αξεσουάρ. Παράλληλα, ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα να το διαμορφώσει όπως θέλει αισθητικά, μέσω των πολλών δυνατοτήτων εξατομίκευσης που προσφέρονται για το Twingo.

Αποδοτικός κινητήρας με σβέλτες επιδόσεις

Το 3κύλινδρο τούρμπο μηχανικό σύνολο των 898 κ.εκ. με τους 90 ίππους και τα 135 Nm ροπής, το είχαμε γνωρίσει αρχικά κάτω από το εμπρός καπό του Clio 0.9 TCe (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Στην περίπτωση όμως του Twingo βρίσκεται στο πίσω μέρος, η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς και έχει να κινήσει ένα μικρότερο και ελαφρύτερο αμάξωμα βάρους 943 κιλών. Σε σχέση με το ατμοσφαιρικό 1.000άρι μοτέρ η διαφορά σε απόκριση και επιδόσεις είναι μεγάλη, αφού το Twingo 0.9 TCe επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. (έναντι 14,5 δλ. το Twingo 1.0 SCe 70hp), ενώ πολύ αισθητές είναι οι διαφορές και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, λόγω της μεγάλης διαφοράς σε ροπή (135 Nm/2.500 σ.α.λ. έναντι 91 Nm/2.850 σ.α.λ.). Ο μικρός turbo κινητήρας παρουσιάζει γενικά πολιτισμένη λειτουργία, έχει ευχάριστο ήχο, μικρό turbo lag και διατηρεί με άνεση γρήγορους ρυθμούς στην εθνική οδό. Βασική έλλειψη είναι το στροφόμετρο, το οποίο θα έπρεπε να υπήρχε σε αυτή την έκδοση. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 7 λτ./100 χλμ. και είναι λίγο χαμηλότερη από εκείνη του πιο αδύναμου 1.000άρη.

Ευχάριστο στην οδήγηση και εξαιρετικά ευέλικτο

Το Twingo είναι ένα από τα λίγα μίνι αυτοκίνητα που σου φτιάχνουν τη διάθεση με τον παιχνιδιάρικο σχεδιασμό του, αλλά και με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης. Οι 90 ίπποι του turbo κινητήρα και η πίσω κίνηση σε προκαλούν να πιέσεις το αυτοκίνητο, ωστόσο -εις το όνομα της ασφάλειας- μην περιμένετε το Twingo να πηγαίνει με το… πλάι. Το ESP επεμβαίνει αμέσως σε τέτοιες «αντικοινωνικές» ορέξεις του οδηγού και έτσι το μίνι Renault στρίβει με ασφάλεια, ακολουθώντας την προεπιλεγμένη πορεία. Μόνο στις ευθείες και όταν φυσούν πλευρικοί άνεμοι παρατηρείται ευπάθεια και ο οδηγός θα πρέπει να κάνει διορθώσεις με το τιμόνι. Το τελευταίο είναι πιο άμεσο και με καλύτερη αίσθηση (3,4 στροφές από άκρη σε άκρη έναντι 3,9 στροφές το 1.0 SCe). Εντυπωσιακή είναι η ευελιξία του, αφού το Twingo με κύκλο στροφής 8,59 μ. κάνει αναστροφή σε σημεία που με άλλα αυτοκίνητα θα χρειάζονταν πιο πολλές μανούβρες. Η σχετικά σφιχτή του ανάρτηση δεν ενοχλεί όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο ο πίσω άξονας αντιδρά ξερά σε μερικές περιπτώσεις.

Μοντέρνο εσωτερικό με άνετους χώρους επιβατών

Ξεχωριστό και έντονα νεανικό στιλ διαθέτει και το εσωτερικό του Twingo με τις πολλές  θελκτικές καμπύλες και το μοντέρνο διάκοσμο, όπως είναι ο συνδυασμός μαύρου – κόκκινου – λευκού στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Ποιοτικά, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας τόσο σε υφή όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Ο οδηγός του νέου Twingo κάθεται σχετικά ψηλά, αναπαυτικά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Την πρακτικότητα ενισχύουν οι διάφορες θήκες για μικρά ή πιο μεγάλα αντικείμενα, ωστόσο από πλευράς εργονομίας δεν θα βολέψουν τα απομακρυσμένα μπουτόν των αλάρμ και κλειδώματος των θυρών (ψηλά στο κέντρο του ταμπλό) και οι πολύ πίσω τοποθετημένοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Στον τομέα των χώρων, το νέο Twingo είναι σε θέση να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, όμως οι πίσω θα ενοχληθούν από τα παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Ο χώρος αποσκευών των 188 λίτρων επαρκεί για λίγες αποσκευές, είναι ρηχός, μικρότερος έναντι πολλών μίνι μοντέλων.

(+): Κινητήρας – επιδόσεις, σχεδίαση, χώροι επιβατών, διάκοσμος εσωτερικού, ευελιξία, ευχάριστο στην οδήγηση

(-): Ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους, πίσω παράθυρα με μεντεσέ, μικρός χώρος αποσκευών, εργονομικά λάθη

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
898
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
135/2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
89,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Άξονας De Dion
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 203x38 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 228x42 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.595
Πλάτος (χλστ.)
1.646
Ύψος (χλστ.)
1.554
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.492
Βάρος (κιλά)
943
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
188
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
78%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.910
Get it on Google Play Download on the App Store