Η Lada με το μικρομεσαίο σεντάν μοντέλο της Vesta, άλλαξε επίπεδο και δεν είναι η Lada που θυμόμαστε παλιά με το Samara και το 2104. Από τα παλιά της μοντέλα μόνο το «αειθαλές» Niva έχει μείνει στην παραγωγή, ωστόσο και αυτό απέκτησε μια πιο εκσυγχρονισμένη έκδοση, το Niva Urban.
Διαβάστε ακόμα: Νέο πλούσιο Lada Vesta Exclusive με τιμή 11.000 ευρώ
Από όλη τη γκάμα της Lada, το νεότερο Vesta είναι αυτό που ξεχωρίζει σχεδιαστικά (μαζί με το XRAY), παρουσιάζοντας ελκυστική εικόνα τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Το μήκους 4.410 χλστ., πλάτους 1.764 χλστ., ύψους 1.497 χλστ. και με μεταξόνιο 2.635 χλστ. Vesta προσφέρει άνετους χώρους για μια οικογένεια και μεγάλο χώρο αποσκευών 480 λίτρων.
Το Vesta διατίθεται με ένα 1.600άρη Euro 6 κινητήρα συνδυασμένο με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (ή 5άρι αυτόματο). Η απόδοσή του φτάνει τους 106 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και τα 148 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., επιταχύνοντας το αμάξωμα των 1.230 κιλών στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. (12,8 δλ.) και με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα (178 χλμ./ώρα). Όσο για τη μεικτή κατανάλωση ανέρχεται σε 6,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 138 γρ./χλμ. Σε κάθε περίπτωση όμως απέχει μακριά σε τεχνολογία, απόδοση και επιδόσεις σε σχέση με τους σύγχρονους turbo downsized που υπάρχουν σε πάρα πολλά πλέον μοντέλα.
Διαβάστε ακόμα: Ένα Lada που έγινε… Rolls-Royce!
Οι τιμές του Lada Vesta στην Ρωσία ξεκινούν από τα 534.900 ρούβλια (7.900 ευρώ) και η πιο πλούσια έκδοση φτάνει τα 674.900 ρούβλια (9.837 ευρώ). Από την αρχική του έκδοση περιλαμβάνει αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, ESC, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές, θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού, ηλεκτρικό και ρυθμιζόμενο τιμόνι, ενώ με λίγα παραπάνω χρήματα εξοπλίζεται με πλευρικούς αερόσακους, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Στη Γερμανία η τιμή του Vesta ξεκινά από τα 12.740 ευρώ αλλά με πιο πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει επιπλέον πλευρικούς αερόσακους, ηχοσύστημα με USB και Bluetooth, air condition, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, trip computer, ζάντες αλουμίνιου κ.λπ.
Στη χώρα μας δεν υπάρχει επίσημος εισαγωγέας των μοντέλων της Lada από το 2012 και ακόμα παραμένει άγνωστο αν θα υπάρξει κάποια εταιρεία που θα επαναλανσάρει την Lada. Αν πουλιόταν το Vesta σε τιμές κοντά με αυτές της Γερμανίας (και πιο κάτω), ίσως να ήταν ελκυστικό για όσους αναζητούσαν ένα φθηνό οικογενειακό αυτοκίνητο. Εσείς, θα δίνατε περίπου 12.000 ευρώ για να το αγοράσετε με πλήρη εξοπλισμό ή θα προτιμούσατε κάποιο άλλο ακριβότερο μοντέλο ή ακόμα και μεταχειρισμένο;
Διαβάστε ακόμα: Σε ποιες χώρες της Ευρώπης πωλείται το Lada Niva;