Το νέο Honda Civic Type R έχει ήδη κατακτήσει τις καρδιές των φίλων της Honda και όχι μόνο καθώς με το ρεκόρ του για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring έκανε την petrolhead κοινότητα να παραμιλάει.
Το ολοκαίνουργιο Honda Civic Type R έχει κάτω από το καπό του τον βελτιστοποιημένο 2.0 λτ. VTEC Turbo βενζινοκινητήρα που συνεργάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πάμε όμως να δούμε τα 11+1 μυστικά που όλοι οι petrolheads οφείλουμε να ξέρουμε για το νέο Honda Civic Type R.
1. Είναι το ταχύτερο προσθιοκίνητο μοντέλο που πέρασε ποτέ από το Nurburgring. Εντάξει προφανώς αυτό το γνωρίζεις ήδη αλλά δεν μπορούσε να λείπει τέτοιο κατόρθωμα από τη λίστα. Δες εδώ το video με το ρεκόρ, αλλά και τα εφτά supercars που υποκλίθηκαν στο ιαπωνικό μοντέλο.
2. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο 2.0 λτ. VTEC Turbo βενζινοκινητήρας, που αποδίδει 320 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 2.500 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Τιμές που χαρίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και τελική ταχύτητα 272 χλμ./ώρα και σύμφωνα με τους Ιάπωνες είναι οι καλύτερες στην κατηγορία του.
3. Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (με σύστημα συγχρονισμού στροφών), μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση (σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).
4. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, τα «Comfort» «Sport» και «+R» (το τελευταίο προορίζεται για αγωνιστική χρήση). Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου.
5. Ότι βλέπεις επάνω στο αμάξωμα του Type R δεν είναι εκεί για εντυπωσιασμό αλλά για να είναι πιο αποτελεσματική η αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Όμως δεν είναι μόνο αυτά που βλέπεις, αφού από κάτω, το αμάξωμα του Type R είναι λείο για να βελτιώνεται η ροή του αέρα.
6. Οι εμπρός τροχοί φέρουν ισχυρό σύστημα πέδησης Brembo, ειδικά εξελιγμένο για το μοντέλο με τετραπίστονες δαγκάνες να ασκούν πίεση στους αεριζόμενους δίσκους 350 mm.
7. Το προηγμένο, αυτοφερόμενο αμάξωμα της δέκατης γενιάς Civic hatchback σημαίνει ότι το πλαίσιο του νέου Type R είναι 16 κιλά ελαφρύτερο από του προηγούμενου Civic Type R, με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 37% και αυξημένη αντοχή στη στατική κάμψη κατά 45%.
8. Οι νέες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών σε berlina black, είναι μοναδικές αποκλειστικά για το Type R, με ελαστικά 245/30 R20.
9. Τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις εξάτμισης είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω διαχύτη. Οι ακριανές απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ μία μοναδική κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% ενώ και η ένταση του ήχου έχει αυξηθεί κατά 2dB.
10. Το νέο Civic Type R δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ιδίου προγράμματος εξέλιξης με τα υπόλοιπα μέλη της δέκατης γενιάς Civic – του παγκοσμίως μεγαλύτερου project για ένα μοντέλο στην ιστορία της Honda.
11. Η παραγωγή του νέου Type R γίνεται στη Honda of the UK Manufacturing (HUM) στο Swindon – παγκόσμιο κόμβο παραγωγής της δέκατης γενιάς του Civic hatchback.
11+1 Ότι βλέπεις σε ανθρακονήματα στο νεό Honda Civic Type R είναι εφέ… Δυστυχώς η Honda προκειμένου να κρατήσει την τιμή του σε λογικά πλαίσια αποφάσισε να μην τοποθετήσει πραγματικά ανθρακονήματα στο αυτοκίνητό της.
Το Type R θα εξάγεται σε όλη την Ευρώπη και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Η άφιξή του στη Β. Αμερική θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που ένα Type R με το σήμα Honda θα πωλείται επίσημα εκεί. Εδώ μπορείτε να δείτε τη δημοπρασία του πρώτου μοντέλου η οποία έχει ήδη φτάσει τα 200.000 δολάρια.
Διαβάστε ακόμη:
Η δοκιμή του νέου Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Η Honda δίνει εξηγήσεις για το ρεκόρ στο Nurburgring (+videos)