Το νέο από άκρη σε άκρη, δέκατης γενιάς Civic αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου για την Honda στη μικρομεσαία κατηγορία και αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο και φιλόδοξο πρόγραμμα εξέλιξης νέου μοντέλου στην ιστορία της ιαπωνικής μάρκας.
Το μόνο στοιχείο που κράτησε από τους προκατόχους του είναι η ονομασία του μοντέλου, το οποίο μετρά τέσσερις δεκαετίες από το 1972 που έκανε την εμφάνισή του το πρώτο Civic. Το νέο Civic διαφέρει σημαντικά από το προγενέστερο Civic, όχι μόνο σε σχεδίαση, αλλά και σε διαστάσεις, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό. Παράλληλα, βασίζεται σε νέα πλατφόρμα με υψηλότερη ακαμψία αλλά χαμηλότερο βάρος, εφοδιάζεται με ολοκαίνουργιους turbo κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. και 1.5 λτ., ενώ διαθέτει υψηλότερη τεχνολογία και ασφάλεια.
Στη χώρα μας, το νέο Civic μετρά λίγες μέρες από το λανσάρισμά του και πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 20.650 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό (δείτε εδώ αναλυτικά τις εκδόσεις). Από την αρχική έκδοση περιλαμβάνεται το Honda Sensing με τις πολλές επιμέρους τεχνολογίες ενεργητικής ασφαλείας, όπως είναι τα συστήματα αυτόματης ακινητοποίησης, προειδοποίησης σύγκρουσης, ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης, εκτροπής από το δρόμο, προσαρμοζόμενου cruise control, αναγνώρισης πινακίδων σήμανσης, κ.λπ. Το Civic 1.5 λτ. VTEC TURBO ξεκινά από 25.650 ευρώ στην υπερπλήρη έκδοση Sport και είναι ακριβότερο από τον ανταγωνισμό, ωστόσο δεν του λείπει τίποτα, είναι μεγαλύτερο από άλλα μικρομεσαία 5θυρα χάτσμπακ και το ισχυρότερο έως τα 1.500 κ.εκ.
Μεγαλύτερο και πιο δυναμικό σχεδιαστικά
Οι αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις και ο σπορτίφ σχεδιασμός του αμαξώματος του νέου Civic κεντρίζουν αμέσως το ενδιαφέρον, ειδικά στην Sport έκδοση. Το εμπρός άκρο με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τους μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα και τον πιο μικρό πάνω από τη μάσκα, καθώς και το εμπρός σπόιλερ συνθέτουν μια πολύ επιθετική όψη. Δυναμικές γραμμές έχει και το πλαϊνό τμήμα με τα έντονα νεύρα, τα σπόιλερ στα μαρσπιέ και τις μαύρες 17άρες ζάντες, ενώ πίσω οι δύο αεροτομές, τα τριγωνικά φώτα, οι αεραγωγοί και οι δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο του προφυλακτήρα θυμίζουν περισσότερο σπορ μοντέλο, παρά ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Το νέο 5θυρο Civic πέρασε τα 4,5 μ. σε μήκος (4.518 χλστ.) και είναι πιο μακρύ από το προγενέστερο Civic κατά 148 χλστ., πιο πλατύ κατά 29 χλστ. (1.799 χλστ.), κοντύτερο κατά 36 χλστ. (1.434 χλστ.) και με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 102 χλστ. (2.697 χλστ.).
Μοντέρνο εσωτερικό με άνετους χώρους
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του νέου Civic είναι πλήρως βελτιωμένο, με καλύτερη εργονομία, μεγαλύτερους χώρους και πιο σύγχρονη τεχνολογία. Ποιοτικά είναι συνολικά προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε φινίρισμα και συναρμογή. Μαλακά πλαστικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών, ωστόσο αυτό που θα ήθελαν ίσως κάποιοι, είναι πιο premium εικόνα, δεδομένης της τιμής του αυτοκινήτου. Στο νέο Civic ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (κόκκινες ενδείξεις στην έκδοση Sport) είναι πλέον ενιαίος και πιο ευανάγνωστος (αντί του διπλού που υπήρχε πριν), ενώ ο οδηγός κάθεται πιο βολικά, χάρη στο πιο χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα κατά 35 χλστ. Πιο εύκολο στην χρήση είναι με την σειρά του και το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων Honda Connect με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών.
Σημαντική βελτίωση υπήρξε στους διαθέσιμους χώρους για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αισθητά πιο πολύ πλάτος και αέρα για το κεφάλι και τα πόδια πίσω, ενώ τα μεγαλύτερα πίσω παράθυρα βελτίωσαν αισθητά την ορατότητα. Μεγάλο και πρακτικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων (420 λτ. στην έκδοση Sport) με το πολύ εύχρηστο αποσπώμενο και συρόμενο προς το πλάι κάλυμμα του χώρου αποσκευών.
Άνετο, δυναμικό και ευχάριστο στην οδήγηση
Το νέο Honda Civic παρουσιάζει πιο ισορροπημένα και ομοιογενή οδηγικά χαρακτηριστικά από ποτέ άλλοτε, αφού συνδυάζει με πολύ επιτυχημένο τρόπο την άνεση με την σπορτίφ αίσθηση. Το πιο πλατύ και μακρύ πλαίσιο είναι κατά 16 κιλά ελαφρύτερο από της προηγούμενης γενιάς Civic και με 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, ενώ το κέντρο βάρους βρίσκεται 10 χλστ. χαμηλότερα. Παράλληλα, νέα είναι και η δομή των αναρτήσεων, όπου ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντικαταστάθηκε από πολλαπλούς συνδέσμους. Το νέο Civic κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ασφάλεια που αποπνέει και την αίσθηση, ανεξαρτήτως διαδρομής και ταχύτητας. Οι αναρτήσεις του καταφέρνουν και απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, κρατώντας -σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα- ξεκούραστους τους επιβάτες στις πολύωρες μετακινήσεις, παρά και τις 17 ιντσών ζάντες με τα ελαστικά 235/45.
Διαβάστε ακόμα: Οι επιδόσεις του νέου Honda Civic Type R. Το ταχύτερο της κατηγορίας του (+videos)
Το αμάξωμα του Civic κινείται με απόλυτη σιγουριά στις ευθείες και καμπές των εθνικών οδών ακόμα και σε πάρα πολύ γρήγορες ταχύτητες, τις οποίες φτάνει εύκολα και δεν αντιλαμβάνονται οι επιβάτες του. Το ίδιο ισχύει και σε πιο σφιχτές διαδρομές με στροφές, όπου το νέο μικρομεσαίο Honda ακολουθεί ευλαβικά τις εντολές του οδηγού και στρίβει με σιγουριά, αφού πατάει πολύ καλά, είναι προβλέψιμο και εύκολα ελεγχόμενο σε συνθήκες έντονης πίεσης. Την συνολικά πολύ καλή αίσθηση που αποπνέει το νέο Civic στο δρόμο ενισχύει με την σειρά του και το νέο σύστημα διεύθυνσης με την πολύ καλή αμεσότητα, βάρος και ακρίβεια, καθώς και τα αποτελεσματικά φρένα.
Εξαιρετικός ο 1.500άρης VTEC TURBO
Ο νέος 4κύλινδρος κινητήρας 1.5 VTEC Turbo με άμεσο ψεκασμό, υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό και βύθισης βαλβίδων και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού, είναι πάρα πολύ καλός σε όλα. Το ισχυρό αυτό μοτέρ απόδοσης 182 ίππων και 240 Nm ροπής είναι ιδιαίτερα ελαστικό από τις χαμηλές στροφές, χωρίς κενά ισχύος και turbo lag, αφού ακόμα και με 5η ταχύτητα με 50 χλμ./ώρα επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα. Αν και δυνατός, είναι πολύ γραμμικός μέχρι τον κόφτη (περίπου 6.500 σ.α.λ.), τον οποίο φτάνει χωρίς δισταγμούς, επιταχύνοντας σε πολύ γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο, ενώ δεν λείπει και η «αγριάδα» του VTEC. Πολύ καλός είναι και ο συνδυασμός με το νέο 6τάχυτο κιβώτιο, το οποίο είναι ακριβές στις αλλαγές και με πολύ εύχρηστο κοντό επιλογέα. Επίσης, ο θόρυβος που περνάει στη καμπίνα δεν ενοχλεί και η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ένα ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Στα «συν» του 1.5 VTEC TURBO είναι και η πολύ λογική κατανάλωση για τα 182 άλογά του, αφού σε μεικτές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ.
(+) Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, χώροι, ποιότητα, κατανάλωση
(-) Απουσία φθηνότερης έκδοσης στα 1.5 λτ.