Το 3ης γενιάς Renault Clio το οποίο λανσαρίστηκε το 2005, ανανεώθηκε το 2009 και δέχτηκε μια εκτεταμένη αισθητική ανανέωση κυρίως εξωτερικά, η οποία του πρόσθεσε περισσότερο στιλ και δόσεις δυναμισμού. Το Clio του 2009 διακρίνεται από το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματός του και το πιο διακριτικά φρεσκαρισμένο πίσω άκρο. Παράλληλα το 2007 είχε προηγηθεί μια σημαντική αλλαγή, αυτή της αντικατάστασης του 1.4 λτ. κινητήρα με το νέο downsized turbo 1.2 TCe απόδοσης 101 ίππων. Οι τιμές του από το 2009 και μετά κυμαίνονται γύρω στις 6.000 ευρώ στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Πολύ καλός ο κινητήρας σε κάθε επίπεδο
Σημείο αναφοράς του 3ης γενιάς Clio αποτελεί -μεταξύ άλλων- και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.2 λτ. απόδοσης 101 ίππων και 155 Nm ροπής, ο οποίος ταιριάζει ιδανικά στο μικρό γαλλικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα μάλιστα με την Renault, όταν το μοτέρ ξεπερνά τις 4.000 σ.α.λ. η απόδοσή του αυξάνεται κατά 5 ίππους και 6 Nm ροπής (με 2, 3 ή 4 σχέση στο κιβώτιο), έτσι ώστε να προσφέρει γρηγορότερη επιτάχυνση π.χ. σε ένα προσπέρασμα. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι πρόθυμο σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς, ενώ την πολιτισμένη του λειτουργία ενισχύει η γραμμική απόδοση της ισχύος του. Πολύ καλή είναι και η συνεργασία του με το σωστής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο, ο επιλογέας του οποίου έχει μακριές διαδρομές και μέτρια αίσθηση.
Επιτυχημένος συνδυασμός άνεσης – κρατήματος
Το Clio 1.2 TCe ήταν και παραμένει με τα σημερινά δεδομένα ένα από τα ισορροπημένα στο δρόμο μικρά αυτοκίνητα. Η ανάρτησή του καταφέρνει και απορροφά αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να είναι «πλαδαρή». Στον ανοιχτό δρόμο το μικρό Renault επιδεικνύει υψηλή σταθερότητα και δεν δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας ακόμα και σε πολύ γρήγορες ταχύτητες. Εξίσου πολύ καλή οδική συμπεριφορά εμφανίζει και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, η υποστροφή θα εκδηλωθεί προοδευτικά σε πιο «σφιχτά» κομμάτια και με την ανάλογη πίσω, ενώ το πίσω μέρος του πολύ δύσκολα θα «ξεκολλήσει». Σύμμαχος του οδηγού είναι και το ακριβές και με σωστό βάρος τιμόνι, το οποίο όμως είναι ελαφρώς αποστειρωμένο σε αίσθηση.
Πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό με ικανοποιητικούς χώρους
Στο ανανεωμένο Renault Clio του 2009 έγιναν περιορισμένες αλλαγές και στο εσωτερικό του και αφορούν το διάκοσμο, τις νέες υφασμάτινες επενδύσεις και το ράδιο CD. Συνολικά διατήρησε τη λιτή αλλά σύγχρονη και κομψή εικόνα του μαζί όμως με ορισμένες παρατυπίες στην εργονομία, όπως για παράδειγμα τα κοντά χειριστήρια στην κολόνα του τιμονιού και τον χαμηλά τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα διακόπτη των αλάρμ. Σε επίπεδο ποιότητας, οι πλουσιότερες εκδόσεις εφοδιάζονται με πολύ ευχάριστο στην υφή παχύ αφρώδες υλικό σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, ενώ προσεγμένο είναι το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Στις πιο οικονομικές σε τιμή, το ταμπλό αποτελούνταν από σκληρό πλαστικό καλής υφής, το οποίο ωστόσο δεν συγκρίνεται με το μαλακό των ακριβότερων μοντέλων. Από πλευράς χώρων το εσωτερικό του διαθέτει αρκετό πλάτος και ικανοποιητικό αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια πίσω, καθώς και πλήρως εκμεταλλεύσιμο, τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ 288 λίτρων.
(+) Κινητήρας – επιδόσεις, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, άνεση, χώροι
(-) Εργονομικές ατέλειες, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, αίσθηση τιμονιού
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | Clio (05-) | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.149 | Air condition | 8,33% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 101/5.500 | Αναρτήσεις – άξονες | 33,33% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 155/3.500 | Φρένα | 8,33% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 11 | Σύστημα ψύξης | 2,78% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 184 | Ηλεκτρικά | 33,33% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,4 | Κινητήρας | 5,56% |
Μήκος (χλστ.) | 4.027 | Τροφοδοσία καυσίμου | 0,00% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.707 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 5,56% |
Ύψος (χλστ.) | 1.493 | Σύστημα διεύθυνης | 2,78% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.575 | Μετάδοση | 0,00% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 288 | Δείκτης αξιοπiστίας | 58,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.070 | *Πηγή Reliability Index |