Το Golf είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της VW, αλλά και το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην Ευρώπη, ενώ μέχρι σήμερα έχουν παρουσιαστεί 7 γενιές από το 1974 όταν λανσαρίστηκε το πρώτο Golf. Το προγενέστερο, 6ης γενιάς Golf βασιζόταν στην ίδια πλατφόρμα με του Golf Mk5, ωστόσο έφερε πολλές βελτιώσεις σε κάθε επίπεδο. Στη χώρα μας πιο εμπορική έκδοση ήταν αυτή με τον κινητήρα 1.4 TSI 122 PS, η οποία το 2008 κόστιζε από 17.750 ευρώ. Οι τιμές του σήμερα ως μεταχειρισμένο κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, περίπου 10.000 έως 12.000 ευρώ τα μοντέλα του 2010 – 2012.
Ποιοτικό εσωτερικό με άνετους χώρους
Ο θάλαμος των επιβατών του 6ης γενιάς Golf δεν ξεφεύγει από τα συντηρητικά σχεδιαστικά πρότυπα της Volkswagen, ενώ κυριαρχούν οι πολλές καμπύλες επιφάνειες. Ποιοτικά, το πάνω τμήμα του ταμπλό και των επενδύσεων των θυρών αποτελείται από μαλακό και ευχάριστο στην υφή μαλακό πλαστικό, ενώ η συναρμογή μεταξύ των επιμέρους επιφανειών είναι στιβαρή. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων. Στον τομέα των χώρων το Golf είναι συνολικά άνετο για όλους τους φιλοξενούμενους. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι αρκετός, ενώ στην περίπτωση μετακίνησης ενός τρίτου ατόμου το ψηλό κεντρικό τούνελ δεν θα βολέψει. Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Δυνατός και πολιτισμένος ο κινητήρας 1.4 TSI 122 PS
Ο 1.4 TSI κινητήρας απόδοσης 122 ίππων και 200 Nm ροπής παρουσιάζει στο σύνολό του πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Από τις χαμηλές στροφές εμφανίζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα, ενώ η ισχύς αποδίδεται γραμμικά χωρίς κενά και ξεσπάσματα ισχύος λόγω του τούρμπο. Μόνο στις υψηλές στροφές πέφτει η απόδοσή του και είναι άσκοπο να πιέζεται. Μεταξύ των θετικών χαρακτηριστικών του είναι ο εύχρηστος και με θετική αίσθηση επιλογέας των 6 ταχυτήτων. Η τελευταία σχέση είναι «μακριά» προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και του θορύβου που φτάνει στο εσωτερικό.
Σταθερό και άνετο στο δρόμο
Το στιβαρό πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες, ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις προσφέρουν ένα επιτυχημένο συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Κινούμενο στις ευθείες με υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο δεν εμπνέει κανένα λόγο ανησυχίας και παραμένει υποδειγματικά σταθερό. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την σταθερότητά του σε μια διαδρομή με στροφές, όπου παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Υποστροφικές τάσεις θα εμφανιστούν ομαλά και μόνο κατόπιν έντονης πίεσης του πεντάλ του γκαζιού μέσα στην στροφή. Το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση έχει το κατάλληλο βάρος και μεταφέρει στα χέρια του οδηγού καλή πληροφόρηση.
(+): Ποιότητα, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, κινητήρας, θέση οδήγησης, εργονομία
(-): Συντηρητική εικόνα, δύναμη κινητήρα στις υψηλές στροφές
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.390 | Air condition | 14,29% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 122/5.000 | Αναρτήσεις – άξονες | 9,52% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.500 | Φρένα | 2,38% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 9,5 | Σύστημα ψύξης | 16,67% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 | Ηλεκτρικά | 14,29% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,2 | Κινητήρας | 28,57% |
Μήκος (χλστ.) | 4.199 | Τροφοδοσία καυσίμου | 4,76% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.779 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 7,14% |
Ύψος (χλστ.) | 1.479 | Σύστημα διεύθυνης | 0,00% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.578 | Μετάδοση | 2,38% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 350 | Δείκτης αξιοπiστίας | 156,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.290 | *Πηγή Reliability Index |