Μέχρι πρότινος η Δανία ήταν ο παράδεισος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αφού μια σειρά από ειδικά μέτρα και κινήτρων υπέρ των αυτοκινήτων του είδους, είχαν ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών να φθάσουν σε πολύ υψηλά επίπεδα τα τελευταία χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως σημειώνει η Automotive News Europe, στη Δανία το 2015 πωλήθηκαν 5.298 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πάνω από τα διπλάσια από όσα είχαν πωληθεί στην Ιταλία την ίδια χρονιά, η οποία έχει 10πλάσιο πληθυσμό από τη Δανία.
Από το 2016 όμως η κυβέρνηση της Δανίας αποφάσισε να επιβάλει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον ίδιο ακριβώς φόρο εισαγωγής (κάτι σαν το δικό μας τέλος ταξινόμησης) με αυτόν των υπολοίπων αυτοκινήτων, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές τους να αυξηθούν σημαντικά, αφού μέχρι τότε ο φόρος αυτός δεν ίσχυε για αυτά.
Η επιβολή του φόρου αυτού είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών να πέσουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα και είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο 3μηνο του 2017 η πτώση στις πωλήσεις τους άγγιξε το 61% σε σχέση με το 2016.
Πάντως, αντιδρώντας σε αυτή την πτώση των πωλήσεων, η κυβέρνηση της Δανίας αποφάσισε τον περασμένο Απρίλιο να επαναφέρει το προηγούμενο καθεστώς με την μη καταβολή των φόρων και να το διατηρήσει μέχρι το 2018. Από το 2019 και μετά, σταδιακά και μέχρι το 2022 η φορολογία των ηλεκτρικών θα αυξηθεί φθάνοντας και πάλι στο 100% του φόρου εισαγωγής των υπολοίπων αυτοκινήτων.
Διαβάστε ακόμα:
Skoda Vision E Concept: Ηλεκτρικό crossover 300 ίππων