Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εκθέματα που θα παρουσιαστούν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι το πρωτότυπο Citroen C3 Hybrid Air με το καινοτόμο υβριδικό σύνολο που καταναλώνει 2.9 λτ./100 χλμ. καυσίμου. Πριν από ένα μήνα ο όμιλος PSA (Peugeot-Citroen) είχε παρουσίασε αυτή τη νέα υβριδική τεχνολογία Hybrid Air, η οποία συνδυάζει ένα θερμικό μοτέρ βενζίνης με υδραυλικό μοτέρ πεπιεσμένου αέρα, αντί για ηλεκτρικό μοτέρ όπως γνωρίζουμε από τους υβριδικούς κινητήρες. Στόχος του ομίλου PSA έως το 2020 είναι να κατασκευάσει ένα ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο με κατανάλωση καυσίμου μόλις 2 λτ./100 χλμ., ενώ η τεχνολογία αυτή σε πρώτη φάση θα είναι διαθέσιμη σε αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας από το 2016, όπως είναι το C3 και το Peugeot 208.
Πιο αναλυτικά, το σύστημα Hybrid Air περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης, μια δεξαμενή αποθήκευσης πεπιεσμένου αέρα, ένα υδραυλικό μοτέρ που τροφοδοτείται με πεπιεσμένο αέρα και ένα αυτόματο επικυκλικό κιβώτιο ταχυτήτων. Μέσω της επιβράδυνσης ή της πέδησης γεμίζουν οι φιάλες με αέρα, ενώ ο οδηγός θα έχει στην επιλογή του τρία προγράμματα κίνησης, ένα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ένα με τον κινητήρα βενζίνης και ένα συνδυαστικό (όπως και στα υβριδικά μοντέλα που κυκλοφορούν). Επιπλέον μια συμπληρωματική τεχνολογία στο υβριδικό σύστημα Hybrid4 (με πετρελαιοκινητήρα) θα είναι διαθέσιμη σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας και μεσαίας κατηγορίας.
Μεταξύ των βασικών στόχων του ομίλου PSA είναι και το ανταγωνιστικό κόστος χρήσης και συντήρησης του Hybrid Air, ενώ όπως ανακοινώνει ο γαλλικός όμιλος τα οφέλη προς τους καταναλωτές είναι πολλά. Για παράδειγμα ένα Citroen C3, ή Peugeot 208 με την τεχνολογία Hybrid Air θα καταναλώνει 2,9 λτ./100 χλμ. και θα εκπέμπει μόλις 69 γρ./χλμ. CO2, η αυτονομία θα αυξάνεται κατά 90% και σε αστική χρήση το όχημα θα κινείται με τον πεπιεσμένο αέρα σε ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα. Παράλληλα δεν θα γίνει καμία μεταβολή στους χώρους του εσωτερικού αφού οι φιάλες για τον πεπιεσμένο αέρα είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Το Hybrid Air θα μπορεί να μπορεί να συνδυαστεί αρχικά με κινητήρες ισχύος μεταξύ 82 και 110 ίππων, ενώ πιθανώς να δούμε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αυτή την τεχνολογία στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.