Δοκιμή Citroen C4 1.4 VTi

Το 2ης γενιάς C4 υιοθέτησε πιο ήπιων τόνων σχεδίαση, αλλά με μοντέρνα στοιχεία, ενώ σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο παρουσιάζεται αναβαθμισμένο, καλύτερο και πιο ανταγωνιστικό σε όλους τους τομείς. Από μπροστά το νέο C4 εμφανίζει κομψή εικόνα με σχετικά δυναμικά χαρακτηριστικά, από το πλάι είναι λιγότερο ενδιαφέρον σχεδιαστικά και πίσω ξεχωρίζουν τα τύπου «μπούμερανγκ» φωτιστικά σώματα. Παράλληλα έχουν αυξηθεί οι διαστάσεις του αμαξώματός του με ανάλογα οφέλη ως προς τους χώρους.

Πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό με μεγάλους χώρους

Τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν εκείνον που θα εισέλθει στην καμπίνα του νέου Citroen C4 1.4 VTi είναι η μοντέρνα αισθητική και η σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής. Ολόκληρο το ταμπλό μέχρι χαμηλά στην κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένο από παχύ και αφρώδες υλικό, ενώ όλα τα επιμέρους τμήματα είναι στιβαρά συναρμολογημένα. Την σύγχρονη εικόνα του αναβαθμίζουν ο ευχάριστος διάκοσμος, το flat bottomed τιμόνι (με την σχετικά μεγάλης διαμέτρου στεφάνη), η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό και ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Από τα καλύτερα μικρομεσαία χάτσμπακ είναι στον τομέα των χώρων, αφού είναι πολύ άνετο για όλους τους φιλοξενούμενούς του, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 408 λτ. (ή 380 λτ. με κανονική ρεζέρβα) πλήρως εκμεταλλεύσιμα.

Ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει

Το C4 δεν θα μπορούσε να μη διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει στο δρόμο δεδομένης της ισχυρής παράδοσης που έχει η Citroen σε αυτόν τον τομέα αλλά και λόγω του οικογενειακού του προσανατολισμού. Οι αναρτήσεις του με τη μαλακή ρύθμιση καταφέρνουν και απορροφούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, αν και κάποιες φορές στις πιο έντονες ακούγονται «κτύποι». Κινούμενο το μικρομεσαίο Citroen στις ευθείες επιδεικνύει ασφαλή συμπεριφορά, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος γίνονται αισθητές και η υποστροφή που τείνει να εκδηλωθεί υπό πίεση δεν εξελίσσεται περαιτέρω λόγω της παρέμβασης του ESP.  Όσον αφορά στο σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση και το βάρος του, αλλά δεν προβληματίζει.

Ικανός ο αρχικός κινητήρας

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης του νέου C4 συναντάμε το 1.4 VTi των 95 ίππων, το οποίο διαθέτει σύστημα συνεχούς μεταβλητής γεωμετρίας (VVT) στον εκκεντροφόρο εισαγωγής και εξαγωγής, σε συνδυασμό με το σύστημα μεταβλητής ανύψωσης των βαλβίδων εισαγωγής. Έτσι, αν και στα «χαρτιά» δεν ενθουσιάζει με την απόδοσή του στην πράξη το μοτέρ αυτό παρουσιάζει καλό τράβηγμα και κινεί αξιοπρεπώς το μικρομεσαίο Citroen. Επίσης ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στις υψηλές στροφές, αλλά αρνητικό του στοιχείο αποτελεί ο μέτριος σε αίσθηση επιλογέας του 5τάχυτου κιβωτίου.  

(+): Ποιότητα κατασκευής εσωτερικού, χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, προσφερόμενη άνεση, οδική συμπεριφορά

(-): Ασάφεια επιλογέα ταχυτήτων, ελαφριά αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, μεγάλη στεφάνη τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.397
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
135/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
154
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.329
Πλάτος (χλστ.)
1.789
Ύψος (χλστ.)
1.489
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.608
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
408
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
43%
Επικουρικά συστήματα
97%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.200
Get it on Google Play Download on the App Store