Αυτές της μέρες διεξάγεται η συνάντηση των GTI στο Wörthersee, όπου την τιμητική τους έχει το Golf GTI, τόσο σε εργοστασιακές εκδόσεις, όσο και από βελτιωτές. Μία από τις πιο extreme προτάσεις, είναι το Oettinger 500R, το οποίο βασίζεται μεν στο Golf R αλλά οι μετατροπές που έχουν γίνει είναι πάρα πολλές.
Πρώτα απ’όλα στην θέση του 2.0 TSI κινητήρα των 300 ίππων έχει τοποθετηθεί ένας 2.5 TFSI ισχύος 518 ίππων στις 6.100 σ.α.λ. και 680 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Το 5κύλινδρο μοτέρ διαθέτει τροποποιημένο τούρμπο και χαρτογράφηση, σφυρήλατα έμβολα, αλλαγμένη εισαγωγή αέρα και σύστημα εξάτμισης με αγωνιστικούς καταλύτες. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το τετρακίνητο υπερ-Golf επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δλ. και η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα. Σύντομα θα ακολουθήσουν και ισχυρότερες εκδόσεις με 600, 650 και 750 ίππους.
Απαραίτητες βελτιώσεις έχουν γίνει στις αναρτήσεις και στα φρένα. Το Oettinger 500R διαθέτει αλουμινένιο εμπρός άξονα με πλατύτερο μετατρόχιο στα 1.607 χλστ. (έναντι 1.549 χλστ. του Golf R) και πίσω στα 1.578 χλστ. (από 1.520 χλστ.). Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση χαμηλώνει έως 100 χιλιοστά, ενώ μέχρι και το μεταξόνιο αυξήθηκε στα 2.646 χλστ. (από 2.637 χλστ.). Για την πέδηση φροντίζουν τα ισχυρά φρένα με αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους 380×34 χλστ. με 6πίστονα έμβολα. Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου είναι 20 ιντσών και συνδυάζονται με ελαστικά 275/25.
Πολλές είναι και οι μετατροπές που έχουν γίνει τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό. Εξωτερικά έχουν προστεθεί ειδικά σχεδιασμένα αεροδυναμικά βοηθήματα από ανθρακόνημα, νέο καπό με αεραγωγούς και πλατύτερα φτερά, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν τα μπάκετ καθίσματα και οι νέες επενδύσεις.
Με όλες αυτές τις αλλαγές, το περιορισμένης παραγωγής Oettinger 500R εκτιμάται ότι θα κοστίζει περίπου από 150.000 ευρώ, δηλαδή σχεδόν τέσσερις φορές ακριβότερο από το νορμάλ Golf R (από 39.000 ευρώ στη Γερμανία).