Παγκόσμια πρεμιέρα έκανε σήμερα στο Vienna Motor Symposium ο νέος 2.0 TFSI κινητήρας της Audi, ο οποίος σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα είναι ο πιο οικονομικός στην κατηγορία του. Το ολοκαίνουργιο αυτό 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.984 κ.εκ. αποδίδει 190 ίππους και 320 Nm ροπής μεταξύ 1.450 και 4.400 σ.α.λ., ενώ η κατανάλωσή του κυμαίνεται κάτω από 5,0 λτ./100 χλμ. Για πρώτη φορά θα τοποθετηθεί στο νέο Audi A4, το οποίο θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι και κατόπιν σε άλλα μοντέλα.
Ο επαναστατικός -όπως των αναφέρει η Audi- 2.0 TFSI βασίζεται σε μια νέο μέθοδο καύσης. Η αύξηση της απόδοσης έγινε με βάση τους ακόλουθους παράγοντες:
- Ο χρόνος εισαγωγής έχει μειωθεί σημαντικά (γωνία στροφάλου στις 140 μοίρες αντί 190-200 μοίρες).
- Λόγω της υψηλότερης πίεσης στην εισαγωγή, ο κινητήρας επιτυγχάνει βέλτιστα φορτίο, παρά το μικρότερο χρόνο εισαγωγής.
- Η βαλβίδα εισαγωγής κλείνει επίσης νωρίτερα, επιτρέποντας υψηλή αναλογία πίεσης και αύξηση της απόδοσης.
- Σε φάση μερικού φορτίου, ένας πρόσθετος ψεκασμός από τη βαλβίδα εισαγωγής δίδει ένα αποτελεσματικό σχηματισμό μίγματος που έχει ήδη συμπληρωθεί από την άμεση έγχυση στην πολλαπλή εισαγωγής και στο θάλαμο καύσης.
- Το σύστημα Audi Valvelift System (AVS) στην εισαγωγή επιτρέπει σύντομο χρονικό διάστημα σε μερικά φορτία και μεγαλύτερο σε υψηλότερα φορτία.
Ο Dr. Stefan Knirsch, επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης του κινητήρα της Audi, συνοψίζει τα οφέλη του νέου κινητήρα: «Χάρη σε αυτή την προσέγγιση rightsizing, ο νέος κινητήρας απολαμβάνει τα οφέλη της κατανάλωσης του downsizing κινητήρα σε λειτουργία μερικού φορτίου, ενώ σε υψηλότερα φορτία έχει τα πλεονεκτήματα μιας μηχανής μεγάλου κυβισμού. Το αποτέλεσμα είναι τα βέλτιστα χαρακτηριστικά της αποδοτικότητας και της απόδοσης σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα.»
Πέρα από τη νέα μέθοδο της καύσης, ο νέος κινητήρας βάρους 140 κιλών διαθέτει και άλλες τεχνολογίες απόδοσης. Για παράδειγμα, η ροή του ψυκτικού υγρού ελέγχεται, έτσι ώστε να μειώσει σημαντικά τον κινητήρα χρόνο προθέρμανσης. Συμβολή σε αυτό το όφελος είναι και η πολλαπλή εξαγωγής, που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Η συνεπής μείωση της τριβής, καθώς και η χρήση λαδιού χαμηλής τριβής (0W-20) αυξάνει επίσης την αποτελεσματικότητα.