Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα Tesla σε ρόλο πρωταγωνιστή, όταν μιλάμε για πωλήσεις. Ό,τι ανεβαίνει, όμως, αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα κατέβει. Η κάμψη στη ζήτηση έχει εμφανιστεί από πέρσι για την αμερικανική εταιρία, ειδικά με τον ανταγωνισμό (κυρίως από Κίνα μεριά, λέγε με BYD) να φουντώνει διαρκώς. Κι όταν υπάρχει ένας Ίλον Μασκ να κάνει τα δικά του, παρέα με τον Ντόναλντ Τραμπ, η εικόνα της εταιρίας -και αναπόφευκτα οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων της- ζημιώνεται περαιτέρω.
O χαμός που προκλήθηκε από τις δηλώσεις, τους χαιρετισμούς και τις πολιτικές τοποθετήσεις του Μασκ φαίνεται πως εκτός από τις μετοχές, επηρέασαν και τις πωλήσεις της Tesla. Στην Ευρώπη, δε, τις βύθισαν. Να ξεκινήσουμε από τη Γερμανία; Ένα σοκαριστικό -59,5% χρωμάτισε τον Ιανουάριο που μας πέρασε συγκριτικά με τον περσινό, αν και οι Γερμανοί γενικά έχουν γυρίσει την πλάτη τους στα ηλεκτρικά. Τί γίνεται σε μια αγορά που τα EVs ανέβηκαν, όπως η Μεγάλη Βρετανία. Τα ίδια, απλά με λιγότερη κάμψη. Ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυξήθηκε 35% τον πρώτο μήνα του 2025, η αντίστοιχη για Tesla έπεσε κατά 12%. Ακόμα μεγαλύτερες απώλειες σε χώρες όπου λατρεύονται τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, όπως οι Σουηδία, Νορβηγία και Ολλανδία (-44%, -38% και -42% αντίστοιχα), ενώ η χειρότερη «βουτιά» καταγράφηκε στη Γαλλία (-63%).
Στα τέλη Γενάρη έρευνα που διεξήχθη από το βρετανικό περιοδικό Electrifying, διαπίστωσε ότι το 59% των ντόπιων ιδιοκτητών EV και εκείνων που σχεδιάζουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό, έχουν αποτραπεί από την αγορά ενός Tesla λόγω των πρόσφατων ενεργειών του Μασκ. Μια δημοσκόπηση σε Σουηδούς καταναλωτές διαπίστωσε επίσης ότι το ποσοστό όσων έχουν αρνητική άποψη για την Tesla έχει αυξηθεί από 47% σε 63%. Το Reuters αναφέρει ότι ο αριθμός των Βρετανών με θετική άποψη για τη μάρκα μειώθηκε επίσης από 19% σε 11%.