Η Audi συνεχίζει την ανανέωση της γκάμας της, αυτή τη φορά παρουσιάζοντας το Q5 Sportback 2ης γενιάς. Ένα SUV που ανεβαίνει επίπεδο σε δυναμισμό σχεδιαστικά, από το ήδη εντυπωσιακό Q5 MK2.
Οπτικά το Q5 Sportback διαφοροποιείται από το απλό Q5 στο πίσω μέρος, όπου φροντίζει να εμπνέει κουπέ συναισθήματα η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, οι φαρδείς ώμοι και η μυώδης «γλουτιαία» περιοχή, που σχηματίζει και αεροτομή στην κορυφή. Οι καμπύλες χαρακτηρίζουν το αμάξωμα του Q5 Sportback (όπως και του απλού νέου Q5), ενώ τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα διαθέτουν τεχνολογία LED-OLED εμπρός-πίσω στις βασικές και LED Matrix στις πλούσιες εκδόσεις, ενώ και οι νέες ζάντες ποικίλουν μεταξύ 18 και 21 ιντσών, την ώρα που προφυλακτήρες και μάσκα επίσης εξαρτώνται από την έκδοση (κορυφαία και πιο σπορ, κλασικά, η S-Line).
Στο εσωτερικό αλλάζουν τα πάντα, αρχής γενομένης από το τιμόνι. Στη συνέχεια βλέπουμε το φαντασμαγορικό νέο ταμπλό, που απαρτίζεται από 3 οθόνες. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών, δίπλα σε αυτόν αναλαμβάνει μια οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ δεν μένει παραπονεμένος ούτε ο συνοδηγός, ο οποίος ενημερώνεται από ένα μόνιτορ 10,9 ιντσών. Η τεχνολογία περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, με το λειτουργικό Android Automotive OS να υποστηρίζει δεκάδες εφαρμογές, περιλαμβανομένου YouTube (εννοείται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο). Η Audi υποστηρίζει πως η καμπίνα των επιβατών είναι πιο ευρύχωρη από κάθε άλλη φορά σε Q5 Sportback, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει ως τα 1.415 λίτρα (1.388 στο SQ5 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, 515 λίτρα το απλό και 470 λίτρα το SQ5 Sportback κανονικά).
Στα μηχανικά μέρη τώρα, το νέο Q5 βασίζεται στο πάτωμα Premium Platform Combustion (PPC). Αρχικά τρεις κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι, όλοι σε συνδυασμό με mild hybrid σύστημα που αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα 24 ίππων και μπαταρία 1,7 kWh. Στο βενζινοκίνητο σκέλος έχουμε τον 2.0 TFSI στα 204 άλογα και 340 Nm, ακολουθούμενο από τον 3.0 V6 TFSI των 367 ίππων και 550 Nm του SQ5. Όσο για τους λάτρεις του ντίζελ; Μπορούν ακόμα να επιλέξουν τον 2.0 TDI, με απόδοση 204 ίππων και 400 Nm. Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S-tronic, ενώ το ίδιο ισχύει για το σύστημα τετρακίνησης Quattro στο ντίζελ και το SQ5. Το βασικό βενζινοκίνητο Q5 είναι το μόνο που διατίθεται ως μπροστοκίνητο, με την τετρακίνηση να είναι προαιρετική.
Ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές χαρακτηρίζουν την παραγωγή του νέου Q5, η οποία δεν θα γίνεται ούτε στην Ευρώπη, ούτε στις Η.Π.Α. Για πρώτη φορά, ένα από τα πιο επιτυχημένα και μακρόβια (15 χρόνια ανελλιπώς στην αγορά) μεσαία SUV θα κατασκευάζεται στο Μεξικό, στο εργοστάσιο San José Chiapa. Αναφορικά με τις τιμές, το 2.0 TFSI ξεκινά στη Γερμανία από τις 54.800 ευρώ και το SQ5 Sportback από τις 85.400 ευρώ.