Abarth: «Μόνο ηλεκτρικά από εδώ και πέρα»

Όχι ότι δεν φαινόταν η πορεία της Abarth, αλλά πλέον είναι και επίσημο. Από τούδε και στο εξής μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φορούν τον σκορπιό, βάζοντας τέλος σε μια βενζινοκίνητη παράδοση 75 ετών!

Η επιβεβαίωση ήρθε από τον CEO της Fiat/Abarth Ευρώπης, Gaetano Thorel, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο βρετανικό Autocar. Ο Thorel ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο επιστροφής των θερμικών μοτέρ στα αυτοκίνητα της εταιρίας του, μετά την κατάργηση των 595/695. Και η απάντησή του δεν μπορούμε να πούμε ότι προκάλεσε έκπληξη: «Δεν υπάρχει περίπτωση, και υπεύθυνη για αυτό είναι η φορολογία της χώρας. Αν φτιάχνεις ένα hot hatch που εκπέμπει 180 γρ. CO2/χλμ., στην Ιταλία καλείσαι να πληρώνεις έξτρα φόρο 1.000-2.000 ευρώ κάθε χρόνο. Και έρχομαι να ρωτήσω: είναι δίκαιο αυτό, ενώ μπορούμε να δώσουμε στους αγοραστές ένα ηλεκτρικό με τα ίδια οδηγικά χαρακτηριστικά και καλύτερες επιδόσεις; Στην ίδια τιμή με το βενζινοκίνητο πάντα. Πιστεύω καλύτερα να προσφέρουμε μόνο ηλεκτρικά».

Ο Thorel απέκλεισε το ενδεχόμενο ακόμα και ενός υβριδικού 500 Abarth, στα πρότυπα του 500 Ibrida που θα λανσαριστεί το 2026. Η κίνηση της Fiat να βάλει θερμικό μοτέρ στο 500e δεν επηρεάζει την απόφαση της Abarth, για έναν απλούστατο λόγο σύμφωνα με το αφεντικό και των δυο εταιριών: «Πρέπει να μείνουμε πιστοί στις αρχές των Abarth και να διατηρήσουμε το DNA τους. Το μοτέρ που θα μπει στο νέο 500, στην ουσία θα είναι κάτι σαν micro-hybrid (σ.σ. ενδεχομένως παράφραση του range extender). Δεν σου επιτρέπει να βγάλεις όσα άλογα χρειάζονται για ένα Abarth, συνεπώς δεν γίνεται να υπάρξει μια τέτοια έκδοση». Άρα αυτό σημαίνει πως η Abarth θα μείνει μόνο με τα 500e και 600e; Ο επικεφαλής της, εκφράζει αντιρρήσεις.

«Για μένα τα πάντα μπορούν να γίνουν Abarth, αρκεί να έχουν το ανάλογο DNA. Προσωπικά δεν βλέπω το λόγο να περιοριστούμε στα A και B-Segmnent. Αν είναι πιθανό ένα SUV, γιατί όχι;». Παρόλα αυτά, ο Thorel ξεκαθάρισε πως η γκάμα της Abarth εξαρτάται από εκείνη της Fiat. Ενδεχόμενο μοντέλου εξελιγμένου αμιγώς από την Abarth, αποκλείεται: «Ο Carlo Abarth δεν έφτιαξε ποτέ αυτοκίνητο από το μηδέν. Το DNA της Abarth είναι να παίρνεις ένα συμβατικό αυτοκίνητο και να το εξωθείς στα όρια της απόδοσης, των επιδόσεων, του ήχου και της οδικής συμπεριφοράς».

Get it on Google Play Download on the App Store