Η Tesla είναι γνωστή πως της αρέσει να «φουσκώνει» τις προσδοκίες για τα μοντέλα της, υποσχόμενη πολλές φορές πράγματα που δεν υλοποιούνται, ή δεν υλοποιούνται στον αναμενόμενο βαθμό. Το Semi, ας πούμε, έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά να λανσαριστεί -όπως το Cybertruck– ενώ δεν σταματά να μαζεύει επικρίσεις, ακόμα και από τους επαγγελματίες οδηγούς. Ένα video των Αμερικανών θέλει να αλλάξει την οπτική για τη νταλίκα τους, αλλά αν κρίνουμε από τα σχόλια μάλλον το αντίθετο καταφέρνει.
Στα πλάνα που έχει ανεβάσει ο Muther Trucker (εξαίσιο όνομα) και κρύβονται μέσα στο ατελείωτο «μπλα μπλα» του, βλέπουμε το Semi να ανεβαίνει ασύγκριτα άνετα έναν ανηφορικό ορεινό δρόμο, περνώντας τις συμβατικές ντίζελ νταλίκες σαν σταματημένες. Κάτι που κάνει μάλιστα εντελώς αθόρυβα, εντείνοντας την αίσθηση ανωτερότητας που βλέπει η Tesla στην ηλεκτρική της νταλίκα, έναντι των παραδοσιακών πετρελαιοκίνητων δυνάμεων του χώρου. Το video είναι αυθεντικό και όντως, δείχνει το φορτηγό της Silicon Valley να αφήνει «ξερούς» τους εκπροσώπους των Kenworth και Peterbilt. Σύμφωνα με ένα tweet, το Semi ανεβοκατεβαίνει καθημερινά τον συγκεκριμένο δρόμο φορτωμένο στο φουλ. To μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ακούγεται πως φτάνει τα 19.960 κιλά, συν 13.600 κιλά που ζυγίζει το φορτηγό. Συνολικά, μπορούμε να υπολογίζουμε κοντά στους 45 τόνους όπως το βλέπουμε. Κάπου εδώ, ξεκινούν οι ενστάσεις.
I had some thoughts about how to (safely) capture some video of the Tesla Semi vs diesel semi’s going up a steep grade. The average grade ascending the Donner Pass is 7% up to 16%. This is some of what I captured. #Tesla #teslasemi Tesla runs these semi’s daily, fully loaded up… pic.twitter.com/eEHwc1s0DB
— Zanegler (@HinrichsZane) July 14, 2023
Μια τυπική αμερικανική νταλίκα μπορεί να κουβαλήσει μέχρι 33 τόνους, την ώρα που η ίδια δύναται να ζυγίζει κατά μέσο όρο κοντά στους 10. Αναλόγως έκδοσης και κινητήρα, όμως, μπορεί να ξεπεράσει και τους 15 τόνους. Πάνω-κάτω πάντως, η συνολική ένδειξη της ζυγαριάς είναι κοντά σε εκείνη του Semi. Το θέμα είναι πως μια ντίζελ νταλίκα, μπορεί να τραβήξει πολύ περισσότερο βάρος. Σε μια ανωφέρεια, δηλαδή, είναι πιο δύσκολο για τα Kenworth και Peterbilt να την ανέβουν γρήγορα, συγκριτικά με το Tesla που σέρνει περί τους 10 τόνους λιγότερο. Αν, βέβαια, είναι γεμάτο το τρέιλερ. Γιατί έχουμε δει σε παλιότερες περιπτώσεις πως οι Αμερικανοί δεν είναι οι πιο φιλαλήθεις σε κάτι τέτοια. Επειδή δεν βλέπουμε το εσωτερικό στο καμιόνι του Kenworth, αναγνωρίζουμε το ελαφρυντικό της αμφιβολίας και για αυτό (ότι μπορεί να είναι άδειο). Το Peterbilt, όμως, φιλοξενεί στην καρότσα του ολόκληρο άρμα μάχης! Οπότε αν το Tesla είναι άδειο, μιλάμε για τεράστιο πλεονέκτημα βάρους.
Στα σχόλια από κάτω οι αρνητικές κριτικές και οι αμφιβολίες περιλαμβάνουν τα πάντα, κυρίως σχετικά με τη μπαταρία: τι ποσοστό έμεινε μετά την ανάβαση, πόση αυτονομία και λοιπά. Με άλλα λόγια πολλοί υποστηρίζουν πως το εν λόγω video δεν είναι τίποτα άλλο από διαφημιστικό τρικ, που δείχνει απλά ό,τι θέλει να πλασάρει η Tesla. Στην προκειμένη τη δύναμη των ηλεκτροκινητήρων. Αυτό που δεν μας δείχνει είναι πόσο «έκαψε» το Semi για να πετύχει αυτό το διπλό, ανηφορικό προσπέρασμα, και πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει μετά. Επίσης παρατηρούμε πως ο οδηγός του Semi δυσκολεύεται να κρατήσει το φορτηγό στο κέντρο της λωρίδας, κατά πάσα πιθανότητα λόγω της ιδιότροπης θέσης του καθίσματος στη μέση. Χαρακτηριστικό που, μαζί με αρκετά άλλα, αποτελούν υλικό «θαψίματος» του Semi από φορτηγατζήδες.