Τον Δεκέμβριο του 2021 η Toyota πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή εκδήλωση, μέσω της οποίας μάθαμε τα σχέδιά της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μέλλοντος. Τουλάχιστον 15 ηλεκτρικά οχήματα από την Toyota και τη Lexus παρουσιάστηκαν σε πρωτότυπη μορφή, συμπεριλαμβανομένου ενός συμπαγούς hatchback/crossover.
Από ότι φαίνεται, λοιπόν, πλησιάζει η ώρα που αυτό το κόνσεπτ θα το δούμε στην παραγωγή. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για την προετοιμασία του μικρότερου bZ, δηλαδή του 3, που θα πάρει θέση κάτω από το bZX4 και κυρίως απέναντι από το Volkswagen ID.3. Με λίγα λόγια ο ανταγωνισμός στα μικρομεσαία ηλεκτρικά παίρνει φωτιά για τα καλά! Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν το νέο αυτοκίνητο της Toyota να έχει τη μορφή ελαφρώς υψωμένου πεντάθυρου σχήματος, με τροποποιήσεις εμπνευσμένες από crossover, αλλά και μυώδες πλευρικό προφίλ. Ενας συνδυασμός, δηλαδή, μεταξύ του CH-R και του Corolla Hatchback, καθώς το EV φαίνεται να είναι μικρότερο από το Corolla, αλλά λίγο μεγαλύτερο από το CH-R.
Βασισμένο στην πλατφόρμα e-TNGA EV της εταιρείας, το bZ3 φέρεται να είναι διαθέσιμο με έναν ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Η πιο ισχυρή έκδοση αναμένεται να έχει διάταξη διπλού κινητήρα για απόδοση άνω των 200 ίππων και τετρακίνηση, κάτι που θα το φέρει απέναντι στο επερχόμενο ηλεκτρικό hot hatch της Volkswagen ID.3 GTX. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι ότι μια μεγάλη μπαταρία 71,4 kWh θα μπορούσε να εγκατασταθεί στο bZ3, δίνοντάς του αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων.
Το bZ3 είναι ένα από τα πολλά επερχόμενα ηλεκτρικά οχήματα της Toyota. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου τον Δεκέμβριο, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε επίσης ένα μεγάλο επταθέσιο ηλεκτρικό SUV, ένα ηλεκτρικό φορτηγό Tacoma, ένα σπορ αυτοκίνητο και έναν διάδοχο του FJ Cruiser. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η Toyota και η Lexus θέλουν να λανσάρουν -όπως δηλώνουν- 30 νέα ηλεκτρικά οχήματα και θα επενδύσουν περισσότερα από 60 δισ. ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς θέλουν να επιτύχουν πλήρη ουδετερότητα άνθρακα τα επόμενα χρόνια. Η Lexus, μάλιστα, έχει στόχο να γίνει μάρκα μόνο για EV έως το 2030 στην Ευρώπη, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.