Τα πρώτα δείγματα γραφής για την Volkswagen Motorsport φάνηκαν ήδη από το Ράλι Μόντε Κάρλο και ήταν άκρως ενθαρρυντικά. Ο Ogier βρέθηκε δεύτερος πίσω από τον Loeb σε ένα από τα αγαπημένα Ράλι του τελευταίου και μάλιστα με τους δυο τους να βρίσκονται σε άλλον αγώνα. Η αδιαμφισβήτητη ταχύτητα του Ogier έχει πλαισιωθεί από εμπειρία και με όπλο ένα πολύ καλό όπως φαίνεται αυτοκίνητο και την υποστήριξη μιας μεγάλης ομάδας δημιουργούν έναν συνδυασμό που μπορεί να κερδίσει και μάλιστα να έχει και συνέχεια. Όπως όλα δείχνουν και αυτό που ίσως περίμεναν αρκετοί, είναι ότι μάλλον είναι η στιγμή που το πρωτάθλημα περνά σε μια νέα εποχή, με την Volkswagen Motorsport να αποτελεί τον βασικό πρωταγωνιστή της.
Ο Ogier πήγε στην Σουηδία αποφασισμένος για το καλύτερο και το κατάφερε, τη στιγμή που ο Loeb στον 2ο αγώνα του φέτος σε ένα τερέν που δεν αγαπά και ιδιαίτερα (έχει κερδίσει μόλις 1 φορά στις 11 συμμετοχές του) δεν φάνηκε ικανός να τον απειλήσει. Η νίκη του Loeb στην υπερειδική της πρώτης μέρας με αντίπαλο μάλιστα τον Ogier, δημιούργησε ένα θετικό κλίμα για την συνέχεια κάτι που όμως δεν επιβεβαιώθηκε.
Ο διψασμένος για τίτλους Ogier έκανε ένα πολύ καλό Ράλι και χτύπησε τον Loeb στα ίσια από την δεύτερη ημέρα των 7 ε.δ. δημιουργώντας μια διαφορά της τάξης των 31,4 δλ. στο τέλος αυτής. Η επόμενη (τρίτη) ημέρα ήταν δεδομένο ότι θα αποκτούσε περισσότερο ενδιαφέρον με πίεση από τον Loeb. Πράγματι σε αυτό το σκέλος η πίεση ήταν έντονη από πλευράς Loeb, όμως σε μια τέτοια μάχη μεγάλο ρόλο παίζει και ο χειρισμός της πίεσης από εκείνον που την δέχεται. Ο Ogier δεν έδειξε να αγχώνεται και μάλιστα δεν έκρυψε ότι θα μπορούσε να αφήσει τον Loeb να μειώσει την διαφορά αντί του να πάρει ρίσκα για να την διατηρήσει. Στο τέλος της τρίτης ημέρας ο Loeb το μόνο που κατάφερε ήταν να «καπαρώσει» την δεύτερη θέση αυξάνοντας την διαφορά του από τον Latvala που ήταν στο 1,5 δλ. πίσω του στο 2ο σκέλος και να ελπίζει σε κάτι καλύτερο, αν και είχε αντιληφθεί ότι το παιχνίδι χάθηκε από την προηγούμενη ημέρα.
Το επόμενο 4ο και τελευταίο σκέλος του Ράλι Σουηδίας ήταν ακόμα πιο δύσκολο για τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο Ogier τρέχοντας μόνος του, κατάφερε να εξασφαλίσει την πρώτη θέση και πίεσε μόνο στην τελευταία Power Stage ώστε να αποκομίσει το μέγιστο των βαθμών από το Ράλι, όπως και έγινε. Ο Loeb πήρε 3 ε.δ. από τις 6 της ημέρας και αποδεχόμενος την 2η θέση τερμάτισε πίσω από τον Ogier με διαφορά 26,9 δλ. ενώ πίσω από τους δύο Sebastien τερμάτισε ο M. Ostberg ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα και παρά το γεγονός ότι δέχτηκε ποινή 20 δλ. την πρώτη ημέρα. Πιο πίσω έμεινε ο J.M. Latvala δίνοντας και εκείνος με τη σειρά του σημαντικούς βαθμούς στην Volkswagen Motorsport ενώ τα Fiesta κυριάρχησαν στις επόμενες θέσεις μέχρι την 10η. Στην 5η θέση τερμάτισε ο Τ. Νeuville αφήνοντας πίσω του τον πολύ καλό για δεύτερο αγώνα J. Hanninen. Στην 7η θέση βρέθηκε ο M. Prokop και 8ος ο H. Solberg στην επιστροφή του για αυτό το Ράλι , ενώ την βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι Ε. Novikov και ο Y. Al Rajhi (με Fiesta RRC) του πρωταθλήματος WRC2.
Το Ράλι Σουηδίας λοιπόν τελείωσε με νικητή τον Ogier αλλά ο μεγάλος ηττημένος ήταν η oμάδα της Citroen και αυτό γιατί από την δεύτερη ημέρα, ο πρώτος οδηγός της για φέτος M. Hirvonen, τέθηκε εκτός αγώνα, αφού έχασε πάρα πολύ χρόνο σε μια έξοδο που είχε. Από τη στιγμή λοιπόν που ένα από τα παραδοσιακά φαβορί για το Ράλι Σουηδίας τέθηκε εκτός, η Citroen δεν μπορούσε να περιμένει κάτι καλύτερο από μια εύκολη όπως εξελίχθηκε 2η θέση του Loeb, ώστε να πάρει σημαντικούς βαθμούς για την συνέχεια. Θυμίζουμε ότι ο Γάλλος 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα συμμετάσχει σε άλλους δυο μόνον αγώνες για τη σεζόν, το Ράλι Aργεντινής και εκείνο της γενέτειράς του, στη Γαλλία.