“Αρχηγού παρόντος πάσα αρχή παυσάτω” και παρά το γεγονός ότι θα τρέξει την φετινή περίοδο μόλις σε 4 αγώνες, δείχνει από την αρχή ποιος είναι το αφεντικό. Εντυπωσιακός λοιπόν ο Loeb στον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος με τον Γάλλο της Citroen να μην έχει αντίπαλο στο τέλος της πρώτης μέρας και μετά από ένα εξοντωτικό ράλι με μίξη χιονιού, πάγου και εντελώς στεγνών επιφανειών να κάνει την επιλογή των ελαστικών έναν πραγματικό πονοκέφαλο. Η αρχή βρήκε την νεοσύστατη και με πολύ καλά δείγματα ομάδα της Volkswagen Motorsport να δείχνει τα «δοντάκια» της στον ανταγωνισμό, με τον Ogier να την κερδίζει με διαφορά 3,7 δλ. Αυτή ήταν και η μοναδική διαφορετική εικόνα που είδαμε αφού μετά ο Loeb ξεκίνησε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα και ας υποστηρίζει ότι φέτος θα τρέξει για την «πλάκα». Ο Αλσατός λοιπόν πήρε τις επόμενες 3 ε.δ. με την διαφορά του στο τέλος της ημέρας και ύστερα από 135,4 χλμ. να ανέρχεται στα 1’20”3 δλ. από τον Ogier.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο έτερος οδηγός της Citroen M. Hirvonen με διαφορά από τον δεύτερο 26,4 δλ.ενώ ακολουθεί άλλο ένα DS3, εκείνο του D.Sordo. O J.M. Latvala βρίσκεται στην 5η θέση με διαφορά 2’32”2 δλ. ενώ το πρώτο Ford στην δεκάδα βρίσκεται στην 6η θέση με τον Ε. Novikov ο οποίος κάνει έναν πολύ καλό αγώνα όπως και ο B. Bouffier (Citroen DS3 WRC) που βρίσκεται στην 8η θέση. Ανάμεσά τους βρίσκεται ο πιο παλιός Μ.Ostberg με Ford Fiesta WRC και εκείνος, ενώ τις δύο τελευταίες θέσεις της 10άδας κατέλαβαν οι J.Hanninen (Ford Fiesta WRC) -με εξαιρετική παρουσία έχοντας τον 6ο χρόνο στην πρώτη ε.δ. και τον 4ο στην 2η- και ο Μ.Prokop (Ford Fiesta WRC).
Ημέρα 2η….Και πάλι πρώτος ο Loeb αυξάνοντας την διαφορά
Η δεύτερη ημέρα του Ράλι Μόντε Κάρλο ξεκίνησε όπως και η πρώτη, με τον Sebastian Οgier να κάνει ένα πολύ καλό πέρασμα από την πρώτη ε.δ. κερδίζοντάς την, κάνοντας έτσι 2 τις νίκες σε ε.δ για το νέο Polo WRC. Ο Οgier ψαλίδισε σε αυτή την ειδική την διαφορά του από τον Loeb κατά 5,4 δλ. που βρέθηκε 3ος πίσω από τον E. Novikov, με τον Ρώσο να κάνει έναν καταπληκτικό αγώνα πίσω από το τιμόνι του Fiesta κερδίζοντας μάλιστα τις επόμενες 2 ειδικές, ανεβάζοντάς τον στο τέλος της ημέρας στην 4η θέση της γενικής. Ο Loeb χρειάστηκε να βρεθεί 20 δλ. πίσω από τον Ρώσο για να αρχίσει να πιέζει, με αποτέλεσμα να κερδίσει την 8η και την 10η ε.δ. που ήταν και η τελευταία σήμερα. Ο Γάλλος έτσι αύξησε την διαφορά του από τον Ogier κατά 14,5 δλ. φτάνοντας έτσι στα 1’34”8 δλ. κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη την συνέχεια για το νεοφώτιστο Polo, αφού και ο δεύτερος οδηγός της ο J.M. Latvala δεν κατάφερε και σήμερα να βρει ρυθμό πέφτοντας στην 6η θέση της γενικής.
Τρίτος πίσω από τους δύο Sebastian, βρίσκεται ο Dani Sordo ο οποίος κάνει πολύ καλή δουλειά στην επιστροφή του στην Citroen αφήνοντας πίσω του τον πρώτο ουσιαστικά οδηγό της ομάδας για φέτος, M. Hirvonen. Στην 7η θέση τερμάτισε άλλη μια έκπληξη του φετινού Μόντε Κάρλο, ο J. Hanninen ο οποίος και κέρδισε την 9η ε.δ του αγώνα. Στην 8η θέση παραμένει ο Γάλλος Β.Βοuffier με τον M. Ostberg να ανεβαίνει κατά μία θέση σε σχέση με χθες και αφήνοντας στην τελευταία θέση της 10άδας τον Μ. Prokop.
Ημέρα 3η…Συνεχίζει ακάθεκτος ο Loeb
Η τρίτη ημέρα του Ράλι Mόντε Κάρλο βρίσκει και πάλι στην κορυφή τον S. Loeb με αυξημένη κατά 12,4 δλ. διαφορά από τον δεύτερο Ogier. Ο Loeb πήρε τις 2 από τις 3 ε.δ. της ημέρας και βρίσκεται έτσι μπροστά 1’47”4 δλ. από τον Ogier, με τους υπόλοιπους να τρέχουν σε δικό τους αγώνα. Ο E.Novikov τα πήγε εξαιρετικά καλά και σήμερα κάτι που του χάρισε την 3η θέση γενικής ρίχνοντας τον D. Sordo στην τέταρτη με διαφορά μόλις 1,7 δλ. Αυτό είναι και το ζευγάρι του αγώνα που θα συγκεντρώσει αύριο όλα τα βλέμματα για την 3η θέση στο βάθρο, αφού η διαφορά τόσο με τους πρωτοπόρους όσο και με εκείνους που ακολουθούν είναι πολύ μεγάλη για να τους χαλάσει τα σχέδια. ?λλο ένα ζευγάρι που θα κονταροχτυπηθεί για τις θέσεις 5 και 6 θα είναι οι πρώην team mates στην Ford, J.M. Latvala (με Polo WRC) και ο M. Hirvonen (DS3 WRC) με την διαφορά ανάμεσά τους να ανέρχεται στα 14,2 δλ.
Στην 7η θέση βρίσκεται ο J. Hanninen που συνεχίζει να διατηρεί αυτή τη θέση από χθες μην δείχνοντας μάλιστα ιδιαίτερες πιθανότητες να την χάσει αφού έχει μια διαφορά 1 λεπτού από τον M. Ostberg. Ο Ostberg κέρδισε την 2η ε.δ. της σημερινής μέρας και ανέβηκε έτσι κατά μια θέση στην γενική παρά το γεγονός ότι δέχτηκε ποινή 1’50” δλ. για καθυστέρηση στον τεχνικό έλεγχο. Ο Γάλλος Β. Bouffier έπεσε στην 9η θέση σήμερα, όμως δεν απειλείται από κανέναν και οδεύει προς την κατάληψη αυτής της θέσης, κάτι που ισχύει και για τον M.Prokop και την 10η και τελευταία βαθμολογούμενη θέση. Ο Prokop βρίσκεται πίσω από τον Buffier κατά 10’28” δλ. που είναι και η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα σε δυο θέσεις που έχουν δημιουργηθεί στον αγώνα. Η αυριανή ημέρα είναι η τελευταία και πιο δύσκολη του Ράλι Μόντε Κάρλο περιλαμβάνοντας 108,52 αγωνιστικά χλμ. καθώς και νυχτερινές ε.δ.
Πρώτος και καλύτερος ο Loeb…
Το Ράλι Μόντε Κάρλο βρήκε νικητή τον Sebastien Loeb κάτι που ήταν σχεδόν αναμενόμενο ωστόσο η σημερινή μέρα ήταν ιδιαίτερα σκληρή από άποψη καιρικών συνθηκών. Αυτός ήταν και ο λόγος που ακυρώθηκαν οι 2 τελευταίες (νυχτερινές) ε.δ. με τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος να κλείνει πρόωρα. Ο Loeb δεν χρειάστηκε να πιέσει με την διαφορά που είχε σχηματίσει από εχθές να είναι ικανή να του χαρίσει τη νίκη και με τις συνθήκες πρόσφυσης να είναι περιορισμένες, είχε την άνεση να κινηθεί εκ του ασφαλούς αντίθετα με όσους πίεσαν και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν. Δεύτερος πίσω από τον Loeb τερμάτισε ο συμπατριώτης και συνονόματός του Ogier, ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα σήμερα ωστόσο η μεγάλη διαφορά με τον Loeb δεν ήταν εύκολο να καλυφθεί. Ο Ogier φυσικά δεδομένης της κατάστασης πρέπει να είναι ευχαριστημένος αφού κατάφερε να φέρει το Polo WRC στην παρθενική του εμφάνιση στο βάθρο, γεμίζοντας με αισιοδοξία την Volkswagen Motorsport για την συνέχεια.
Η σημερινή μέρα δεν ήταν καλή ωστόσο για τα δύο ζευγάρια που μάχονταν σκληρά για την 3η και την 5η θέση. Η εγκατάλειψη του Ε.Novikov από την αρχή της ημέρας έδωσε την δυνατότητα στον D. Sοrdo να ανέβει στην 3η θέση της κατάταξης χωρίς να αγωνιστεί ιδιαίτερα για να την διατηρήσει, ενώ το ίδιο συνέβη και στην κόντρα των J.M. Latvala και του M.Hirvonen, με τον δεύτερο να επωφελείται της 4ης θέσης του βάθρου ύστερα από την εγκατάλειψη του πρώτου. Η έκπληξη του αγώνα πάντως έγινε από τον Β. Βοuffier που από την 9η θέση εχθές κατάφερε να κερδίσει την πρώτη και πιο δύσκολη ε.δ. της ημέρας, αφήνοντας μάλιστα τον Ostberg που έγραψε τον 2ο καλύτερο χρόνο… μισό λεπτό πίσω.
Με τις εγκαταλείψεις λοιπόν των 2 προαναφερθέντων οδηγών αλλά και του πιο άτυχου J. Ηanninen που εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα (ενώ βρισκόταν στην 7η θέση), o Βοuffier κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση της γενικής ρίχνοντας τον Ostberg στην 6η. Εβδομος τερμάτισε ο Μ. Prokop που μέχρι εχθές περιοριζόταν στην 10η θέση, ενώ πίσω του τερμάτισαν οι S. Wiegand με Skoda Fabia S2000, O. Burri με Peugeot 207 S2000 και o M. Kosciuszko με Mini John Cooper WRC. Ο επόμενος αγώνας του Π.Π.Ρ θα διεξαχθεί στη Σουηδία στις 7 με 10 Φεβρουαρίου.