Το 59οRally Acropolis μπορεί να τελείωσε χθες, ωστόσο το άφθονο χώμα που αιωρούνταν στις ειδικές διαδρομές ακόμα δεν έχει «κάτσει». Το autogreeknews.gr ήταν «παρών» ολόκληρο το 3ήμερο του εθνικού μας αγώνα και σας μεταφέρει πολλές εικόνες με στιγμές γεμάτες ένταση, πάθος αλλά και… ευτράπελα.
Κινέτα – Πίσσια και νυχτερινή Κινέτα
Παρακολουθήσαμε κομμάτια και από τις 2 ειδικές της Παρασκευής με την πρώτη να μην έχει να επιδείξει κάτι το ιδιαίτερο εκτός από το πέρασμα του Οgier… με τα πόδια, αφού εγκατέλειψε από πρόβλημα πίεσης καυσίμου αλλά επανήλθε την 2η ημέρα υπό το καθεστώς Super Rally. Η δεύτερη ειδική ήταν σαφώς πιο ενδιαφέρουσα αφού ήταν νυχτερινή. Σε μια κατηφορική δεξιά με τα αυτοκίνητα να αφήνουν το χώμα για ελάχιστα μέτρα ασφάλτου όλα κυλούσαν ήρεμα, μέχρι που πέρασε ο Latvala. Ο Φιλανδός οδηγός της VW θύμισε τον εντυπωσιακό Latvala, εκείνον που πριν 10 χρόνια έτρεχε για πρώτη φορά στο δικό μας Rally και όλοι περιμέναμε να τον δούμε σε μια μεγάλη ομάδα. Ο Novikov πήρε και τις δυο ειδικές με μεγάλη μάλιστα διαφορά και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα μέχρι η ατυχία να του χτυπήσει την πόρτα.
Ζήρεια και Κεφαλάρι
Η 2η μέρα ξεκίνησε με συννεφιά αλλά αρκετή όρεξη για να ανέβουμε από το Ξυλόκαστρο στα Τρίκαλα Κορινθίας και από εκεί να φτάσουμε στην ε.δ. 6 (Ζήρεια 1). Μετά από αρκετό περπάτημα φτάσαμε στο σημείο που επιλέξαμε να δούμε τις προσπάθειες των οδηγών το οποίο είχε πάρα πολύ κόσμο. O Latvala έδειχνε άπιαστος, με τον Sordo να κάνει και εκείνος ένα καθαρό και γρήγορο πέρασμα σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς. Αφού είδαμε όλα τα πληρώματα και πάλι κατευθυνθήκαμε προς την ειδική Kεφαλάρι 2 (SS9). Εκεί σταθήκαμε σε ένα κατηφορικό κομμάτι όπου τα αυτοκίνητα έρχονταν «σπασμένα» για να φρενάρουν δυνατά και να πάρουν την δεξιά κατηφορική κλειστή στροφή που ακολουθούσε. Ο Ogier φάνηκε απότομα μπροστά μας με το Polo να χτυπάει κόφτη λίγο πριν πέσει στα φρένα. Σε ντελίριο οι θεατές με τα αντίστοιχα περάσματα των Latvala, Novikov και Sordo.
Τα ευτράπελα του Service Park
Μετά την ειδική αυτή πήγαμε στο Service Park ενώ στην εθνική (ο Θεός να την κάνει) είχαμε παρέα τους Ogier, Ηirvonen και Ostberg που κινούμενοι εντός ορίων ταχύτητας και με προσοχή κατευθύνονταν και εκείνοι στο Λουτράκι. Στο Service Park όλες οι ομάδες συμμαζεύουν τα αυτοκίνητά τους με πρωτοφανή μεθοδικότητα και οργάνωση. Κάπως έτσι κυλούσε και η ώρα στα paddocks της VW και συγκεκριμένα στο Polo του Mikkelsen, όταν 2 λεπτά πριν ο διαθέσιμος χρόνος τελειώσει και ενώ όλα έδειχναν ήρεμα, επικράτησε πανικός.
H πολυδιαφημισμένη γερμανική τελειότητα, σε συνθήκες πίεσης πήγε περίπατο. Κάποιο πρόβλημα στην μετάδοση του Polo WRC έφερε την αναστάτωση με δυο μηχανικούς να πέφτουν κάτω από το αυτοκίνητο, έναν να ξηλώνει πάλι τις ποδιές και αρκετούς ακόμα να τρέχουν γύρω από το αυτοκίνητο χτυπώντας -άθελά τους-, τους άλλους που ήταν ήδη από κάτω. Κωμικοτραγικά γεγονότα για όλους εμάς που τους βλέπαμε χαλαροί, όμως εύκολα μπορούσες να διακρίνεις τον εκνευρισμό τους και την απειρία της ομάδας του νεαρού οδηγού. Είναι από τις σπανιότατες φορές που σε Service Park ακούς δυνατές ομιλίες έως και φωνές από τους μηχανικούς.
Ο χρόνος τελείωσε και η ποινή είναι δεδομένη, ωστόσο όσο περισσότερος ο χρόνος που θα παραμείνει μέσα το Polo, τόσο μεγαλύτερη και η ποινή. Ένα λεπτό μετά όλα ήταν έτοιμα (;) και το αυτοκίνητο πάτησε τους τροχούς του κάτω. Μέχρι να δουν ότι είχαν ξεχάσει την ποδιά εκτός. Πάλι ο γρύλλος από κάτω, σήκωμα και κούμπωμα της ποδιάς και το Polo φεύγει για το χώρο φύλαξής του με τον Mikkelsen να δέχεται ποινή 30 δλ.
Πολλοί θεατές, λίγοι… ανεγκέφαλοι
Για άλλη μια φορά στα βουνά είδαμε πολλά γνωστά -της φυλής- μας πράγματα. Είδαμε τους παραδοσιακούς θεατές που πάνε και κάθονται στα πιο επικίνδυνα μέρη, είδαμε εκείνους που πετούσαν στις ειδικές κλαδιά και πέτρες, είδαμε κουκλίτσες να ανεβαίνουν με τα τακούνια τα βουνά, είδαμε μαμάδες και παιδιά να έρχονται για πικ-νικ και να αφήνουν τα σκουπίδια τους, είδαμε εκείνους που ήθελαν να φτάσουν με το αυτοκίνητό τους μέσα στις ειδικές και είδαμε τους γρήγορους να φεύγουν από τις ειδικές ως άλλοι αγωνιζόμενοι. Σε κάθε περίπτωση όμως είδαμε πολλούς περισσότερους που έκραζαν όλους τους παραπάνω για ότι έκαναν και αυτό μας άρεσε.