Η BMW βάζει στην παραγωγή ζάντες και τιμόνι από ανθρακόνημα




Σε περίπου δύο χρόνια η BMW θα εφοδιάσει τα αυτοκίνητά της με διάφορα τμήματα κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα CFRP (Carbon-fibre-reinforced plastic), όπως είναι -μεταξύ άλλων- ζάντες, τιμόνι και ο κινητήριος άξονας της νέας BMW X5, τα οποία έδειξε στο International Media Event Innovation Days 2014: Efficient Dynamics (Ημέρες Καινοτομίας 2014). Η νέα τεχνολογία έχει προέλθει από την ίδια ομάδα που εξέλιξε το πλαίσιο από CFRP και όλες τις ανθρακονημάτινες τεχνολογίες, που χρησιμοποιούν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW, το i3 και το i8.

Η BMW έχει εξελίξει δύο τύπους ανθρακονημάτινων ζαντών, έναν με μίξη ανθρακονήματος και κράμα μετάλλου, αλλά και έναν κατασκευασμένο 100% από ανθρακονήματα. Στην πρώτη περίπτωση, οι ζάντες αυτές είναι ελαφρύτερες κατά 25% σε σχέση με τις ζάντες αλουμινίου, ενώ στη δεύτερη προστίθεται άλλο ένα 10%. Χαρακτηριστικό επίσης των ζαντών αυτών αποτελεί η ιδιότητά τους να αντέχουν σε περισσότερη ζημιά και γρατσουνιές σε σχέση με τις αλουμινένιες, ενώ και από αισθητικής πλευράς, γυαλίζονται πιο εύκολα. Το μόνο μου μένει πλέον για να τις δούμε για πρώτη φορά στους δρόμους, είναι οι εγκρίσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρήση τους σε αυτοκίνητα παραγωγής. Βέβαια, πολύς λόγος γίνεται και για το πόσο θα κοστίζουν οι νέες αυτές ζάντες, αφού τα ανθρακονήματα παραμένουν σήμερα μια ακριβή λύση. 




Get it on Google Play Download on the App Store