250 εργάζονται στο κομμάτι της ακουστικής των κινητήρων
Για λόγους ασφάλειας, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχρεούνται πλέον να εξελίξουν ψεύτικους ήχους κινητήρα για τα νέα μοντέλα τους. Ήδη μάλιστα, αναμένεται η Ευρωπαϊκή Ένωση να θέσει συγκεκριμένους περιορισμούς για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα μέσα στο πρώτο Τρίμηνο του 2014. Το πρόβλημα είναι τόσο ζήτημα ασφάλειας, μιας και η απουσία θορύβου από τον ηλεκτρoκινητήρα δεν προειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία του αυτοκινήτου, όσο και ζήτημα οδηγικής απόλαυσης, αφού ο οδηγός δεν απολαμβάνει ηχητικά την αύξηση της ταχύτητας του οχήματος.
Η Daimler, είναι μια από τις εταιρείες που εργάζονται εντατικά πάνω στο ζήτημα, διαθέτοντας μια ομάδα 250 εργαζομένων στο κομμάτι της ακουστικής των κινητήρων. Ήδη, για το ηλεκτρικό smart fortwo, η ομάδα αυτή έχει εξελίξει έναν ειδικό, χαμηλής έντασης ήχο που ειδοποιεί τους πεζούς, ενώ για την κορυφαία, ηλεκτρική Mercedes SLS AMG Electric Drive, ειδικό σύστημα παράγει έναν πιο σπορ ήχο που ταιριάζει στη δυναμική του ξεχωριστού αυτού οχήματος.
Εκτός βέβαια από τη Daimler και άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν εφοδιάσει τα ηλεκτρικά τους με ειδικούς, παραγόμενους ήχους κινητήρα, όπως π.χ. η Renault στο ZOE, το οποίο μάλιστα δίνει και την επιλογή για τρεις διαφορετικές χροιές (pure, glam και sport). Αντίστοιχα και το ηλεκτρικό LEAF της Nissan παράγει τον δικό του ήχο για να προειδοποιήσει τους πεζούς. Από την άλλη βέβαια, υπάρχουν και κατασκευαστές ηλεκτρικών που δηλώνουν υπέρμαχοι της… ησυχίας που αυτά προσφέρουν, τονίζοντας ότι μόνο όταν γίνει υποχρεωτικό θα προσθέσουν τεχνητούς ήχους στα ηλεκτρικά τους. Ανάμεσά τους βρίσκεται τόσο η BMW με το νέο i3, όσο και η VW, που προς το παρόν δεν σχεδιάζει να εφοδιάσει με ένα τέτοιο σύστημα το ηλεκτρικό e-up!.