Δοκιμή Renault Twingo 1.0 SCe 70 hp S/S


Με το πρώτης γενιάς Twingo που λανσάρισε η Renault το 1993, έφερε τα πάνω – κάτω στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων με το ανατρεπτικό στιλ του ενός όγκου αμαξώματος του, τους ζωηρούς χρωματισμούς μέσα – έξω και τους απίστευτα μεγάλους χώρους στο εσωτερικό
του. Το δεύτερης γενιάς Twingo που παρουσιάστηκε το 2007 «σοβάρεψε» σχεδιαστικά και μεγάλωσε, ενώ το 2011 ανανεώθηκε και απέκτησε περισσότερο στιλ. Με το ολοκαίνουργιο Twingo, η Renault ανατρέπει
τα δεδομένα που γνωρίζαμε για το ίδιο το μοντέλο εδώ και δύο δεκαετίες, αφού στην τρίτη γενιά του απέκτησε δύο ακόμα πόρτες (αποκλειστικά 5θυρο), ενώ κινητήρας και κίνηση μεταφέρθηκαν στον πίσω άξονα.

Στην γκάμα των μηχανικών του συνόλων περιλαμβάνονται ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1.0 λτ. απόδοσης 70 ίππων και ο ισχυρότερος turbo 0.9 TCe ισχύος 90 ίππων. Η αρχική έκδοση κοστίζει από 10.230 ευρώ με ESP, air condition και τέσσερις αερόσακους, ωστόσο
απουσιάζουν τα απαραίτητα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ράδιο CD, τα οποία περιλαμβάνονται στην αμέσως επόμενη πιο συμφέρουσα έκδοση των 10.750 ευρώ μαζί με Stop & Start και άλλα εξοπλιστικά στοιχεία.

Χαριτωμένο και με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης

Το νέο Renault Twingo κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τη νεανική εικόνα του αμαξώματος του, το οποίο χαρακτηρίζεται από το χαριτωμένο του «μουτράκι» με τους στρογγυλούς προβολείς, τις πολλές γλυκές καμπύλες και το μεγάλο ενιαίο πίσω κρύσταλλο. Παρά
το 5θυρο αμάξωμά του, έχει κοντύνει κατά 10 εκατοστά από το προγενέστερο Twingo (3.595 χλστ.), ωστόσο το μεταξόνιό του είναι μακρύτερο κατά 12,5 εκατοστά (2.492 χλστ.). Την ξεχωριστή του εικόνα ενισχύουν με την σειρά τους και οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης
σε χρώματα και γραφικά στο αμάξωμα.

Μοντέρνο, ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Το ευχάριστο στιλ ακολουθεί και ο σχεδιασμός του εσωτερικού με τις θελκτικές καμπύλες και τους διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς, όπως είναι η διχρωμία λευκού – μαύρου στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Ποιοτικά, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν για τα δεδομένα
της κατηγορίας τόσο σε υφή όσο σε συναρμογή και φινίρισμα, ενώ δεν υπάρχουν ορατές μεταλλικές επιφάνειες όπως σε ανταγωνιστικά μοντέλα. Ο οδηγός του νέου Twingo κάθεται σχετικά ψηλά, αναπαυτικά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Την πρακτικότητα
ενισχύουν οι διάφορες θήκες για μικρά ή πιο μεγάλα αντικείμενα, ωστόσο από πλευράς εργονομίας δεν θα βολέψουν τα απομακρυσμένα μπουτόν των αλάρμ και κλειδώματος των θυρών (ψηλά στο κέντρο του ταμπλό) και οι πολύ πίσω τοποθετημένοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά
παράθυρα. Στον τομέα των χώρων, το νέο Twingo είναι σε θέση να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, όμως οι πίσω θα ενοχληθούν από τα παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω, κάτι που δυστυχώς εφαρμόζεται σε πολλά μίνι 5θυρα αυτοκίνητα.
Ο χώρος αποσκευών των 188 λίτρων επαρκεί για λίγες αποσκευές, είναι ρηχός, μικρότερος έναντι πολλών μίνι μοντέλων και το δάπεδό του ζεσταίνεται από τον κινητήρα, παρά την χρήση του παχιού αφρώδους μονωτικού υλικού.

Άνετο στο δρόμο και με κορυφαία ευελιξία

Το νέο Twingo ξεχωρίζει στο δρόμο πρωτίστως για την κορυφαία ευελιξία του, χάρη στο μικρό κύκλο στροφής των μόλις 8,6 μέτρων. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό του να κάνει αναστροφή σε σημεία που οπτικά φαίνονται απίθανα. Αυτό οφείλεται στο τιμόνι
που με 3,9 στροφές από άκρη σε άκρη «κόβει» πολύ, ενώ οι εμπρός τροχοί στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών.

Η πισωκίνητη πλατφόρμα του νέου Twingo, μαζί και η δομή των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονας De Dion πίσω) είναι κοινά με του νέου smart forfour. Με αναλογία βάρους ανά άξονα 45:55, κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, το νέο Twingo συμπεριφέρεται
σαν προσθιοκίνητο και ο ανυποψίαστος οδηγός σπάνια θα αντιληφθεί ότι η κίνηση δε μεταδίδεται μπροστά, λόγω και της άμεσης επέμβασης του ESP. Η οδική του συμπεριφορά είναι ασφαλής στους αστικούς ρυθμούς που προορίζεται, ωστόσο σε υπεραστικές συνθήκες
δεν λείπει ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, αν και ο πίσω άξονας αντιδρά με πιο ξερό τρόπο. Το τιμόνι μπορεί να ευνοεί την ευελιξία, όμως αναπόφευκτα χάνει σε αμεσότητα και είναι
αρκετά ελαφρύ. Στα μείον η αίσθηση του πεντάλ των φρένων καθώς έχει αρκετή «νεκρή» διαδρομή και πιάνει αφού πατηθεί μέχρι σχεδόν να τερματίσει, με αποτέλεσμα να ενοχλεί στο συνεχόμενο σταμάτα – ξεκίνα στην πόλη.

 

Μέτριες επιδόσεις και κατανάλωση ο κινητήρας

Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1.0 λτ. απόδοσης 70 ίππων και 91 Nm ροπής στις 2.850 σ.α.λ.  αρχικά παραξενεύει με το άκουσμά του από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αλλά είναι κάτι που συνηθίζεται γρήγορα. Ο θόρυβος που παράγει φιλτράρεται
αρκετά από το παχύ αφρώδες μονωτικό υλικό στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, ωστόσο δεν λείπει το τρέμουλο στο ρελαντί. Κάτω από το εμπρός πλαστικό καπό (και φτερά), το οποίο ανοίγει από έξω και μετακινείται λίγα εκατοστά, υπάρχουν μόνο τα δοχεία πλήρωσης
υγρών. Σε αστικούς ρυθμούς ο 1.0 SCe κινεί άνετα το νέο Twingo και παρουσιάζει ικανοποιητικό τράβηγμα. Εύχρηστος και με θετικό κούμπωμα είναι ο επιλογέας των πέντε ταχυτήτων. Σε ρυθμούς εκτός πόλης το μηχανικό αυτό σύνολο αργεί να επιταχύνει το ελαφρύ
αμάξωμα των 865 κιλών, ειδικά μετά τα 120 χλμ./ώρα. Τέλος, η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κυμαίνεται στα 7 λτ./100 χλμ., τα οποία δεν είναι και λίγα για 1.000άρι αυτοκίνητο πόλης. 

(+): Σχεδίαση, χώροι επιβατών, άνεση ανάρτησης, διάκοσμος εσωτερικού, ευελιξία

(-): Αίσθηση πεντάλ φρένων, τρέμουλο κινητήρα στο ρελαντί, επιδόσεις, αίσθηση τιμονιού, μικρός χώρος αποσκευών, εργονομικά λάθη, κατανάλωση 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
70/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
91/2.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
151
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
95
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Άξονας De Dion
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.595
Πλάτος (χλστ.)
1.646
Ύψος (χλστ.)
1.554
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.492
Βάρος (κιλά)
865
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
188
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
78%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
10.750
Get it on Google Play Download on the App Store