Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των «hypercars» να έχει ανέβει κατακόρυφα μετά τις πρόσφατες παρουσιάσεις των μοντέλων Ferrari LaFerrari και McLaren P1, η Porsche δεν θα μπορούσε να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια. Έτσι, έστω και πρώιμα παρουσίασε το δικό της υπεραυτοκίνητο, την 918 Spyder (επίσημη πρεμιέρα θα γίνει τον Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης), η οποία σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα συνδυάζει την αγωνιστική τεχνολογία με εξαιρετική καθημερινή χρηστικότητα και μέγιστη απόδοση με την ελάχιστη κατανάλωση. Τώρα το κατά πόσο ένα τέτοιο αυτοκίνητο εξυπηρετεί στην καθημερινή χρηστικότητα είναι ένα άλλο θέμα…
Η Porsche 918 Spyder όπως και οι προαναφερθέντες ανταγωνιστές της είναι υβριδική και η συνδυαστική της ισχύς φτάνει τους 887 ίππους, από τους οποίους οι 608/6.800 σ.α.λ. αποδίδονται από τον θερμικό κινητήρα V8 των 4.6 λίτρων, οι 154 ίπποι από την υβριδική μονάδα στον πίσω άξονα και οι 127 ίπποι από τον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Porsche είναι εξαιρετικά γρήγορες, αλλά συγκριτικά με αυτές της McLaren P1 και της LaFerrari, η 918 Spyder μένει «καρότσες» πίσω στις υψηλότερες ταχύτητες και εξηγούμαστε:
Μοντέλο | 918 Spyder | LaFerrari | McLaren P1 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 2,8 | <3,0 | <3,0 |
0-200 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,9 | 7,0 | 7,0 |
0-300 χλμ./ώρα (δλ.) | 23,0 | 15,0 | 17,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 340 | 350 | 350 |
Το αρκετά πιο βαρύ αμάξωμά της από τον ανταγωνισμό των 1.685 κιλών έναντι 1.255 κιλών της LaFerrari (υπάρχει και η ελαφρύτερη εικονιζόμενη έκδοση Weissach package στα 1.640 κιλά) είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα με αναλογία βάρους ανά άξονα 43:57 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Σχεδιαστικά η 918 Spyder είναι αρκετά εντυπωσιακή, με πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τις τοποθετημένες πάνω από τον κινητήρα δύο στρογγυλές απολήξεις των εξατμίσεων, ενώ στο εσωτερικό περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα με την οθόνη που μοιάζει με tablet. Επιπλέον ο οδηγός της μέσω του τιμονιού έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές κίνησης, την αμιγώς ηλεκτρική «E-Power» για ταχύτητες έως 150 χλμ./ώρα και με 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δλ., την συνδυαστική υβριδική «Hybrid» για περισσότερη οικονομία και την πιο σπορ «Sport Hybrid» για μέγιστες επιδόσεις.
Φυσικά το στήσιμο του αυτοκινήτου έχει γίνει σύμφωνα με αγωνιστικά πρότυπα και εφοδιάζεται με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Επίσης τα φρένα δεν θα μπορούσε να ήταν παρά μόνο κεραμικά, ενώ τα ελαστικά που «φοράει» έχουν διαστάσεις 265/35 R20 εμπρός και 325/30 R21 πίσω σε ζάντες μαγνησίου (στην ελαφρύτερη έκδοση Weissach package).