Δοκιμή Peugeot 208 ντίζελ 1.6 BlueHDI 75 PS

Η Peugeot ανανέωσε στις αρχές του 2015 το δημοφιλές μικρό μοντέλο της 208, τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά του και το «φρεσκάρισε» σχεδιαστικά, ενώ το αναβάθμισε σε τεχνολογία και κινητήρες. 

Εξωτερικά, το ανανεωμένο 208 με το μοντέρνο στιλ διακρίνεται από το νέας σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρα, την πλατύτερη μάσκα με το πιο λεπτό χρώμιο και τα ανασχεδιασμένα φανάρια με τα φώτα ημέρας LED. Στο πίσω άκρο υπάρχουν νέα στάνταρ 3D LED φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, το ανανεωμένο 208 είναι διαθέσιμο και με το νέο χρώμα Orange Power, καθώς και με νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου διαμέτρου 15, 16 και 17 ιντσών.

Στην γκάμα των κινητήρων, καταργήθηκε ο αρχικός ντίζελ 1.4 HDi των 70 ίππων και τη θέση του πήρε ο καινούργιος 1.6 BlueHDi των 75 ίππων (προσφέρεται ακόμα με 100 ή 120 ίππους). Η αρχική πετρελαιοκίνητη έκδοση κοστίζει από 15.380 ευρώ (μέχρι σήμερα δεν έχει ανακοινώσει η Peugeot νέο τιμοκατάλογο με τις φορολογικές αλλαγές), με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού χωρίς καμία βασική έλλειψη.

Πολιτισμένος κινητήρας με ικανοποιητικές επιδόσεις

Ο αρχικός πετρελαιοκινητήρας 1.6 BlueHDI 75 PS σίγουρα δεν ενθουσιάζει με την απόδοσή του, ωστόσο δεν παύει να διαθέτει 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη με σχεδόν ανύπαρκτους κραδασμούς και λογικά επίπεδα θορύβου σε γρήγορους ρυθμούς. Το τράβηγμα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές είναι θετικό και οι επιδόσεις ικανοποιούν τόσο σε συνθήκες πόλης, όσο και εκτός αυτής. Η χαμηλή ιπποδύναμη του μοτέρ γίνεται αισθητή μόνο σε ανηφορικά κομμάτια των αυτοκινητόδρομων, όπου παρόλη την ροπή η ταχύτητα του αυτοκινήτου μειώνεται και ο οδηγός θα χρειαστεί να κατεβάσει ταχύτητα. Στο 5τάχυτο κιβώτιο η τελευταία σχέση είναι «μακριά» (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.200 σ.α.λ.), ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων με τις μακριές διαδρομές δε διακρίνεται για την αίσθησή του. Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε σε πραγματικούς ρυθμούς στα 5,8 λτ./100 χλμ.

Μοντέρνο εσωτερικό με καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Peugeot 208 ο σχεδιασμός δεν άλλαξε σε κάτι, ωστόσο υπάρχουν νέες επενδύσεις. Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει το μοντέρνο και μινιμάλ ντιζάιν του, όπου κυριαρχεί το σύστημα πολυμέσων SMEG με την ψηλά τοποθετημένη στην κονσόλα μεγάλη οθόνης αφής των 7 ιντσών (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση Active). Ο πίνακας οργάνων ανεξαρτητοποιείται και έρχεται σε μια ξεχωριστή θέση πάνω στο ταμπλό και αρκετά μακρύτερα από το χαμηλά τοποθετημένο και πολύ μικρής διαμέτρου τιμόνι. Αρχικά η θέση οδήγησης μπορεί να ξενίσει, ωστόσο τελικά συνηθίζεται και το μικρό τιμόνι διευκολύνει εν τέλει τους χειρισμούς. Επίσης, ανάλογα το ύψος του οδηγού και της θέσης του καθίσματος με την «αφράτη» επένδυση, ενδέχεται να κρύβεται από το τιμόνι ένα μικρό τμήμα του πίνακα οργάνων, όχι όμως βασικές ενδείξεις. Σε επίπεδο ποιότητας, το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών είναι προσεγμένα, όπως και το λεπτό σε πάχος μαλακό πλαστικό που συναντάται στο εμπρόσθιο τμήμα του ταμπλό. Στους χώρους τέλος, το 208 είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς παραχωρήσεις 4 ενήλικες, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ των 285 λίτρων διαθέτει εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Το 208 παρουσιάζει ισορροπημένο προφίλ στο δρόμο, αφού συνδυάζει με επιτυχημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα και την ευχάριστη οδηγική αίσθηση. Οι αναρτήσεις του αμβλύνουν με αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ παρά τον αστικό του προσανατολισμό θα καλύψει ξεκούραστα και μακρινές αποστάσεις. Στις ευθείες παραμένει σταθερό και ασφαλές ακόμα και στην τελική του ταχύτητα. Σε διαδρομή με στροφές οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα είναι λογικές και οι τροχοί παρουσιάζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και πολύ καλό κράτημα ακόμα και υπό πίεση. Θετικά κρίνεται και το τιμόνι, το οποίο είναι ελαφρύ στους ελιγμούς, έχει σωστό βάρος στην ευθεία και στις στροφές, όπως επίσης αμεσότητα, ενώ περνάει καλή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

(+): Σχεδίαση, ευκολία στην οδήγηση, γρήγορο τιμόνι, άνεση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα

(-): Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, θέση οδήγησης με «ιδιαίτερα» χαρακτηριστικά, ιπποδύναμη κινητήρα, «μεγάλος» φορολογικά κινητήρας

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
171
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
90
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.973
Πλάτος (χλστ.)
1.739
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.150
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
61%
Επικουρικά συστήματα
83%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.380
Get it on Google Play Download on the App Store