Η κατηγορία των SUV/Crossover αναπτύσσεται δυναμικά, με το μικρομεσαίο κομμάτι της (C Segment) να αποτελεί και την πιο εμπορική της πλευρά. Στην καρδιά της η Peugeot έρχεται για να λανσάρει τη νέα γενιά του 3008, η οποία φιλοδοξεί στο να αποτελέσει έναν από τους κορυφαίους παίχτες, διαθέτοντας στοιχεία που μπορούν να το φέρουν αντιμέτωπο ακόμη και με premium εκπροσώπους του είδους. Από πλευράς τιμής, το κόστος για τις εκδόσεις με τον 1.6 diesel κινητήρα των 120 ίππων της δοκιμής μας ξεκινά από τα 30.900 ευρώ (26.400 ευρώ για τα 100 άλογα), με εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει πλούσια στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Δείτε αναλυτικά τις τιμές Peugeot.
Εμφάνιση που ξεχωρίζει
Από την πρώτη στιγμή που αντικρίζει κανείς το νέο Peugeot 3008, εντυπωσιάζεται από τις γραμμές του, αλλά και το δυναμισμό που εκπέμπει η σχεδίασή του. Έχουμε λοιπόν ένα μακρύ αμάξωμα 4.447 χλστ., το οποίο ενσωματώνει άφθονα γλυπτά σχήματα, νευρώσεις και γωνίες, ώστε να αναδείξει την παρουσία του αυτοκινήτου. Στο εμπρόσθιο τμήμα, ξεχωρίζουν οι επιθετικοί προβολείς με LED φώτα μαζί με την σχεδόν κάθετη χρωμιωμένη γρίλια της μάσκας, αλλά και τον δυναμικό προφυλακτήρα. Από το πλάι διακρίνεται κυρίως η μαύρη πίσω κολώνα που δημιουργεί ένα οπτικό παιχνίδισμα κάνοντας την οροφή να αιωρείται, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η οριζόντια μαύρη λωρίδα που συνδέει μεταξύ τους τα εντυπωσιακά φώτα. Σαν ένα έξτρα στοιχείο πολυτέλειας, η Peugeot έχει φροντίσει ώστε να επενδύσει με χρώμιο αρκετά τμήματα του αμαξώματος του 3008, ενώ πολύ όμορφες είναι και οι ζάντες 18 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Διαβάστε ακόμη: Ανανεωμένο Peugeot 308 με νέο 1.500άρη diesel κινητήρα
Εντυπωσιακό εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Peugeot 3008 αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του νέου μοντέλου και ακολουθεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit της γαλλικής φίρμας. Το πρώτο στοιχείο που διακρίνεται είναι το υψηλό τούνελ της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων, που χωρίζει ουσιαστικά στα δύο το εμπρόσθιο τμήμα του 3008 δίνοντας μια αίσθηση από κουπέ μοντέλα, ενώ παράλληλα προάγει και την πρακτικότητα μιας και φιλοξενεί ένα μεγάλο ντουλάπι για μικροαντικείμενα. Έπειτα, έρχεται ο άκρως εντυπωσιακός πίνακας οργάνων με ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα προσαρμογής του ανάλογα με τα «θέλω» του οδηγού. Άκρως εντυπωσιακή είναι και η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στο άνω τμήμα της κονσόλας για το σύστημα πολυμέσων, η οποία μπορεί να χειριστεί και μέσω των αεροπορικού τύπου διακοπτών ακριβώς από κάτω της. Στο πεδίο της ποιότητας, η Peugeot έχει κάνει χρήση μαλακών υλικών σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του ταμπλό αναβαθμίζοντας τα επίπεδα, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή είναι άκρως προσεγμένα. Στους χώρους τέλος, το 3008 προσφέρει άνεση για έως και 5 ενήλικες επιβάτες, με μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 520 λίτρων (+90 λίτρα).
Ροπάτος και οικονομικός diesel
Κάτω από το καπό του Peugeot 3008 της δοκιμής μας βρίσκεται ο γνωστός 1.600άρης BlueHDI κινητήρας πετρελαίου της γαλλικής εταιρείας, με σύστημα AdBlue που μειώνει την εκπομπή των ρύπων NOx (οξείδια του αζώτου). Η ονομαστική του απόδοση είναι 120 ίπποι και η ροπή αγγίζει τα 300 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., με το μοτέρ να αποδεικνύεται αρκετά ικανό στο να κινήσει χωρίς προβλήματα το αρκετά ελαφρύ (1.375 κιλά) αμάξωμα του 3008. Παράλληλα, αρκετή δουλειά έχει γίνει στο κομμάτι της ηχομόνωσης-λειτουργίας του κινητήρα, με αποτέλεσμα το μηχανικό αυτό σύνολο να αποδεικνύεται άκρως πολιτισμένο σε λειτουργία και με πολύ χαμηλό θόρυβο. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει και το σωστά ρυθμισμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με το σχετικά καλό κούμπωμα των ταχυτήτων, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε και στην κατανάλωση της δοκιμής, αφού ακόμη και σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης το νούμερο δεν ξεπερνά τα 6,5 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 PS
Άνετο, ασφαλές και ευχάριστο στο δρόμο
Βασισμένο πάνω στη νεότερη πλατφόρμα EMP2 της Peugeot, αλλά και με ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί ώστε να συνδυάσει ιδανικά την άνεση με την ασφάλεια, το νέο 3008 στο δρόμο έρχεται να ξεχωρίσει και να αναδειχτεί έναντι των ανταγωνιστών του. Πιο συγκεκριμένα, η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Ημιάκαμπτος άξονας πίσω) σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου προσφέρει ένα πολύ καλό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, χωρίς ενοχλητικά κοπανήματα ή αναπηδήσεις, μεγιστοποιώντας την άνεση των επιβατών. Την ίδια στιγμή, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αρκετά περιορισμένες και δεν υπάρχουν τάσεις αποσταθεροποίησης σε έναν απότομο ελιγμό, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Πολύ καλή είναι και η αίσθηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης, με το μικρό σε διαστάσεις και σπορτίφ τιμόνι. Στα πλεονεκτήματα του 3008 εντάσσεται και η παρουσία του συστήματος Grip Control 2ης γενιάς, το οποίο διευρύνει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου παρά την απουσία τετρακίνησης, προσαρμόζοντας την πρόσφυση των εμπρός τροχών ανάλογα με το έδαφος (normal συνθήκες, χιόνι, λάσπη, άμμος).
(+) Σχεδίαση αμαξώματος, εσωτερικό i-Cockpit, ποιότητα υλικών, χώροι, άνεση, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, παρουσία Grip Control
(-) Εργονομία πίνακα οργάνων, τιμή
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Peugeot 208 diesel 1.6 BlueHDi 100