Τα δύο τελευταία όπλα «μικρού» διαμετρήματος της Γαλλικής σχολής, αντιπαρατίθενται επί ίσοις όροις και το autogreeknews.gr πραγματοποιεί μια πρώτη σύγκριση μεταξύ τους τουλάχιστον σε ότι αφορά στα διαθέσιμα τεχνικά στοιχεία που γνωρίζουμε. Εκτός από την οδηγική τους συμπεριφορά που πάντα αποτελούσε ένα βασικό πεδίο μάχης και δεν υπάρχει λόγος να αμφισβητήσουμε ότι θα παραμείνει σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών GTi, τα Clio RenaultSport και 208 GTi έχουν περισσότερα κοινά από ποτέ με απαρχή τους 1.6 λίτρων κινητήρες με απόδοση στους 200 ίππους.
To Clio «φόρεσε» το κοστούμι του downsizing μιας και ο πολύ καλός -κατά τα άλλα- ατμοσφαιρικός κινητήρας του, ήταν δίλιτρος και δεν είχε και τις επιδόσεις εκείνες που θα δικαιολογούσαν την παρουσία του στη νέα γενιά, αφού τα 1.600άρια turbo μοτέρ έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στην αγορά των μικρών. Η Renault έτσι δεν είχε και πολλά πράγματα να σκεφτεί και παίρνοντας από -το κοινό με της Nissan- ράφι τον κινητήρα των 1.6 λίτρων του Juke και αφού αντικατέστησε τον μηχανικό υπερσυμπιεστή με turbo, έχτισε πάνω του το νέο Clio RenaultSport το οποίο καθίσταται πολύ πιο γρήγορο σε σχέση με το προηγούμενο σύμφωνα με τις μετρήσεις. Η Peugeot από την άλλη διατηρεί για άλλη μια φορά τον THP κινητήρα του PSA group και της BMW για την κορυφαία έκδοση του μικρού της μοντέλου αυξάνοντας όμως την απόδοσή του στους 200 ίππους. Οι επιδόσεις είναι παραπλήσιες και σε κάθε περίπτωση καυτές, με τον κινητήρα του 208 GTi να διαθέτει 35 Nm ροπής παραπάνω ενώ και το αμάξωμά του είναι κατά 44 κιλά πιο ελαφρύ επιτυγχάνοντας έτσι και χαμηλότερη κατά 0,4 λτ./100 χλμ. κατανάλωση.
Το Clio R.S. έχει να επιδείξει από την άλλη σημαντικά στοιχεία τεχνολογίας που απουσιάζουν από το 208, όπως είναι αρχικά το διπλού συμπλέκτη 6τάχυτο κιβώτιο ΕDC (Εfficient Dual Clutch) το οποίο είναι συμβατό με τον GTi χαρακτήρα του αφού για παράδειγμα μπορεί να «κρατάει» την σχέση σε κατεβάσματα, μέχρις ότου ο κινητήρας έλθει σε ωφέλιμη περιοχή στροφών ώστε να γίνει η αποσύμπλεξη. Εκτός αυτού, διαθέτει και το σύστημα R-Link Monitor το οποίο εκτός από την πληθώρα πληροφοριών που παρέχει στον οδηγό για το όχημα, έχει την δυνατότητα καταγραφής στοιχείων τηλεμετρίας, κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό για αυτοκίνητο της κατηγορίας αλλά και γενικότερα.
Σε οδηγικό επίπεδο μια πρώτη σύγκριση θέλει το Renault να υπερτερεί έναντι του 208 και αυτό γιατί αφ’ενός η ανάρτηση αν και βασίζεται στην δομή των γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και στον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, διαθέτει πολύ ψαγμένη διάταξη των στοιχείων της, ενώ σε πρακτικό επίπεδο η μη δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP στο 208 GTi, αναμένεται να του στερεί την «παιχνιδιάρικη» οδική συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένα γνήσιο GTi. To Clio από την άλλη φαίνεται ότι και σε αυτή τη γενιά του στοχεύει ακριβώς σε αυτό το κοινό διαθέτοντας μεταξύ άλλων και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Η τιμή αγοράς και των δύο είναι άλλος ένας τομέας άμεσης αντιπαράθεσης αφού τα χωρίζουν σχεδόν 500 ευρώ (πιο ακριβό το Clio) τουλάχιστον στη Γαλλία. Φυσικά, θα επανέλθουμε στο θέμα όταν τα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα για δοκιμή στη χώρα μας και θα λύσουμε όλες τις δικές σας αλλά και δικές μας απορίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | CLIO R.S. | 208 GTi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.618 | 1.598 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 (EDC) | 6 |
Ιπποδύναμη (hp/σ.α.λ) | 200/6.000 | 200/5.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ) | 240/1.750 | 275/1.700 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,7 | 6,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 230 | 230 |
400 μ. από στάση (δλ.) | 14,6 | – |
1000 μ. από στάση (δλ.) | 27,1 | 26,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 144 | 139 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,3 | 5,9 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 45 | 50 |
Βάρος (κιλά) | 1.204 | 1.160 |