Ακόμα πιο ανταγωνιστικό γίνεται το νέο Honda Civic με την προσθήκη του ολοκαίνουργιου υπερσύγχρονου, αποδοτικού και οικονομικού κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λίτρων ισχύος 120 ίππων, ο οποίος τοποθετείται ανάμεσα στα μοτέρ βενζίνης των 1.4 και 1.8 λίτρων i-VTEC ισχύος 100 και 142 ίππων, αλλά με πολύ υψηλότερη ροπή (300 Nm το ντίζελ έναντι 127 Nm και 174 Nm αντίστοιχα).
Ο νέος αυτός πετρελαιοκινητήρας έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά, όπου τα ντίζελ μηχανικά σύνολα αντιπροσωπεύουν το 58% της κατηγορίας των μικρομεσαίων, ενώ η κατασκευή του γίνεται στο εργοστάσιο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας. Ο εν λόγω κινητήρας τοποθετείται και στο CR-V, ενώ στο μέλλον θα τροφοδοτεί και νέο στέισον βάγκον Honda Civic Tourer, αλλά και το μικρό SUV που εξελίσσει η ιαπωνική φίρμα. Μάλιστα η Honda εξελίζει downsized κινητήρες turbo μικρού κυβισμού, τους οποίους αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον.
Από τιμολογιακής πλευράς, το Civic 1.6 i-DTEC κοστίζει από 22.400 ευρώ, τιμή που το τοποθετεί στο μέσο όρο των μικρομεσαίων ντίζελ 1.6 λίτρων (βλ. παρακάτω), ενώ ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης τόσο σε στοιχεία ασφάλειας όσο και ανέσεων. Εύλογα θα έρθει σε αντιπαράθεση (από πλευράς τιμών) με τις εκδόσεις βενζίνης που κοστίζουν από 16.800 ευρώ για το 1.4 και από 20.200 ευρώ για το 1.8 έναντι 22.400 ευρώ που στοιχίζει το 1.6 ντίζελ αλλά με πιο πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλότερη κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Μόνο θετικά στοιχεία για το νέο 1.6 ντίζελ της Honda
Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC, αποτελεί τον πρώτο εκπρόσωπο της νέας φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda, σύμφωνα με την οποία στο μέλλον θα παρουσιαστούν πολλές νέες φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες με υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα, νέα κιβώτια ταχυτήτων CVT κ.α. Το νέο αυτό μηχανικό σύνολο είναι –όπως αναφέρει η Honda- το ελαφρύτερο της κατηγορίας του με πολύ μειωμένες μηχανικές τριβές, εξελιγμένα συστήματα τροφοδοσίας και νέο 6τάχυτο κιβώτιο.
Στην πράξη ο 1.6 i-DTEC των 120 ίππων, μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις κατά την πρώτη οδηγική επαφή, αφού προσφέρει ότι αναζητήσει κανείς από έναν σύγχρονο ντίζελ, όπως είναι πολιτισμένη λειτουργία, εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και αυξημένη απόδοση. Έτσι από τις χαμηλές στροφές ο 1.6 i-DTEC παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα, επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ (χάρη και στην άφθονη ροπή των 300 Nm, ενώ κραδασμοί δεν υπάρχουν και ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός μόνο στις υψηλές στροφές. Παράλληλα το Civic 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται με το σύστηνα Active Noise Cancellation (ANC) που είναι σχεδιασμένο για να τους χαμηλόσυχνους θορύβους μέσω των ηχείων του ηχοσυστήματος. Το δε 6άρι κιβώτιο αποτελεί υπόδειγμα αφού οι διαδρομές του επιλογέα είναι κοντές, το κούμπωμά του είναι ακριβές και ο επιλογέας βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο, ακριβώς στην προέκταση του χεριού.
Ευχάριστο στην οδήγηση και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Το Civic 1.6 ντίζελ φέρει κάποιες αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης και στην αεροδυναμική σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Πιο αναλυτικά στην εμπρός ανάρτηση έχουν τοποθετηθεί νέα σαϊλεντμπλόκ στα ψαλίδια λόγω της υψηλής ροπής για να αποφευχθεί το «ψάρεμα» του τιμονιού κατά την πλήρη επιτάχυνση, αλλά και για την καλύτερη σταθερότητα του αυτοκινήτου στης υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον η νέα πιο «κοντή» κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης προσφέρει ταχύτερη απόκριση. Στο δρόμο το νέο Civic 1.6 i-DTEC εμπνέει στιβαρότητα, σιγουριά και ασφάλεια και πατάει πολύ καλά στο δρόμο ανεξαρτήτως διαδρομής, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματός του είναι μικρές. Η ποιότητα κύλισης είναι πάρα πολύ καλή, ενώ παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν περνούν στο εσωτερικό κραδασμοί αν και οι πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στους επιβάτες αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Ωστόσο πιο ασφαλή συμπεράσματα θα έχουμε κατά την δοκιμή του αυτοκινήτου.
Μοντέρνο, ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών του ντίζελ Civic δεν παρουσιάζει καμία διαφορά σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και παρουσιάζει πολύ καλή εικόνα σε κάθε τομέα. Η σχεδίασή του ακολουθεί τα χνάρια του παλαιότερου μοντέλου σε πιο «εξευγενισμένη» μορφή που συνδυάζει τα μοντέρνα στοιχεία με την καλύτερη εργονομία. Χαρακτηριστικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν το τοποθετημένα ψηλά ψηφιακό ταχύμετρο, ο τοποθετημένος σε χαμηλότερο επίπεδο πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις και η στραμμένη προς τον οδηγό πλατιά κεντρική κονσόλα με τα μεγάλα χειριστήρια. Σε επίπεδο ποιότητας το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό του Civic είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες πλαστικό, ενώ το φινίρισμα και εφαρμογή σε όλες τις επιφάνειες, βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.
Στα πλεονεκτήματα του Civic ανήκουν και οι άνετοι χώροι αφού διαθέτει αρκετό πλάτος εμπρός – πίσω, αέρα για τα κεφάλια και χώρο για τα πόδια των πίσω φιλοξενούμενων. Επιπλέον το Civic διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας με χωρητικότητα 407 λίτρων, ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν τα πολύ πρακτικά πίσω καθίσματα Magic Seats, η βάση των οποίων μπορεί να αναδιπλωθεί, διευκολύνοντας τη μεταφορά ψηλών αντικειμένων.
Αρχικός εξοπλισμός: VSA (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας), Hill Start Assist, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ράδιο CD MP3 με χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, θύρα USB.
Τιμή από: 22.400 ευρώ (20.970 ευρώ με απόσυρση)
Τεκμήριο: 6.400 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.597 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 6 (manual) |
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) | 120/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 207 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 94 |
Βάρος (κιλά) | 1.310 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 407 |
Μικρομεσαία ντίζελ 1.6 λίτρων | |
Μάρκα/μοντέλο | Τιμή καταλόγου (€) |
Honda Civic 1.6 i-DTEC | 22.400 |
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM 105 PS | 24.810 |
Audi A3 Sportback 1.6 TDI 105 PS | 23.800 |
BMW 116d EfficientDynamics | 24.700 |
Ford Focus 1.6 TDCi 115 PS | 22.550 |
Kia Cee’d 1.6 Diesel 128 PS | 19.780 |
Lancia Delta 1.6 JTDM 120 PS | 23.188 |
Opel Astra 1.7 CDTI 130 PS | 23.470 |
Peugeot 308 1.6 e-Hdi 112 PS | 21.240 |
Renault Megane 1.6 dCi 130 PS | 21.900 |
SEAT Leon 1.6 TDI 105 PS | 18.200 |
Volkswagen Golf 1.6 TDI 105 PS | 20.450 |
Volvo V40 1.6 D2 115 PS | 23.400 |