Η τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών να καλύψουν (ή και να δημιουργήσουν) περισσότερους καταναλωτές για τα προϊόντα τους οδηγεί κατά καιρούς στην ανάπτυξη νέων κατηγοριών με σύνθετα μοντέλα που προσφέρουν ποικίλες δυνατότητες χρήσεων. Μία από αυτές της κατηγορίες είναι των μικρών crossover-SUV, τα οποία συνδυάζουν τις διαστάσεις ενός μικρού χάτσμπακ (ελαφρώς τονισμένες), την χρηστικότητα των πολυχρηστικών και την ψηλή θέση οδήγησης, εμφάνιση και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου (περιορισμένες για τα 2κίνητα).
Δύο από τα νεότερα μικρά SUV που παρουσιάστηκαν πρόσφατα, έχουν την ίδια καταγωγή και συγκεντρώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το Peugeot 2008 και το Renault Captur, τα οποία φέρνουμε σε μια πρώτη αντιπαράθεση με πολύ λίγα προς το παρόν στοιχεία. Αμφότερα αναμένεται να κάνουν το επίσημο ντεμπούτο τους σε λίγους μήνες, στην προσεχή έκθεση της Γενεύης, το Μάρτιο και θα ανταγωνιστούν το επίσης νέο Opel Mokka, αργότερα το Chevrolet Trax και το Ford EcoSport αλλά και το αυτοκίνητο που «δημιούργησε» την κατηγορία, το πρωτοποριακό σχεδιαστικά Nissan Juke.
Ξεκινώντας από το Peugeot 2008 το μήκους 4,16 μέτρων αμάξωμά του παρουσιάζεται αρκετά μοντέρνο, κομψό και ελκυστικό με δυναμικά χαρακτηριστικά στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος. Τον crossover χαρακτήρα του τονίζουν η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, τα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στα μαρσπιέ και στους προφυλακτήρες με τις «ποδιές» και οι ράγες οροφής. Για το εσωτερικό δεν υπάρχουν ακόμα φωτογραφίες αλλά δεν αναμένεται να υπάρξουν μεγάλες διαφορές σε σχέση με το αντίστοιχο του 208, στο οποίο άλλωστε βασίζεται το Peugeot 2008.
To αντίπαλο Renault Captur διαθέτει και αυτό ελκυστική σχεδίαση, ενώ πιο ενδιαφέροντα στιλιστικά του στοιχεία είναι το μυώδες και δυναμικό εμπρός άκρο, το «ρευστό» πλαϊνό τμήμα με τις κυματοειδείς πτυχώσεις και τους τονισμένους ώμους και το τοξοειδές πίσω μέρος. To μικρό crossover της Renault βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Clio, έχει μήκος 4,12 μέτρα και η γαλλική φίρμα υπόσχεται μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, πολλές θήκες στο εσωτερικό και πρακτικότητα αντίστοιχη με πολυχρηστικού. Παράλληλα η Renault επισημαίνει ότι το Captur θα περιλαμβάνει πλούσιο αρχικό εξοπλισμό, όπως είναι –μεταξύ άλλων- πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, είσοδος στο αυτοκίνητο χωρίς κλειδιά, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και προαιρετικά θα εφοδιάζεται με το σύστημα πολυμέσων Renault R-Link με την οθόνη αφής, με εξελιγμένο ηχοσύστημα κ.α.
Περνώντας στους κινητήρες, το Peugeot 2008 θα εφοδιάζεται με τα μοτέρ των 1.2 λτ. ισχύος 82 ίππων, 1.4 λίτρων ισχύος 95 ίππων, τους ντίζελ e-HDi των 1,6 λτ. ισχύος 92 και 112 ίππων και πιθανώς με τους 1.6 VTi και 1.6 THP των 120 και 156 ίππων αντίστοιχα. Το Captur θα εφοδιάζεται με τους τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου (πιθανώς τους 0.9 TCe 90 PS, 1.2 TCe 115 PS και 1.5 dCi 90 και 110 PS) που συνδυάζουν την αυξημένη απόδοση με την χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (από 96 γρ./χλμ.).