To Kia Stonic είναι το μικρό crossover της κορεάτικης μάρκας, το οποίο έρχεται γεμάτο φιλοδοξίες και προσδοκά να γίνει το best seller της Kia και όχι άδικα. Και αυτό γιατί δραστηριοποιείται σε μία κατηγορία η οποία αυτή τη στιγμή έχει μερίδιο αγοράς 7%, πουλώντας 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, με τις προβλέψεις να λένε ότι μέχρι το 2020 θα φτάσει στα 2 εκατομμύρια, ξεπερνώντας το 10%. Γίνεται έτσι εύκολα αντιληπτό πως με το Stonic, η κορεάτικη μάρκα εισέρχεται την κατάλληλη στιγμή στην κατηγορία και το timing είναι ότι πρέπει. Το Stonic, το οποίο προσφάτως πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και θα κατασκευάζεται στην Κορέα, αναμένεται στην χώρα μας στις αρχές Οκτωβρίου, ενώ οι τιμές του θα ξεκινούν από 14.000 ευρώ περίπου για την βασική βενζινοκίνητη έκδοση και κοντά στα 17.000 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη.
Διαβάστε ακόμα: Το Kia Proceed αλλάζει δραματικά
Ξεχωριστή εμφάνιση για κάθε γούστο
Το Kia Stonic σύμφωνα με την ίδια τη μάρκα είναι το μοντέλο της με τις περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μπορείτε να το διαμορφώσετε σύμφωνα με τα δικά σας γούστα, μπλέκοντας χρώματα και λεπτομέρειες στο αμάξωμά του, που θα το κάνουν μοναδικό. Συνολικά υπάρχουν στη διάθεση του υποψήφιου αγοραστή εννέα χρώματα για το αμάξωμα και πέντε για την οροφή, ενώ προσφέρονται και αρκετά σχέδια ζαντών αλουμινίου από 15 έως και 17 ίντσες. Πρόκειται για ένα δημιούργημα εμπνευσμένο στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της Kia στην Φρανκφούρτη σε συνεργασία με το αντίστοιχο στούντιο στη Namyang της Κορέας. Βασικά στοιχεία του σχεδιασμού του είναι η μάσκα εμπρός με τη γρίλια (σήμα κατατεθέν της Kia πλέον, το οποίο και ονομάζει tiger nose καθώς αντλεί την έμπνευσή του από την μύτη της τίγρης), με τα φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν και στοιχεία LED. Κοιτώντας το από το πλάι διακρίνεις τους μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω (830 χλστ. και 730 χλστ. αντίστοιχα), αλλά και τη χαμηλή γραμμή οροφής, στοιχεία που του προδίδουν δυναμισμό και τονίζουν το πλάτος του. Το συνολικό μήκος του Stonic είναι στα 4.140 χλστ., ενώ το πλάτος του στα 1.760 χλστ. και το ύψος στα 1.520 χλστ. με το μεταξόνιό του να ανέρχεται στα 2.580 λστ. Σε γενικές γραμμές, το στυλ του Stonic χαρακτηρίζεται από απλότητα και όχι φλυαρία ή τόλμη, όπως αυτή εκφράζεται από άλλα crossover. Εξάλλου και ο ίδιος ο διευθυντής σχεδίασης της μάρκας, Peter Schreyer, περιγράφει τον σχεδιασμό του Stonic ως «η απλότητα της ευθείας γραμμής». Πάντως, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, περιμετρικά του αμαξώματος, φροντίζουν να τονίζουν τον παντός εδάφους χαρακτήρα του, ενώ οι πίσω κολόνες προσδίδουν σπορ χαρακτήρα χάρη στον σχεδιασμό τους.
Σύγχρονο και πρακτικό εσωτερικό
Αν γνωρίζεις το εσωτερικό του Kia Rio, τότε δεν θα εκπλαγείς βλέποντας αυτό του Stonic, καθώς έχουμε να κάνουμε με την ίδια αρχιτεκτονική και αισθητική. Και πάλι η εικόνα που συναντάμε είναι αποτέλεσμα των σχεδιαστικών ομάδων σε Ευρώπη και Κορέα, ενώ μπορείς να το εξατομικεύσεις μέσα από πλήθος επιλογών. Οι «καθαρές» γραμμές αφήνουν χώρο στην εργονομία, όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη, τα υλικά είναι πολύ καλά και η συναρμογή το ίδιο. Το ταμπλό έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό, σε μία προσπάθεια να τονιστεί ο οδηγοκεντρικός σχεδιασμός του. Τα βλέμματα κεντρίζει η οθόνη 7,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto και προαιρετικό διαθέτει σύστημα πλοήγησης. Οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον κλιματισμό, η διχρωμία σε ταμπλό και πάνελ θυρών, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος αλλά και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων ολοκληρώνουν το αισθητικό παζλ στην καμπίνα. Η τελευταία μάλιστα είναι αρκετά πρακτική καθώς διαθέτει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα, μεγάλες τσέπες στις πόρτες εμπρός και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες, αφήνοντας 352 λίτρα στον χώρο αποσκευών με το διπλό δάπεδο, που φτάνει στα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Διαβάστε ακόμα: Top 5 φθηνότερα μικρά diesel της αγοράς
Με 3 κινητήρες βενζίνης και 1 ντίζελ
Η Kia προίκισε το Stonic με ότι καλύτερο διαθέτει, όσον αφορά στα μοτέρ τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου. Κάτω από το καπό του λοιπόν θα βρούμε τρεις επιλογές βενζίνης και μία πετρελαίου, όλες προδιαγραφών Euro 6b και με start/stop. Τα βενζινοκίνητα σύνολα είναι 1.0 λτ. turbo με 120 ίππους και 172 Nm ροπής (κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και 115 γρ./χλμ. CO2), 1.25 λτ. με 84 ίππους και 122 Nm ροπής (5,2 λτ. και 118 γρ./χλμ.) και 1.4 λτ. με 100 ίππους 133 Nm ροπής (5,5 λτ./100 χλμ. και 125 γρ./χλμ.). Το πετρελαιοκίνητο είναι το 1.6 CRDi το οποίο αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής (4,2 λτ./100 χλμ. και 109 γρ./χλμ. CO2). Στην επαφή μας με το αυτοκίνητο στους δρόμους της Γερμανικής πρωτεύουσας είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Stonic με τον τρικύλινδρο, τούρμπο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού αλλά και με τον πετρελαιοκινητήρα, καθώς και με τον ατμσοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.4 λτ. των 100 ίππων. Ο πρώτος (θα έρθει και σε έκδοση με 100 ίππους από τα μέσα του 2018) ήταν αρκετά πρόθυμος από χαμηλά, ενώ η ποιότητα λειτουργίας του είναι πολύ καλή και μόνο όταν ξεπερνά τις 4.000 σ.α.λ. περνά κάποιους μικρούς κραδασμούς στην καμπίνα. Από την άλλη, ο ροπάτος diesel κινητήρας έδειξε από την αρχή τα δόντια του, καθώς επιταχύνει αβίαστα το μικρό SUV, όσο ανεβαίνουν όμως οι στροφές του ο θόρυβος γίνεται αισθητός. Όσον αφορά στον 1.4 λτ. αυτός μοιάζει η πιο λογική επιλογή καθώς απουσιάζουν οι κραδασμοί του τρικύλινδρου συνόλου, ενώ είναι αρκετά δυνατός και οικονομικός, καθώς μέση κατανάλωση στο Βερολίνο μας έδειξε 6,2 λίτρα/100 χλμ. Όλα τα μοτέρ, πλην του 1.25 λτ. που συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, έρχονται με 6άρι κιβώτιο και η κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα. Όσον αφορά στο αυτόματο κιβώτιο, σύμφωνα με τα λόγια των μηχανικών της Kia αυτή τη στιγμή βελτιστοποιείται το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο θα τοποθετηθεί στα Stonic με το 1.000άρι μοτέρ από τις αρχές του 2018.
Άνετο και ευχάριστο στο δρόμο
Οδηγώντας το νέο Kia Stonic αντιλαμβάνεσαι πως οι άνθρωποι της Kia δεν περιαυτολογούσαν όταν μας έλεγαν κατά την παρουσίαση πως αυτό το μοντέλο τους είναι από τα καλύτερα που έχουν φτιάξει ποτέ οδηγικά. Και δεν θα μπορούσαν να κάνουν αλλιώς καθώς ο ανταγωνισμός καραδοκεί με άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα. Το Stonic, τουλάχιστον στους Γερμανικούς δρόμους, έδειξε να έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση από την ανάρτηση συνδυαζόταν αρμονικά με το κράτημα. Ήταν μάλιστα όσο σφικτή πρέπει ώστε να μην επιτρέπει κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ χάριζε άμεσες αντιδράσεις στις απότομες αλλαγές πορείας. Οι μηχανικοί της Kia έδωσαν προτεραιότητα στην οδική συμπεριφορά του Kia Stonic και αυτό φαίνεται από τα πρώτα χιλιόμετρα. Βέβαια οι ελληνικοί δρόμοι δεν θα είναι τόσο ευγενικοί… με το Stonic, αλλά αυτό θα το διαπιστώσουμε όταν έρθει η ώρα. Το τιμόνι από την άλλη είναι άμεσο και γρήγορο, ο επιλογέας έχει ευχάριστη αίσθηση και δεν σκαλώνει κατά το κούμπωμα των σχέσεων, ενώ το πεντάλ των φρένων είναι προοδευτικό. Φυσικά το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Stonic εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που το καθιστούν ακόμη πιο ασφαλές.
Διαβάστε ακόμα: Kia Picanto με 100 ίππους και SUV χαρακτήρα