Το Ibiza της SEAT είναι ένα από τα πλέον γνωστά μικρά μοντέλα της αγοράς, το οποίο διαγράφει μια πορεία 33 ετών κατά την οποία έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις. Το αυτοκίνητο, βρίσκεται πλέον στην 5η του γενιά, κατά την οποία η «μαμά» VW αποφάσισε να του προσφέρει ό,τι καλύτερο έχει στη φαρέτρα της σε μηχανικό και τεχνικό υπόβαθρο, αλλά και στα στοιχεία τεχνολογίας του, ώστε να το καταστήσει πιο ανταγωνιστικό από ποτέ στην πλέον δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων. Το νέο μοντέλο μόλις πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε το λανσάρισμά του στη χώρα μας και εμείς κατά τη διάρκεια της πρώτης ελληνικής του παρουσίασης, το οδηγούμε σε ελληνικό έδαφος, για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Σε ό,τι αφορά στις τιμές του, μπορείτε να τις δείτε αναλυτικά πατώντας εδώ.
Με πιο δυναμική σχεδίαση
Αισθητικά, το νέο Ibiza εξελίσσει την πιο πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της SEAT που έχουμε δει σε μοντέλα όπως το Leon και το Ateca, ώστε να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο εκφραστικά και δυναμικά Ibiza όλων των εποχών. Ξεχωρίζουμε τα «αιχμηρά» εμπρόσθια φώτα, τις έντονες νευρώσεις του καπό, τα αντίστοιχα οριζόντια νεύρα στο πλάι, αλλά και τα μικρά σε μέγεθος πίσω φώτα που αγκαλιάζουν τα πλαϊνά. Ωστόσο, το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο της υπόστασης του νέου Ibiza είναι η αύξηση των διαστάσεών του και κυρίως του πλάτους του, κατά 87 ολόκληρα χλστ. και 1.780 χλστ. συνολικά, που κάνει πιο αισθητή την παρουσία του στο δρόμο. Παράλληλα, το μήκος παραμένει αρκετά μακρύ (4.059 χλστ., -2 χλστ.) τονίζοντας περαιτέρω την υπόσταση του αυτοκινήτου, ενώ και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 95 χλστ., στέλνοντας στα άκρα του αμαξώματος τους τροχούς.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή SEAT Leon 1.6 TDI 115 PS
Αναβαθμισμένο και πιο μοντέρνο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Ibiza η SEAT φρόντισε να διορθώσει πολλά «κακώς» κείμενα του παρελθόντος, δημιουργώντας μια πολύ μοντέρνα και σύγχρονη καμπίνα. Αιχμή του δόρατος όλης της σχεδίασης αποτελεί η μεγαλύτερη οθόνη αφής που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο της SEAT για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό (8 ιντσών, στο βασικό εξοπλισμό 5 ιντσών οθόνη), η οποία προσφέρει μια εξαιρετικά ευκρινή πλοήγηση σε όλες τις δυνατότητες του συστήματος. Πάνω στο ταμπλό ξεχωρίζει το οριζόντιο πλατύ φιλέτο διαφορετικού χρώματος, που δίνει μια πιο ευχάριστη νότα, ενώ η κονσόλα στρέφεται ελαφρώς προς τον οδηγό, τονίζοντας το οδηγοκεντρικό προφίλ του αυτοκινήτου. Μπροστά από τον οδηγό, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος, ενώ το τιμόνι διαθέτει όλα τα απαραίτητα κουμπιά για τον έλεγχο του trip computer, του ηχοσυστήματος κ.λπ. Στο ποιοτικό κομμάτι, το εσωτερικό ντύνεται αποκλειστικά με σκληρά στην αφή υλικά, που έχουν γερή συναρμογή και πολύ καλό φινίρισμα.
Προσόν του οι πιο άνετοι χώροι
Στο νέο SEAT Ibiza οι άνθρωποι της ισπανικής μάρκας εκμεταλλεύονται το σημαντικά αναβαθμισμένο πλάτος και το μακρύτερο μεταξόνιο για να προσφέρουν ακόμη καλύτερους χώρους στο εσωτερικό του. Έτσι, υπάρχει περισσότερος χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω καθήμενων, κάτι που σημαίνει ότι υψηλόσωμοι επιβάτες βρίσκουν πλέον πιο άνετα θέση στο πίσω κάθισμα. Αισθητά μεγαλύτερο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο έχει αυξήσει τη χωρητικότητά του κατά 63 λίτρα, φθάνοντας στα 355 συνολικά και όντας πλέον από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία. Χαμηλότερο από πριν είναι και το κατώφλι φόρτωσης, για πιο άνετη φόρτωση-εκφόρτωση των αποσκευών.
Πλήρης γκάμα κινητήρων βενζίνης, diesel και φυσικού αερίου
Για το νέο Ibiza η SEAT έχει ετοιμάσει μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης, diesel, αλλά και για πρώτη φορά, φυσικού αερίου. Με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην αγορά διαθέσιμοι είναι μόνο οι βενζινοκινητήρες και πιο συγκεκριμένα, ο ατμοσφαιρικός 1.000άρης MPI των 75 ίππων και ο turbo 1.000άρης TSI των 95 και 115 ίππων. Στα τέλη της χρονιάς, η γκάμα θα συμπληρωθεί με τον 1.500άρη TSI Evo κινητήρα βενζίνης με 150 άλογα και σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων. Την ίδια περίοδο θα ξεκινήσει η διάθεση και των εκδόσεων diesel, με τον νέο 1,6 λίτρων TDI των 80, 95 και 115 ίππων, αλλά και της έκδοσης με φυσικό αέριο και τον 1.000άρη TGI κινητήρα των 90 ίππων. Εμείς, οδηγήσαμε την έκδοση με τον 1.000άρη TSI κινητήρα βενζίνης των 95 ίππων, η οποία έδειξε στην πράξη ότι ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αφού ο κινητήρας προσφέρει πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και παρέχει πολύ καλές επιδόσεις στο Ibiza. Παράλληλα, με τη βοήθεια και του 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με σχετικά αραιή κλιμάκωση, φροντίζει ώστε να κρατά σε λογικά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου (6,3 λτ./100 χλμ. είδαμε κατά την οδήγησή μας). Πάντως, για όποιον ζητά περισσότερα σε απόδοση, οφείλει να κοιτάξει σοβαρά τον 1.000άρη TSI των 115 ίππων, που συνοδεύεται και από 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, όντας μόνο 500 ευρώ πιο «ακριβός» σε σχέση με τον 95άρη.
Διαβάστε ακόμα: Νέο πιο σπορ SEAT Ateca FR με 190 άλογα
Ευχάριστο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο δρόμο
Το νέο πλαίσιο πάνω στο οποίο βασίζεται το Ibiza και το οποίο έχει επιφέρει εκτός της βελτίωσης στην ακαμψίας και την αναδιαμόρφωση των διαστάσεων του αυτοκινήτου, έχει ως αποτέλεσμα το νέο μικρό SEAT στο δρόμο να αποκτά έναν χαρακτήρα που συνδυάζει πιο πετυχημένα από ποτέ την ασφάλεια και την ευχαρίστηση κατά την οδήγηση, με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση στην πόλη. Έτσι, σε έναν δρόμο με στροφές το Ibiza δεν ξεχνά τα σπορ γονίδια της μάρκας και λόγω και του αυξημένου πλάτους, προσφέρει περισσότερη σιγουριά, ακόμη πιο πειστική πρόσφυση και είναι κατά βάση ουδέτερο στις αντιδράσεις του. Το όλο αίσθημα σιγουριάς συνεπικουρείται και από το γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι. Στην πόλη, η νέα πλατφόρμα είναι σαφώς πιο «αεράτη» και βοηθά την ανάρτηση (κυρίως τον πίσω ημιάκαμπτο) ώστε να διαχειριστεί πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να μην τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Συνολικά, το νέο Ibiza στο δρόμο δείχνει να έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα σε σχέση με τον προκάτοχό του, δίνοντας μια αίσθηση από μεγαλύτερο αυτοκίνητο στον οδηγό του, με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτό επιφέρει.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |||
Μοντέλο | Ibiza 1.0 75 PS | Ibiza 1.0 Eco TSI 95 PS | Ibiza 1.0 Eco TSI 115 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 5 | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 75/6.200 | 95/5.000-5.500 | 115/5.000-5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 95/3.000-4.300 | 175/1.500-3.500 | 200/2.000-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,7 | 10,9 | 9,3 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 167 | 182 | 195 |
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,9 | 4,7 | 4,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 112 | 106 | 108 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 109,76 | 103,88 | 105,84 |
Βάρος (κιλά) | 1.091 | 1.122 | 1.140 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 355 | ||
*Εργοστασιακές τιμές |