Από τα νεότερα μικρά SUV είναι το Opel Mokka, το οποίο μας είχε αφήσει ικανοποιητικές εντυπώσεις στην αρχική του έκδοση με τον 1.4 Turbo κινητήρα βενζίνης (δείτε εδώ τη δοκιμή). Η γκάμα του ωστόσο διαθέτει και τον 1.7 λίτρων κινητήρα πετρελαίου χαρίζοντάς του επιπλέον πλεονεκτήματα όσον αφορά στις επιδόσεις και την κατανάλωση, ενώ του προσδίδει πιο ευχάριστο χαρακτήρα γενικότερα. Το Mokka με αυτό τον κινητήρα και την τετρακίνητη έκδοση (διατίθεται και ως προσθιοκίνητο) είναι ακριβό και κοστίζει από 26.570 ευρώ, ποσό με το οποίο μπορεί να αποκτήσει κανείς καλύτερα μικρομεσαία SUV.
Πολιτισμένος ο ντίζελ και με αρκετή ροπή
Ο παλιός κινητήρας των 1.7 λίτρων του Mokka με απόδοση 130 ίππων και 300 Nm ροπής διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα λίγο πριν τις 2.000 σ.α.λ και την ομαλή λειτουργία του, ενώ συνδυάζεται θετικά με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, χαρίζοντάς του πολύ καλές επιδόσεις και αναλογικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπεμπόμενων ρύπων. Αρχικά το μοτέρ αυτό ξενίζει με την απόκρισή του σε πολύ χαμηλές ταχύτητες αφού δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που με δεύτερη ταχύτητα και πολύ χαμηλές στροφές ο κινητήρας έσβηνε εν κινήσει! Στα χαρτιά τώρα, ο κινητήρας αυτός «καίει» 4,9 λτ./100 χλμ. και με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται στα 129 γρ./χλμ., όμως στην πραγματικότητα η κατανάλωση είναι περίπου κατά 2 λτ./100 χλμ. υψηλότερη.
Καλοφτιαγμένο και ευχάριστο με καλούς χώρους
Στο εσωτερικό του το Mokka συνεχίζει να ευχαριστεί με το στυλ του και την μοντέρνα εικόνα και στο εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη με χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και όλα τα τμήματα εμφανίζουν καλή συναρμογή μεταξύ τους. Σημεία αναφοράς αποτελούν η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, η διχρωμία και οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι. Ωστόσο ένα στοιχείο που αντιμετωπίζεται αρνητικά είναι η εργονομία που και εδώ απαιτεί αρκετό χρόνο εξοικείωσης. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει ικανοποιητική στήριξη, ενώ η ορατότητα είναι καλή αν και το μικρό πίσω παρμπρίζ όπως και η ιδιαίτερη σχεδίαση αυτού του τμήματος του Mokka την περιορίζει στο παρκάρισμα. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες χωρίς να χρειαστεί να γίνουν παραχωρήσεις, ενώ και ο χώρος αποσκευών με όγκο 356 λίτρων εξυπηρετεί τόσο με το μεγάλο άνοιγμά του όσο και με το σχήμα του.
Σταθερό στο δρόμο αλλά με αδιάφορη αίσθηση
Αρχικά το Mokka αν και 4κίνητο δεν έχει φτιαχτεί ώστε να καλύψει τις όποιες εκτός δρόμου αναζητήσεις έχει ο οδηγός του, αφού τόσο η απόσταση από το έδαφος όσο και η σφιχτή ανάρτηση με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά δεν επιτρέπουν τίποτα άλλο από μια απλή προσπέλαση πατημένης χωμάτινης διαδρομής. Η τετρακίνηση λοιπόν (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη με πολύδισκο συμπλέκτη που μεταβάλλει τη ροπή από 100% εμπρός μέχρι και 50% πίσω) σε αυτή την περίπτωση και σε συνδυασμό με το ντίζελ κινητήρα εξυπηρετεί στην διαμόρφωση αυξημένων επιπέδων ενεργητικής ασφάλειας με το Mokka να καθίσταται οδηγικά ένα σταθερό σε όλες τις συνθήκες αυτοκίνητο με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Η ανάρτηση αν και σφιχτή όπως είπαμε αμβλύνει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου ωστόσο τις διαδοχικές ανωμαλίες τις «διαβάζει» έντονα παρουσιάζοντας νευρικότητα. Το Mokka λοιπόν είναι ένα ασφαλές ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς αυτοκίνητο, με την τετρακίνηση να έχει άμεση απόκριση όποτε χρειαστεί και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να επεμβαίνει σε εξαιρετικά ακραίες περιπτώσεις. Από την άλλη πλευρά η οδηγική αίσθηση είναι σχεδόν αδιάφορη αφού το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση υπολείπεται σημαντικά σε αίσθηση και ακρίβεια και δεν εμπνέει για γρήγορες βόλτες.
(+) Σχεδίαση, χώροι, οδική συμπεριφορά
(-) Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, ορατότητα προς τα πίσω, συμπεριφορά ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες, εκτός δρόμου δυνατότητες, τιμή