Στην αναπτυσσόμενη και ολοένα πιο ανταγωνιστική κατηγορία των μικρών SUV, η Opel κάνει την είσοδό της με το Mokka, απευθυνόμενη στο κοινό που αναζητά ένα κόμπακτ αυτοκίνητο με ανέσεις μεγαλύτερου και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, στις εκδόσεις με την τετρακίνηση. Με μήκος 4,28 μέτρων, το Mokka τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρών SUV, συγκρινόμενο και με τους επερχόμενους άμεσους ανταγωνιστές Peugeot 2008 (4,16 μ.) και Renault Captur (4,12 μ.).
Το Mokka κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την ελκυστική σχεδίαση του αμαξώματός του. Το μυώδες εμπρός μέρος με τον τονισμένο προφυλακτήρα και τη μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα, τα μαύρα προστατευτικά τμήματα περιμετρικά του αμαξώματος, οι ανάγλυφες επιφάνειες και το δυναμικής αισθητικής πίσω άκρο συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που αποπνέει στιβαρότητα.
Από πλευράς κινητήρων, εκτός από τον 1.4 Turbo των 140 ίππων (από 23.370 ευρώ) της δοκιμής, διατίθεται και με τον diesel των 1.7 λίτρων ισχύος 130 ίππων στις 25.170 ευρώ το προσθιοκίνητο και στις 26.570 ευρώ το τετρακίνητο (δείτε εδώ την σύγκριση κόστους χρήσης). Επίσης, σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει η διάθεση του πιο οικονομικού αποκλειστικά δικίνητου Mokka 1.4 Turbo 140 PS
Ευχάριστο, ποιοτικό και άνετο εσωτερικό
Όπως εξωτερικά έτσι και στο εσωτερικό το Opel Mokka αποσπά θετικές κριτικές και προσελκύει το ενδιαφέρον με την συνολικά μοντέρνα εικόνα του. Σχεδιαστικά ακολουθεί την φιλοσοφία του Astra και του Meriva, από τα οποία προέρχονται και τα περισσότερα επιμέρους χειριστήρια και κάποια τμήματα, όπως είναι η κεντρική κονσόλα -με τα όχι ιδιαίτερα εύχρηστα χειριστήρια, το μεγάλης διαμέτρου τιμόνι και ο σπορτίφ πίνακας οργάνων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.
Ποιοτικά, ο θάλαμος των επιβατών του Mokka είναι αρκετά ικανοποιητικός, αφού τόσο το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό όσο και τα σκληρά πλαστικά έχουν ευχάριστη όψη και υφή. Μικροατέλειες υπάρχουν στο φινίρισμα, ωστόσο η συναρμογή δείχνει προσεγμένη και στιβαρή. Ο οδηγός του Mokka δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση, ενώ όπως και οι υπόλοιποι φιλοξενούμενοι, κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, όχι όμως και προς τα πίσω λόγω των μικρών παραθύρων. Καμία παραχώρηση δεν θα χρειαστεί να γίνει στους χώρους, καθώς η καμπίνα του Mokka είναι άνετη για τέσσερις επιβάτες. Για τις αποσκευές υπάρχουν 356 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα, χάρη στο τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα που διευκολύνει την φόρτωση και εκφόρτωση των αποσκευών.
Ασφαλές αλλά μέτριο οδηγικά
Το Mokka με την αυτόματη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς προσφέρει αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, ενώ είναι σε θέση να κινηθεί με επιτυχία σε πατημένες χωμάτινες διαδρομές, χωρίς να προορίζεται για πιο απαιτητική χρήση, αφού δεν είναι κατασκευασμένο για κάτι τέτοιο. Ωστόσο, αυτό που ενοχλεί περισσότερο και θέτει γρήγορα τα όρια είναι ο απρόσμενα πολύ χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας, το κάτω τμήμα του οποίου χρειάζεται προσοχή για να μην «πληγωθεί».
Όσον αφορά στο σύστημα all-wheel drive (AWD) του Mokka με τον ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, μεταβάλλει τη ροπή από 100% μπροστά μέχρι και 50% πίσω με αρκετά άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο, ανάλογα με την πλευρική και διαμήκη επιτάχυνση, την πρόσφυση των τροχών, το πάτημα του γκαζιού κ.ο.κ.
Σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών, το Opel Mokka αποπνέει ασφάλεια σε κάθε διαδρομή και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα (με το ανάλογο όμως αντίτιμο σε καύσιμα). Έτσι στις ευθείες παραμένει σταθερό ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και σε κάθε πιθανή τάση στιγμιαίας απώλειας πρόσφυσης επεμβαίνουν άμεσα το ESP και η τετρακίνηση με αποτέλεσμα το Mokka να μην παρεκκλίνει από την επιθυμητή τροχιά του, ακόμα και υπό πίεση.
Παρά την σφιχτή ανάρτηση και τις 18άρες ζάντες το Mokka δεν κουράζει ούτε «κοπανάει» στις ανωμαλίες των δρόμων, παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. Εκεί που δεν αφήνει καλές εντυπώσεις είναι στην οδηγική αίσθηση που προσφέρει, αφού το τιμόνι του παραμένει ελαφρύ στους γρήγορους ρυθμούς, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων δεν αρέσκεται σε γρήγορες αλλαγές, έχει μεγάλες διαδρομές και μέτρια αίσθηση.
Κινητήρας με μέτριο τράβηγμα και αυξημένη κατανάλωση
Το 1.4 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 140 ίππων καταφέρνει και κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.350 κιλών προσφέροντάς του σβέλτες επιταχύνσεις από το μεσαίο φάσμα των στροφών. Στις πιο χαμηλές εμφανίζει μια σχετική υστέρηση απόκρισης, ενώ στις υψηλές γίνεται τραχύς και αναμενόμενα αυξάνει σημαντικά τις απαιτήσεις σε βενζίνη (σε προσεκτικούς ρυθμούς κίνησης καταναλώνει γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ.). Το μέτριο τράβηγμα του κινητήρα στις χαμηλές στροφές γίνεται περισσότερο αισθητό στην εκτός δρόμου κίνηση, με αποτέλεσμα ο συμπλέκτης να «κουράζεται» γρήγορα, ωστόσο στις αστικές μετακινήσεις η ελαστικότητα του μηχανικού συνόλου κρίνεται ικανοποιητική.
(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, αμεσότητα τετρακίνησης, χώροι, ποιότητα
(-) Κατανάλωση, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, απόκριση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κατανάλωση