Δοκιμή Opel Cascada 1.6 SIDI 170 PS


Το Opel Cascada ήρθε ως ο αντικαταστάτης του Opel Astra TwinTop, ωστόσο είναι πολλά περισσότερα από εκείνο. H Opel έκανε την υπέρβαση παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο με premium χαρακτήρα, καλοφτιαγμένο και μεγάλο σε διαστάσεις έτσι ώστε να χωράει με ευκολία 4 επιβάτες στο εσωτερικό του, δίδοντας παράλληλα ιδιαίτερη βαρύτητα στην προσφερόμενη προς αυτούς άνεση. Το Cascada προσεγγίζει τα 4,7 μ. σε μήκος γεγονός που το κατατάσσει στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας. Ενδεικτικά χωρίς να είναι άμεσα συγκρίσιμο, είναι μεγαλύτερο από το μήκους 4,626μ. Audi Α5 Cabriolet και τη BMW Σειρά 4 Cabrio με 4.638 μ. Αν και μεγαλύτερο και με σαφείς αναφορές σε premium χαρακτήρα, η τιμή του αντίθετα δεν ξεφεύγει σημαντικά από εκείνη ενός μικρομεσαίου κάμπριο αυτοκινήτου. Έτσι το Cascada ξεκινά από τις 27.000 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων (140PS) και από τα 29.000 ευρώ για την έκδοση με τον 1.6 λίτρων νέο κινητήρα SIDI των 170 ίππων που δοκιμάζουμε. Οι τιμές αυτές διαμορφώνονται στα 26.040 και 27.570 ευρώ αντίστοιχα σε περίπτωση απόσυρσης.

Επιβλητική παρουσία που μαγνητίζει τα βλέμματα

Σχεδιαστικά το Opel Cascada είναι εντυπωσιακό και δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο. Είναι επιβλητικό μέσω των διαστάσεών του, ωστόσο δεν είναι καθόλου άχαρο αφού οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματός του διαμορφώνουν ένα κομψό αυτοκίνητο. Η υφασμάτινη οροφή με τη σειρά της προσθέτει πόντους στο αποτέλεσμα αφού δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι κλειστό είναι ίσως πιο όμορφο από ανοιχτό. Σε κάθε περίπτωση πάντως το Cascada κεντρίζει το ενδιαφέρον του παρατηρητή με την μυώδη του σχεδίαση συνολικά και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Η οροφή του Cascada είναι πολύ καλής ποιότητας και αναδιπλώνεται στο χώρο αποσκευών μέσα σε χρόνο 17 δλ. (19 δλ. για το κλείσιμό της) με την διαδικασία να μπορεί να γίνει εν κινήσει με ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα 50 χλμ./ώρα ή και μέσω του τηλεχειριστηρίου. Επιπλέον, ως υφασμάτινη επιτρέπει στο πλαίσιο του παρμπρίζ να βρίσκεται πιο χαμηλά από ένα hard top. με τους εμπρός επιβάτες να έχουν πλήρη αίσθηση του κάμπριο όταν το αυτοκίνητο είναι ανοιχτό.

Ποιοτικό εσωτερικό με καλές ανέσεις για 4 επιβάτες

Το εσωτερικό του Cascada δεν ξεφεύγει αισθητικά από ότι μας έχει συνηθίσει η Opel αφού εκτός από το πάνω μέρος του ταμπλό που είναι εντελώς νέο σχεδιαστικά, όλα τα άλλα μέρη τα έχουμε ξαναδεί. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και άνετη, ωστόσο ο οδηγός θα νιώσει κλειστοφοβικά με κλειστή την οροφή και επίσης θα αντιμετωπίσει προβλήματα με την ορατότητα ειδικά προς τα πίσω, λόγω του πολύ μικρού και με έντονη κλίση πίσω παρμπρίζ. Η εργονομία για άλλη μια φορά παρουσιάζει ατοπήματα τόσο μέσω της πληθώρας κουμπιών και χειριστηρίων όσο και της λάθος θέσης ορισμένων εξ αυτών όπως για παράδειγμα του διακόπτη για την ρύθμιση των καθρεπτών. Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Opel Cascada αφού οι μεγάλες του εξωτερικές διαστάσεις επιτρέπουν την διαμόρφωση ενός ευρύχωρου εσωτερικού. Ουσιαστικά 4 άτομα (αποκλειστικά αφού οι θέσεις πίσω είναι ανεξάρτητες) θα μετακινηθούν με σχετική -για τέτοιας κατηγορίας όχημα-, ευκολία χωρίς να χρειαστεί να κάνουν ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Πολύ θετικό είναι επίσης το γεγονός ότι τα καθίσματα επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση των επιβατών πίσω. Ο χώρος αποσκευών των 280 λτ. είναι πολύ μικρός για τα 4,7 μ. του αμαξώματος και μεγαλώνει άλλα 100 λίτρα όταν η οροφή είναι κλειστή, ενώ πολύ άβολο είναι το μικρό του άνοιγμα.

Καλός ο νέος 1.6 SIDI αλλά τα βρίσκει σκούρα με τα «παραπανήσια» κιλά

Ο νέος κινητήρας της σειράς SIDI (Spark Ignition Direct Injection) των 1.6 λίτρων είναι νέος στην γκάμα της Opel και αποδίδει 170 ίππους στην έκδοση της δοκιμής (υπάρχει έκδοση και με 200 ίππους). Αν και η πρώτη μας επαφή με αυτό τον κινητήρα γίνεται σε ένα αυτοκίνητο που δεν τον κολακεύει λόγω βάρους (1.733 κιλά με μέσου βάρους οδηγό και ρεζερβουάρ γεμάτο στο 90%), είναι ορατή η ομαλή του λειτουργία και η ικανότητά του να ανεβάζει γραμμικά στροφές χωρίς κενό απόδοσης. Στην περίπτωση του Cascada πάντως το μοτέρ αν και λειτουργικά εξαιρετικό, απλά ικανοποιεί με τις επιδόσεις του, ενώ καταναλώνει και πολύ περισσότερο καύσιμο από αυτό που ανακοινώνει η Opel. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα επίσης νέο 6τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει αραιή κλιμάκωση τονίζοντας τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Cascada, ενώ στην πράξη ο επιλογέας έχει θετικό κούμπωμα. 

Iδανικό για ανοιχτές βόλτες και μεγάλες αποστάσεις

To Opel Cascada είναι εστιασμένο στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων προσφέροντας άνεση στους επιβάτες του. Παρά την σφιχτή σχετικά ανάρτηση και τις 19ιντσες ζάντες, στον συγκεκριμένο τομέα τα καταφέρνει περίφημα αφού σχεδόν ποτέ δεν θα ενοχλήσει ανωμαλία στο εσωτερικό. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και παρά την παρουσία υφασμάτινης οροφής έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης. Η ανάρτηση του Cascada είναι δανεισμένη από το Ιnsignia OPC και αποτελείται από γόνατα HiPerStrut εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω (WattLink), γεγονός που επιδρά θετικά σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Μπορεί ως αυτοκίνητο να μην έχει σπορ προδιαγραφές, μέσω όμως της ανάρτησης ελέγχεται καλύτερα το αυξημένο βάρος του αμαξώματος. Όσον αφορά στο τελευταίο, είναι λογικό οι ενισχύσεις του πλαισίου να έχουν επιφέρει αυτή την αύξηση στο βάρος του, ωστόσο με βάση τον χαρακτήρα του το Cascada θα μπορούσε να είναι αρκετά πιο άκαμπτο αφού οι στρεβλώσεις είναι μεν μικρές αλλά δεν απουσιάζουν πλήρως. Οδηγικά πολύ καλή είναι και η αίσθηση με το αυτοκίνητο να μεταφέρει μια σιγουριά στον οδηγό του σε όλες τις συνθήκες οδήγησης παραμένοντας ακλόνητο και ουδέτερο ακόμα και στο όριο. Το τιμόνι είναι ακριβές και καλό σε αίσθηση, ενώ τέλος, τα φρένα που ανέκαθεν ήταν ένα από τα δυνατά σημεία των Opel είναι και εδώ ισχυρά σε απόδοση με το σχετικό πεντάλ να έχει καλή αίσθηση. 

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, άνεση ανάρτησης, λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά

(-) Κατανάλωση, ορατότητα προς τα πίσω, εργονομικές ατέλειες, βάρος αμαξώματος 


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
170/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.650
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
222
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
148
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
251,6
Εμπρός ανάρτηση
HiPerStrut αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας με σύνδεσμο Watts
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.696
Πλάτος (χλστ.)
1.839
Ύψος (χλστ.)
1.443
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.695
Βάρος (κιλά)
1.733
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
280-380
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.500
Get it on Google Play Download on the App Store