Η Skoda Octavia αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας, καθώς από το 1996 που λανσαρίστηκε μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα πέντε εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ η τρίτη γενιά μετρά πάνω από το 40% των πωλήσεων της Skoda παγκοσμίως. Η τελευταία Octavia η οποία παρουσιάστηκε στα τέλη του 2012 δέχτηκε μια ανανέωση στις αρχές του 2017, ενώ στη χώρα μας ξεκίνησε να πωλείται στα τέλη Ιουνίου, σε τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ με τον αρχικό κινητήρα βενζίνης 1.0 TSI 116 PS. Εμείς δοκιμάζουμε τη ντίζελ Octavia 1.6 TDI 116 PS και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, η οποία κοστίζει από 21.000 ευρώ στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Business με τον πλήρη εξοπλισμό (ακριβότερη κατά μόλις 800 ευρώ από την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο) και αποτελεί μια πλήρη οικογενειακή πρόταση με πολύ καλό value for money.
Διαβάστε ακόμα: Οι επιδόσεις της Skoda Octavia 1.5 TSI 150 PS
Αλλαγή προσώπου
Η σημαντικότερη σχεδιαστική διαφοροποίηση που συναντάται στην ανανεωμένη Octavia αφορά το εμπρός τμήμα του αμαξώματος με την εντελώς νέα αισθητική. Τα δύο εμπρός παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα αντικαταστάθηκαν από τέσσερα πιο αιχμηρά, ενώ παράλληλα άλλαξαν η μάσκα και ο προφυλακτήρας. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι λιγότερο ορατές και εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και στα ελαφρώς διαφορετικά φώτα. Μικρή μεταβολή υπήρξε στο μήκος του αμαξώματος, το οποίο μεγάλωσε κατά 11 χιλιοστά και είναι τώρα στα 4.670 χλστ., ενώ ανάλογα με τον κινητήρα το πίσω μετατρόχιο έχει πλατύνει από 20 έως 30 χιλιοστά (για τις εκδόσεις με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων).
Ποιοτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό
Στον θάλαμο των επιβατών της ανανεωμένης Octavia, οι αλλαγές που έγιναν εντοπίζονται στα νέα διακοσμητικά και στις επενδύσεις των καθισμάτων, καθώς και στο νέο φόντο του πίνακα οργάνων. Την εικόνα εκσυγχρονίζει με την σειρά του το νέο στάνταρ σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 6,5 ιντσών (Swing), ή το αμέσως πιο μεγάλο των 8,0 ιντσών (Bolero) με τις περισσότερες λειτουργίες. Επιπλέον, στον εξοπλισμό ασφαλείας προστέθηκαν διάφορα συστήματα (προαιρετικά), όπως είναι η αυτόνομη πέδηση και με αναγνώριση πεζού, η ανίχνευση τυφλού σημείου, το Trailer Assist που αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος όταν κάνει όπισθεν με τρέιλερ και η ανίχνευση εμποδίου κατά την οπισθοπορεία.
Διαβάστε ακόμα: Οι τιμές του Skoda Karoq στην Ελλάδα
Ποιοτικά, η Octavia παρουσιάζεται συνολικά προσεγμένη μέσω της χρήσης του αφρώδους μαλακού πλαστικού που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και το πάνω μέρος των εμπρός θυρών. Πολύ καλή είναι ακόμα η συναρμογή και το φινίρισμα, ωστόσο στις μεγάλες επιφάνειες σκληρού πλαστικού στις πόρτες θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί ύφασμα ή κάποια άλλη πιο ποιοτική επένδυση. Ο οδηγός της Octavia θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Μεταξύ των σημαντικότερων πλεονεκτημάτων είναι και οι πολύ άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το τεράστιο σε χωρητικότητα και άνοιγμα πορτ μπαγκάζ των 590 λίτρων.
Οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.6 TDI 116 PS
Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.6 λτ. με ισχύ 116 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 ταχυτήτων ενισχύουν την άνεση στην οδήγηση και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα 250 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.500 σ.α.λ. μαζί με την σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου προσφέρουν καλές επιδόσεις και ελαστικότητα. Το 4κύλινδρο, 16βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο με τον άμεσο ψεκασμό και την κοινή γραμμή τροφοδοσίας παρουσιάζει συνολικά πολιτισμένη λειτουργία με λιγοστούς κραδασμούς, ενώ ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μόνο όταν πιέζεται σε υψηλούς ρυθμούς (π.χ. κατά την πλήρη επιτάχυνση με kickdown). Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι ικανοποιητικές τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.), όσο και εν κινήσει και η μακριά 7η ταχύτητα είναι κατάλληλη για την κάλυψη μακρινών αποστάσεων. Το DSG7 με την πλήρως αυτόματη ή την χειροκίνητη λειτουργία διακρίνεται και σε αυτό το μοντέλο για τις γρήγορες και ομαλές αλλαγές του, καθώς και για τα γενικότερα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,0 λτ./100 χλμ.
Άνετη και ασφαλής σε κάθε διαδρομή
Η Octavia με τον 1.6 TDI κινητήρα των 116 ίππων δεν φέρει αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όπως συμβαίνει στις ισχυρότερες εκδόσεις με τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους και, όπως πριν την ανανέωση κερδίζει αμέσως τον οδηγό της με την ασφάλεια, την άνεση και την σιγουριά που προσφέρει στο δρόμο, ανεξαρτήτως διαδρομής. Το μεσαίο μοντέλο της Skoda περνά πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες και μόνο στις πιο έντονες θα ακουστεί θόρυβος που γίνεται αισθητός στο εσωτερικό. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με την κατάλληλη -για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου- ρύθμιση των αναρτήσεων προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ στις στροφές παρουσιάζει ουδέτερη συμπεριφορά και μικρές κλίσεις. Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση αλλά με καλή αμεσότητα και είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην ευκολία των χειρισμών, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά και με θετική αίσθηση.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Skoda Superb 1.6 TDI
(+) Μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, value for money, λειτουργία DSG, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, άνεση, κατανάλωση
(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, θόρυβος ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες, σκληρά πλαστικά στις πόρτες